Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2003 #1 Skrevet 3. mars 2003 Er så bekymret for at jeg kanskje trimmer feil.. Elsker å svømme, er det skadelig på noen måte når man er gravid? Hva med sykling, 3dmølle(??) også skigåing? Håper det er noen som eventuelt kan berolige meg at jeg ikke gjør noe feil.. :-?
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2003 #2 Skrevet 3. mars 2003 Jeg svømmer to ganger i uka og det skal ikke være skadelig. Legen anbefalte at jeg ikke svømte 6 uker før fødselen, men ellers så er dette anbefalt meg både av lege og jordmor da det styrker ryggen og bekken samt man trener litt på pusting også Ellers kan man trimme som før så lenge det ikke innebærer slag eller støt mot magen. 26+1 :D
Klips Skrevet 3. mars 2003 #3 Skrevet 3. mars 2003 Stort sett kan du drive med akkurat den trimmen du vil, så lenge det kjennes bra. Man bør unngå ting som kan gi støt mot magen, fall og slikt, og å slite seg helt ut. De tyngste løftene skal man vel også holde seg unna. Selv sluttet jeg med trening med mye hopping og harde støt, men fortsatte med jogging (til magen ikke ville lenger, fikk kynnere av det). Sykling (spinning) og lett aerobic uten hopp gjør jeg fremdeles (8 mnd. på vei). Kroppen sier nok fra hva den ikke liker etter hvert, ellers er det bare å stå på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå