Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart sende en pakke til ei venninne i utlandet. Hun er glad i norsk litteratur, og jeg tenkte å sende noen pocketbøker. Hvilke (nye) pocketbøker anbefaler dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anne B. Ragde "Berlinerpoplene" og "Eremittkrepsene"

Skrevet

De er ikke nye, men både Ut og stjæle hester av Per Petterson og Flommen av Jonny Halberg er bra bøker. Og Saabye Christensen pleier å fenge hos de fleste, så kanskje Maskeblomstfamilien, Modellen eller Halvbroren er aktuelle? Niels Fredrik Dahl skriver også bra, prøv f.eks På vei til en venn, og enkelte liker bøkene til kona hans, Linn Ullmann. Jeg vil også slå et slag for Siri Hustvedts Med bind for øynene. Ikke er den ny (utgitt første gang i 1992), og ikke er hun norsk (født og oppvokst i Usa, men med norske aner), men boka er god den og navnet høres så norskt ut at du kanskje kan lure venninna di. ;)

Gjest Tangerine
Skrevet
Anne B. Ragde "Berlinerpoplene" og "Eremittkrepsene"

"Arsenikktårnet" av Anne B.Ragde er ten times better. Seriøst.

Gjest Blanca
Skrevet

Johan Harstad - Buzz Aldrin-hvor ble det av deg i alt mylderet?

Karl Ove Knausgård - Ute av verden og En tid for alt.

Tore Renberg - Mannen som elsket Yngve og Kompani Orheim.

Skrevet

"De beste blant oss" av Helene Uri er også veldig populær, ellers kan jeg også anbefale Karl Ove Knausgård og Tore Renberg. Eller kanskje "Ned ned ned" av Levi Henriksen, det er en morsom novellesamling.

• 1 måned senere...
Skrevet

Mandel av Merete Morken Andersen er en av de fineste bøkene jeg har lest på lenge. Anbefales absolutt :)

Gjest blåkopi
Skrevet

den er ikke ny, men week-end i evigheten av gunnar larsen er en god bok. finnes skambillig hos bokklubben.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...