Gjest Frysepulver Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Jeg er møkkalei å få samme mail fem ganger i løpet av en dag med melding om at Hotmail skal stenges. Jeg spurte en avsender i dag om hvorfor hun går på det HVER gang og forklaringen var vel ikke akkurat god. Til dere som sender sånt videre hver bidige gang den kommer: 1. Hotmail er vår mailleverandør. Følgelig har de alle mailadressene våre. Sannsynligheten for at "Andy og John fra Hotmail" eller andre liknende personer, velger å sende ut så viktig informasjon basert på at folk videresender selv er heller liten. Da sender de den heller ut fra en enorm server de sikkert er i besittelse av. 2. Denne mailen har kommet jevnlig over ganske mange år nå. Har det skjedd noe med dine venner som ikke videresender den? Nei. Er det da sannsynlig å anta at det bare er kødd? Ja. 3. Dersom en av verdens største leverandører av gratis e-posttjenester plutselig skulle finne på å ta betalt ville det nok nådd nettavisene verden over ganske kjapt. Dvs. du kan regne med å lese om det på VG Nett. Der skriver de jo om hver bidige gang en større gruppe mennesker ikke kommer inn på msn samtidig Takk for oppmerksomheten
IsaCathrine Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Fikk den mailen i dag jeg også :forbanna: Er såå lei den nå.
Amalie_85 Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Virker jo som om folk tror på det, men vet ikke om de sjekker linken, og datoen på det som er skrevet. Ble jo skrevet i 2001
Gjest Mirina Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Jeg er så drittlei disse mailene! jeg fatter virkelig ikke at folk går på dette tullet gang på gang!
Gjest Frysepulver Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 Linkens troverdighet var visst grunnen til at hun ene videresendte den
Sin Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Merkelig nok er det de samme som sender mail om at du får en gratis Ericsson-telefon (som for øvrig gikk ut av produksjon for noen år siden) hvis du videresender mailen til fem andre. Er det mulig...
Gjest Bodillen Skrevet 17. april 2007 #7 Skrevet 17. april 2007 Jeg er møkkalei å få samme mail fem ganger i løpet av en dag med melding om at Hotmail skal stenges. Jeg spurte en avsender i dag om hvorfor hun går på det HVER gang og forklaringen var vel ikke akkurat god. Til dere som sender sånt videre hver bidige gang den kommer: 1. Hotmail er vår mailleverandør. Følgelig har de alle mailadressene våre. Sannsynligheten for at "Andy og John fra Hotmail" eller andre liknende personer, velger å sende ut så viktig informasjon basert på at folk videresender selv er heller liten. Da sender de den heller ut fra en enorm server de sikkert er i besittelse av. 2. Denne mailen har kommet jevnlig over ganske mange år nå. Har det skjedd noe med dine venner som ikke videresender den? Nei. Er det da sannsynlig å anta at det bare er kødd? Ja. 3. Dersom en av verdens største leverandører av gratis e-posttjenester plutselig skulle finne på å ta betalt ville det nok nådd nettavisene verden over ganske kjapt. Dvs. du kan regne med å lese om det på VG Nett. Der skriver de jo om hver bidige gang en større gruppe mennesker ikke kommer inn på msn samtidig Takk for oppmerksomheten ← Sist jeg fikk denne mailen kom den fra din lillesøs... (den eldste)
Myrthel Skrevet 21. april 2007 #8 Skrevet 21. april 2007 Jeg fikk samme melding om at MSN skulle nedlegges. Men bare ved å lese mailen, var det lett å forstå at dette ikke var seriøst. Makan til skrivefeil og dårlig ordlegging.... Itillegg til at jeg også tenkte tanken :"dette hadde da stått på startssiden til MSN, hvis det skulle være rett") Jeg fikk mailen fra en person jeg ikke aner hvem er.......
Gjest Nedfall Skrevet 21. april 2007 #9 Skrevet 21. april 2007 (endret) Følg anvisningen på denne siden (Report e-mail abuse to MSN Hotmail), så får kanskje avsenderen seg en liten smekk ! Nytter lite å klage til KG.. Endret 21. april 2007 av Nedfall
Rexina Skrevet 22. april 2007 #10 Skrevet 22. april 2007 Det er så idiotisk at folk i det hele tatt gidder å sende sånne ting videre! Er dere klar over hvor mye hotmail tjener på MSN eller. Selvfølgelig vil de ikke legge ned den!
Gjest Meep Skrevet 22. april 2007 #11 Skrevet 22. april 2007 Det er heller MSN som tjener på Hotmail enn Hotmail som tjener på MSN, siden Hotmail bare er en del av MSN Men MSN tjener mye på å ha MSN Messenger. *flisespikker* :D Når det gjelder denne mailen så har jeg også fått den, bla. av noen av vennene mine som jeg så på som ganske så befarte i dataverdenen. Hvordan de kan tro at dette er ekte fatter jeg helt enkelt ikke.
LaraCroft Skrevet 22. april 2007 #12 Skrevet 22. april 2007 Ja enig med deg, dette er bare tull Har sendt videre mail jeg også, men det har vært mail som bare gjelder lykke og slikt... Men det er kanskje like ille det også Men at sider skal stenge og slikt = svada!!!!!
Mrs. K Skrevet 22. april 2007 #13 Skrevet 22. april 2007 Har sendt videre mail jeg også, men det har vært mail som bare gjelder lykke og slikt... Men det er kanskje like ille det også Ja faktisk. Det er en ypperlig måte å spre videre virus på med mindre alle bruker blindkopi, men det er dessverre de færreste som tar seg bryet og gjør det
Lillie Skrevet 22. april 2007 #14 Skrevet 22. april 2007 Fikk denne mailen i dag. Idiotisk, sletta den med en gang.
Gjest Blondie65 Skrevet 22. april 2007 #15 Skrevet 22. april 2007 Hvis alle kunne følge følgende enkle regel om videresending av epost så hadde verden blitt et bedre sted: 1) Send aldri videre epost der det står trusler eller lovnader om hva som skjer hvis du hhv ikke sender/sender e-posten videre. Slike e-poster kan inneholde virus eller lignende som er ment for å samle opp e-poster slik at de kan sende ut spam (reklame epost). Hvis du synes teksten er søt eller innholdet er vakkert, tenk deg likevel om en ekstra gang. Send i alle fall ikke videre original e-posten. 2) Til jul skal alle glede alle med hyggelige nisser og engler og reinsdyr som synger. Er man riktig heldig så har man en svær venneflokk som sender deg hele englekoret, halve nissekoret og tusen små reinsdyr i flokk på en gang, med det resultat at e-postserveren kneler. Det er en grunn til at en del bedrifter forbyr slik epost. 3) Hvis det er for godt til å være sant SÅ ER DET FOR GODT TIL Å VÆRE SANT! Gratis mobiltelefoner har blitt annonsert både fra Nokia og Ericsson og folk går på limpinnen. 4) Veldedlghet: Stakkars lille X har fått kreft men h*n har et ønske: at hele verden sender h*n et postkort etc. Tanken er god, den appelerer til vår vilje til å hjelpe. Men den første av disse som ble misbrukt på denne måten måtte gå ut i pressen og be folk være så snill å slutte å sende da han var blitt frisk for lenge siden og dessuten druknet i kort. Tenk deg om hvordan du ville gjort hvis du var syk - ville du virkelig bedt en ukjent verden sende deg hilsener? Hvis alle kunne tenke seg litt om før de trykket på videresendknappen så hadde det blitt mindre spam i verden!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå