Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ny mor
Skrevet

Heisann!

Alt er nytt for meg, så det er mange dumme spørsmål som triller rundt i hodet. I dag morges var jeg i skikkelig dårlig form (masse kvalm og svimmel, men har ikke kasta opp), og valgte å bli hjemme fra jobben. Nå er jeg ganske ok, selvfølgelig, og angrer på at ikke jeg er der (tror jeg). Men, det kommer vel igjen i løpet av dagen. Jeg er 7+4, tror jeg, kan også være en måned mer (Har ikke vært hos legen enda).

Det jeg egentlig lurte på er hva gjør dere? Biter tenna sammen og går på jobb, i visshet om at det blir bedre, eller holder dere dere hjemme på slike dårlige dager? :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har vært i 100% stilling hele tiden - jeg fikk vel helst kvalmen på kveldstid så jeg har ikke hatt de store problemene. Venninner som har hatt det som deg har gått på jobb, men jeg har ei venninne som sliter noe vanvittig og hun er nesten 20 uker på vei - hun er langtidssykemeldt da det rett og slett har gått ut over helsa både fysisk og psykisk.

Håper at du kommer til å føle deg bra igjen snart.

26+1 :D

Skrevet

Jeg synes en skal huske på at graviditet ikke er noen sykdom. Men når det er sagt, må jeg jo også si at det er svært viktig å ta vare på helsa si, og barnet en bærer. Så dette blir vel da høyst individuelt egentlig. Jeg har jobbet 65% i 6 av de første 12 ukene pga kvalme, men også totalt utslitthet. Nå er jeg tilbake i 100%, og det er hardt. Prøver å ta det med ro på jobb, og ikke stresse, men det er neimen ikke lett. Nå bærer jeg to stykker, og da blir man visstnok enda trøttere og enda kvalmere, men likevel.

Hvis du er mye plaget av morgenkvalme, men ellers er ok, ville jeg sykmeldt meg 20-30%, så jeg kunne drøye litt på morgenen, da du tross alt er på det dårligste. Kvalmen gir seg som regel rundt uke 12, så det er jo ikke en veldig lang periode.

Prat med legen din du.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...