Gå til innhold

Hoppe av i svingen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Og allefall ikke hvis hun hopper etter  :ler:

:ler:

En tråd for meg dette. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er ikke det at de lekker litt sæd, men de aller aller fleste menn har en blank væske som kommer ut når de blir stimulert. (naturens glidemiddel  ;) ) Og i denne væsken har jeg lært av helsesøster at det kan være sædceller.

Så selv om han fin klarer å hoppe av i svingen kan allerede noen små soldater ha svømt inn for leeeeenge siden

Det har jeg også lært!

Skrevet

Det stemmer at smøremiddelet (Pre-ejaculate fluid) kommer ut lenge før selve utløsningen, og er antatt å være der for å gjøre miljøet i skjeden mer sædvennlig.

Men det som er interessant er følgende: Pre-ejaculate fluid inneholder ikke sædceller i utgangspunktet, men det kan “skylle ut” sædceller som ligger igjen etter forrige utløsning. Så det er derfor mannen ikke skal ha hatt utløsning 24 timer før et samleie hvor “hoppe av i svingen” blir brukt, pga at da vil gjentatt urinering ha skylt ut sædcellene. I tillegg vil de dø ut av seg selv etter en tid, pga at urinrøret generelt ikke er velegnet til langtidsoppbevaring av sæd.

Dessuten er det en viss mengde sædceller som må til før an mann blir regnet som normalfertil (rundt 20 millioner pr ml). Det blir regnet som uvanlig at en mann med mindre enn 1 mill sædceller vil kunne gjøre en kvinne gravid på normalt vis. Selvsagt vil i sjeldne tilfeller 1 sædcelle være nok, men normalt så vil den bli drept av kvinnens bakterieflora lenge før den når eggcellen.

Skrevet
Det er ikke det at de lekker litt sæd, men de aller aller fleste menn har en blank væske som kommer ut når de blir stimulert. (naturens glidemiddel  ;) ) Og i denne væsken har jeg lært av helsesøster at det kan være sædceller.

Så selv om han fin klarer å hoppe av i svingen kan allerede noen små soldater ha svømt inn for leeeeenge siden

Det kan faktisk være opptil milioner av sæd celler i denne blanke væsken.

Derfor burde man ikke bruke "hoppe av i svingen" metoden dersom det egentlig er ok at man blir gravid eller man er helt sikker på at man synes det er ok å ta abort.

Selvom TS ikke tåler hormonprevensjon så kan du jo f.eks bruke kobber spiral.

Skrevet
Det stemmer at smøremiddelet (Pre-ejaculate fluid) kommer ut lenge før selve utløsningen, og er antatt å være der for å gjøre miljøet i skjeden mer sædvennlig.

Men det som er interessant er følgende: Pre-ejaculate fluid inneholder ikke sædceller i utgangspunktet, men det kan “skylle ut” sædceller som ligger igjen etter forrige utløsning. Så det er derfor mannen ikke skal ha hatt utløsning 24 timer før et samleie hvor “hoppe av i svingen” blir brukt, pga at da vil gjentatt urinering ha skylt ut sædcellene. I tillegg vil de dø ut av seg selv etter en tid, pga at urinrøret generelt ikke er velegnet til langtidsoppbevaring av sæd.

Dessuten er det en viss mengde sædceller som må til før an mann blir regnet som normalfertil (rundt 20 millioner pr ml). Det blir regnet som uvanlig at en mann med mindre enn 1 mill sædceller vil kunne gjøre en kvinne gravid på normalt vis. Selvsagt vil i sjeldne tilfeller 1 sædcelle være nok, men normalt så vil den bli drept av kvinnens bakterieflora lenge før den når eggcellen.

Det er interesant, så absolutt. Men også gode argumenter for at "hopp av" IKKE fumker som prevensjon......

Skrevet
Det er interesant, så absolutt. Men også gode argumenter for at "hopp av" IKKE  fumker som prevensjon......

Enig, man bruker ikke "hoppe av" dersom man ikke er klar for barn eller er klar for abort!

Skrevet
Det er interesant, så absolutt. Men også gode argumenter for at "hopp av" IKKE  fumker som prevensjon......

Nja. Det er mange gode argumenter på at det passer for få, og at det kan være vanskelig å gjennomføre korrekt, men å si at det i seg selv ikke fungerer blir litt feil.

Det kan sammenliknes med å si at “p-piller svikter lettere om du glemmer en pille, og har kondomfrisex 5 dager FØR forglemmelsen, eller X antall dager etter forglemmelsen, så p-piller virker ikke”, “kondomer sprekker lettere om det blir brukt olje sammen med de, så de virker ikke” osv.

I seg selv er alle 3 brukbare prevensjonsmetoder, men det varierer enormt for hvem det passer best for. For meg fungerer ikke p-piller (ekstremt glemsk, og periodevise mageproblemer), mens både kondom, ovusoft og avbrutt samleie har fungert greit.

Men klart, strengt tatt bør man ikke ha sex uten å være helt og fullt inneforstått med at det kan bli barn eller abort av det.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Hva mener du egentlig her?

Lurer litt siden du skriver “gjøre seg ferdig en annen plass”, det er jo det som er hele poenget med å avbryte samleiet ;)

Min erfaring med det er for øvrig utelukkende god. Han vet godt når han har såpass lett for å komme at det ikke er tilrådelig å prøve på å hoppe i noen som helt retning, og når han har kontroll. Klarer og fint å hoppe av når jeg er øverst, enten merker jeg det på han, eller så gir han beskjed.

Mulig det har noe med at vi har vært sammen en stund, og kjenner hverandres reaksjoner såpass godt, men for oss er det en god metode i de periodene hvor jeg vet det er en liten stund til eggløsning (er totaleavholdende ca 3 dager før og 2 dager etter EL). Hadde aldri anbefalt det til overnervøse tenåringer eller for par som mer eller mindre utelukkende tar en kjapp en, men for mange kan det fungere godt. :)

Jeg mener at man ikke bør vente til man kjenner det kommer før man såkalt hopper av. Jeg mener man i god tid før utløsningen må avslutte det på annet vis,feks oralt for å unngå uhell.

Gjest Gjest
Skrevet

Stemmer :)

Når utløsningen allerede er mer eller mindre i gang så er det for sent. Det jeg har sett som en grei tommelregel er ut ca 30 sekunder før utløsningen eller mer Er omtrent det vi bruker, selv om det ofte kan ta lengre tid ;)

Men ser at det innlegget du siterer ble noe uklart på det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...