Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må kjøpe mer RAM til pc'en min, er det noen som har gode erfaringer, og noen forslag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det kommer litt ann på hvilken ram du har fra før SD eller DDR osv og hvilken maskin.

Skrevet

Jeg er kansje litt grønn, men setter man ikke RAM'en inn bak på maskinen, har satt inn noen ekstra GB, virker det på samme måte, og hvordan finner jeg ut hvilken RAM jeg har fra før jeg har en Compaq presario 57 et eller annet ( ikke le).

Skrevet
Jeg er kansje litt grønn' date=' men setter man ikke RAM'en inn bak på maskinen, har satt inn noen ekstra GB, virker det på samme måte, og hvordan finner jeg ut hvilken RAM jeg har fra før jeg har en Compaq presario 57 et eller annet ( ikke le).[/quote']

Nei du tar nok litt feil der. Ram'en sitter på innsiden, på hovedkortet feks. på 2,3 4plasser Du sier du har satt inn noen ekstra GB, da er det vel ikke Ram du mener siden det da er mest vanlig å oppgi disse i Mb feks. 128-256-512-1024 os. som du ser er 1024 riktig nok 1,024 GB men har du så mye trenger du nok ikke mere vil jeg annta.

Når maskinen starter opp vil du ofte se at maskinen teller opp minnet, men ikke på alle maskiner.

Om du har Windows Xp kan du klikke deg inn på:

Min datamaskin-Kontrollpanel-Ytelse og vedlikehold-Se grunnlegende informasjon om datamaskinen-Generelt, da står det nederst hvor mye Ram du har.

Tror det er omtrent samme rekkefølgen i de andre windows systemene.

Lykke til. Håper dette kunne hjelpe deg litt. 8)

Gjest Anonymous
Skrevet

Litt informasjon! Dette fant jeg ut om maskinen min, Intel Pentium lll-prosessor, 448 MHz, 128 MB RAM. Så nå kan jeg vel bare løpe og kjøpe snart.

Skrevet

ooops, glemte og logge meg inn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Siden du har en 450MHz prosessor anntar jeg at du skal ha 100MHz SD Ram men den er gått ut av produksjon, men du kan bruke 133MHz, for den går også på 100. PS det er en max grense på hvor mye du kan "stappe" inn. Prøv med 128 eller en 256 i tilleg til den du har.

Du kan også finne slike på www.qxl.no Koster vel fra ca 200- 5/600 kr.

Lykke til

Skrevet
Siden du har en 450MHz prosessor anntar jeg at du skal ha 100MHz SD Ram men den er gått ut av produksjon, men du kan bruke 133MHz, for den går også på 100. PS det er en max grense på hvor mye du kan "stappe" inn. Prøv med 128 eller en 256 i tilleg til den du har.

Du kan også finne slike på www.qxl.no Koster vel fra ca 200- 5/600 kr.

Lykke til

Ooops

Glemte vist å logge meg inn jeg også

S

Skrevet

Må bare siskrive det, jeg har nå oppgradert min pc, den er bare kjemperask, kjøpte et 256 et eller annet, så jeg har enda plass til ett til, kan anbefales. :ler::ler::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...