Gjest Corto Maltese Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 32 drept i massakere i USA.....Tragisk http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=190849 men jeg er ikke sjokkert....Men uffatelig tragisk. Og trist. kanskje visse personenr nå forstår at jeg ikke hater amerikanere.
LaraCroft Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Ja utrolig tragisk er det...og så mange slike tragiske episoder det har vært i USA, og også her i landet i det siste... Hva skjer med folk egentlig????
Gjest Corto Maltese Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Hva skjer med folk egentlig???? ← Det skjer ikke noe med folk....Det er bare den menneskelige natur og være ond
LaraCroft Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 (endret) Det var vel en sterk påstand??? Endret 16. april 2007 av LaraCroft
Gjest Corto Maltese Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Det var vel en sterk påstand??? ← mulig det. Men jeg står ved den
Gjest Frk Åberg Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 Hva er det med deg og ondskap, Corto Maltese? Jeg tror at det kan finnes andre forklaringer på folks oppførsel (men så var det kanskje ikke det tråden handlet om).
Gjest Corto Maltese Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 det er ingenting med meg og ondskap. Jeg tror bare at alle mennesker er i stand til og være onde. Men jeg tror ikke at alle mennesker vil være onde. Men det ligger i menneskets natur og være ond akkurat som det er og være god
billie Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Tror ikke det hjelper på at republikanerne er tilhengere av at alle amerikanere har rett til å eie sitt eget våpen! Virker som om USA utvikler seg i helt gal retning! Med sin cowboy mentalitet og dobbel moral ødelegger de nok mer enn de gjør godt. Det er skremmende...
Student85 Skrevet 16. april 2007 #10 Skrevet 16. april 2007 Det her handler jo ikke om ondskap, men om en meget psykisk syk person..
Gjest Corto Maltese Skrevet 16. april 2007 #11 Skrevet 16. april 2007 Det her handler jo ikke om ondskap, men om en meget psykisk syk person.. ← Hitler var også psykisk syk men ingen her vil nekte for at Hitler var ond... uansett så er dette en tragedie uten like. Men desverre er det nok ikke den siste som vil skje
Gjest Jytte Skrevet 16. april 2007 #12 Skrevet 16. april 2007 En alldeles tragisk hendelse .. og som vanlig sitter Ola Dunk og kritiserer med bedreviter-minen sin ..
Gjest Corto Maltese Skrevet 16. april 2007 #13 Skrevet 16. april 2007 som vanlig sitter Ola Dunk og kritiserer med bedreviter-minen sin .. ← :klø:
Gjest Frk Åberg Skrevet 16. april 2007 #14 Skrevet 16. april 2007 Hitler var også psykisk syk men ingen her vil nekte for at Hitler var ond... uansett så er dette en tragedie uten like. Men desverre er det nok ikke den siste som vil skje ← Jeg tror ikke at noen er onde, og følgelig heller ikke Hitler. Men det gjør jo ting mye enklere, ved at man bare kan avskrive folk med at de er onde. Jeg tolker slike hendelser ut fra et mer psykisk ubalanse-synspunkt.
Gjest Corto Maltese Skrevet 16. april 2007 #15 Skrevet 16. april 2007 Jeg tror ikke at noen er onde, ← skulle ønske jeg også kunne hat et slikt syn på mennesler. Det er et mye bedre syn en mitt.
Christiane Skrevet 16. april 2007 #16 Skrevet 16. april 2007 Tror ikke det hjelper på at republikanerne er tilhengere av at alle amerikanere har rett til å eie sitt eget våpen! ← Det er en overforenkling. Svært mange Demokrater er også tilhengere av det. Retten til å eie et våpen er nedfeldt i grunnloven. NRA (interessegruppen for eiere av skytevåpen) er en såpass stor gruppe at praktisk talt ingen tar avstand fra retten til å eie et skytevåpen.
mørket Skrevet 16. april 2007 #17 Skrevet 16. april 2007 Usa er dobbeltmoralens land, viser du en pupp på tv skriker moralens våktere opp og forlanger 5 sec delay på direktesendinger og allt er krise, viser du drap vold og krig er allt bra. Drap er underholdning nr 1 og du pumpes full av drap og vold i nyhetene men ingen sier noen ting. Du kan gå inn i en mat butikk og kjøpe et AK47 maskingevær og 100kilo kuler og ingen spør hva skal du bruke det til, i USA er løsningen og ha en pistol i veska eller en ladd pistol under puta ja det er selv forvar og en rett sier de, det finnes i dag 200 millioner håndvåpen i Usa hver 6 time begår en tennåring selvmord med et våpen kjøpt av familien for selvforsvar på 3 år har draps statestikken i USA økt med hele 10% og på 10 år er omlag 100 personer døde i så kalt skole maskre, visse skoler i USA har bevepnet lærerene sine på skolen i selvforsvar og har kan du se hva de lærer i en av sammfundets bærebjelker som jo skolen er. Det er ikke rart drapstatestikken øker og øker i USA de lærer ja selv i skolen at våpen ja det er tingen som løser allt. Som et gammelt ordtak sier He who lives by the sword dies by the sword og hva gjør de i USA?
Ek_Erilar Skrevet 16. april 2007 #18 Skrevet 16. april 2007 Tror ikke det hjelper på at republikanerne er tilhengere av at alle amerikanere har rett til å eie sitt eget våpen! ← En grunn til at massemorderne gjerne velger skoleområder for ugjerningene sine, er at det er de områdene i USA (ved siden av flyplasser) der det er aller minst sjanse for å støte på (andre) bevæpnede privatpersoner. Ideen om at amerikanske privatpersoner har/hadde rett til å eie og bære våpen har en nær sammenheng med individets rett til å forsvare seg mot nettopp slike gærninger. En eller to studenter med bæretillatelse og åndsnærvær kunne ha drastisk redusert omfanget av denne tragedien.
Ek_Erilar Skrevet 16. april 2007 #19 Skrevet 16. april 2007 (endret) Du kan gå inn i en mat butikk og kjøpe et AK47 maskingevær og 100kilo kuler og ingen spør hva skal du bruke det til ← Massiv overdrivelse, om ikke direkte løgn. En vanlig amerikaner har svært vanskelig for å få kjøpt et helautomatisk våpen. Tilgangen på våpen varierer også vanvittig fra stat til stat og by til by -- mange steder i USA er det mye vanskeligere å kjøpe våpen enn det er i Norge. Endret 16. april 2007 av Ek_Erilar
mørket Skrevet 16. april 2007 #20 Skrevet 16. april 2007 Massiv overdrivelse, om ikke direkte løgn. En vanlig amerikaner har svært vanskelig for å få kjøpt et helautomatisk våpen. ← Kan stemme at det er strengere i visse stater i USA men jeg har sett flere dokumentarer der de tester hva du kan få kjøpt av våpen i Usa. Texas fks er kravet at du er Amrikansk statsborger så kan du kjøpe akuratt hva du vil uten små håndvåpen som en pistol tar en dag og få tillatelsen, men en AK47 kan du ta med deg uten ett eneste spørsmål om bruk søk i strafferegister osv, og jeg har bodd i Texas gevær grønt lys, tro det om du vil men det er sannheten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå