The Kitten Skrevet 21. januar 2009 #21 Skrevet 21. januar 2009 Er det noen som vet hvilken timelønn man kan forvente som butikkmedarbeider i Kiwi? Håper på svar. Jeg fikk 120 kr, da var jeg 19.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #22 Skrevet 21. januar 2009 Enda godt lønnen har gått opp, jeg hadde 89 kr/t for 6 år siden. Var da 22.
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 22. januar 2009 #23 Skrevet 22. januar 2009 Samme her. Har jobbet innen flere ulike bransjer med søndagsåpent og har alltid fått tillegg for å jobbe da, men langt fra 100 %. Vet at endel steder sikrer seg ved å si at man får helligdags-betaling om butikken ekstraordinært holder åpent på f.eks søndager - men om søndager er "en del av pakka" og/eller butikken har åpent på spesielle søndager hvert år (for eksempel i desember) så kan man ikke kreve helligdags-betaling.
Aud Long Skrevet 22. januar 2009 #24 Skrevet 22. januar 2009 Vet at endel steder sikrer seg ved å si at man får helligdags-betaling om butikken ekstraordinært holder åpent på f.eks søndager - men om søndager er "en del av pakka" og/eller butikken har åpent på spesielle søndager hvert år (for eksempel i desember) så kan man ikke kreve helligdags-betaling. Når jeg jobber søndager, får jeg 40 kroner ekstra per time. Når det er påske/pinse får jeg langt mer i tillegg. Er dog en anna bransje, men der får vi ikke 100 prosent tillegg en vanlig søndag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå