Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som vet hvilken timelønn man kan forvente som butikkmedarbeider i Kiwi? Håper på svar.

Endret av Dareen
Videoannonse
Annonse
Gjest Bøllefrøet
Skrevet (endret)

Spørs hvor gammel du er. Jeg jobber i butikk (riktignok ikke Kiwi, men), og jeg får 111 kr i timen, men jeg er over 20. De under 20, men over 18 tror jeg får rundt 107, mens de under 18 får rundt 90. De som jobber fast får 130, tror jeg.

Endret av Bøllefrøet
Skrevet

Jeg er over 20 år. Det er snakk om en fast stilling med ca 11 timers arbeid hver uke. Er det da slik at man ikke får søndagstillegg siden man bare har 11 timer fast? Mener å ha lest det et sted at det er slik i dagligvarebransjen. Men mulig jeg er på jordet nå.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet (endret)
Jeg er over 20 år. Det er snakk om en fast stilling med ca 11 timers arbeid hver uke. Er det da slik at man ikke får søndagstillegg siden man bare har 11 timer fast? Mener å ha lest det et sted at det er slik i dagligvarebransjen. Men mulig jeg er på jordet nå.

Søndagstillegg? Er det søndagsåpent der også? Tror man får søndagstillegg uansett, men ikke UB-tillegg (som vil si lørdagstillegg og kveldstillegg etter kl. 18) hvis det ikke er over noen og 50 timer i måneden du jobber.

Jeg jobber fast 10 timer i uka (men blir som regel satt opp en god del mer, men er dette jeg har krav på), og får 111, som sagt (eller 110,98 eller hva det nå er).

Endret av Bøllefrøet
Skrevet

Tusen takk for svar, Bøllefrøet! Ja, denne butikken har åpent på søndager og det er vel hovedsaklig fredag kveld og søndager jeg kommer til å jobbe. 11 timer per uke. Så søndagstillegg har ikke noe med UB-tillegg å gjøre altså. Hehe, jeg er ikke så inne i dette. Veldig glad for alle opplysninger jeg kan få! :)

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Tusen takk for svar, Bøllefrøet! Ja, denne butikken har åpent på søndager og det er vel hovedsaklig fredag kveld og søndager jeg kommer til å jobbe. 11 timer per uke. Så søndagstillegg har ikke noe med UB-tillegg å gjøre altså. Hehe, jeg er ikke så inne i dette. Veldig glad for alle opplysninger jeg kan få!  :)

Nei, jeg tror ikke det hvertfall. Mener at jeg har lest det et eller annet sted på jobben, men skal ikke si for sikkert :)

Skrevet

Jeg jobbet i Kiwi i fjor, mener jeg hadde 107-108 kr timen. Må vel jobbe 50 timer i måneden for å få tillegg.

Skrevet (endret)

Som deltidsannsatt/fastansatt må du jobbe over 52, timer pr mnd eller over 12, tm pr uke.

Som ekstrahjelp får du tillegg ved gjennomsnitt på over12, timer pr uke:)

Derfor er det lønnsomt for den ansatte å jobbe over tolv timer pr uke.

Og for bedriften å ikke gi de ansatte over 11 tm pr uke :frustrert:

Endret av *MEDUSA*
Skrevet

Men er det noen som vet noe mer om jeg får søndagstillegg selv om jeg ikke jobber mer enn 12 timer per uke?

Skrevet

Aha, ja jeg så at du hadde svart på det tidligere dberry! :sjenert: Så det er dobbel lønn på søndager.

Skrevet (endret)

Søndagstillegg=Helligdagstillegg=100%=dobbel lønn :) Da forstår vi det bedre :)

Det får vi uansett, bare det er en helligdag..

Søndag er vel helligdag ;)

Endret av *MEDUSA*
Skrevet

Nå har jeg riktignok ikke jobbet i dagligvarebransjen, men har jobbet flere andre steder som har søndagsåpent, og har aldri opplevd å få 100%. Har fått UB tillegg når jeg jobbet søndager. Er det virkelig noen her som får 100%?

Skrevet
Nå har jeg riktignok ikke jobbet i dagligvarebransjen, men har jobbet flere andre steder som har søndagsåpent, og har aldri opplevd å få 100%. Har fått UB tillegg når jeg jobbet søndager. Er det virkelig noen her som får 100%?

Samme her. Har jobbet innen flere ulike bransjer med søndagsåpent og har alltid fått tillegg for å jobbe da, men langt fra 100 %.

Skrevet

Kanskje det da er UB-tillegg som gjelder for søndagsarbeid i Kiwi? Noe jeg da ikke vil få siden jeg bare skal jobbe 11 timer i uka.

Skrevet

Nå jobber ikke jeg i matbutikk som har åpent på søndager, men de gangene det var varetelling på søndager, fikk vi da 100 % i hvertfall. Men det er kanskje andre regler når det gjelder sånt, for alt jeg vet..

Skrevet

butikkarbeidere har 100% på søndager,(og alle andre helligdager) det er i tariffavtalen :)

• 1 år senere...
Skrevet

Den er trossalt høyere nå enn den var før :) Er den fortsatt på 113? På Kiwi nær meg er den 121 :)

Skrevet

når jeg jobba på bensinstrasjon fikk vi samme lønn uannsett hvilke dager vi jobba. så omså jeg jobba mandag eller søndag fikk jeg det samme.

og jeg hadde fast 75% stilling. vet ikke om denne bedriften drev/driver lovlig, men kjenner fler som jobber der nå og ingen ser på dette som noe uvanelig.

jeg tror kanskje man ikke får tillegg på søndager så lenge butikken har søndagsåpent som fast, og så lenge det ikke er overtid?

men nå kan det være slik at de forskjellige tariffene styrer dette ulikt..

Skrevet

Til du med 111 i timen.. trur d e mye feil. Tariffen ligg på 119 minstelønn. Jobber i matbutikk, har 128 kroner i timen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...