kitekatt Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 skal male en ggammel trekommode. Har kjøpt eggeskallfarget oljebasert maling, men den skulle være ganske luktfri. Tenkte å bare vaske nedkommoden med sterkt salmiakkvann også male, og vaske med sterkt salmiakkvann før neste strøk igjen...eller må jeg pusse med sandpapir?
Gjest Dingo Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Jeg hadde bare malt andrestrøket, uten å gjøre noe imellom.
Kattugla Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Jeg malte noen gamle møbler i høst, da pusset jeg først med sandpapir, så vasket jeg med salmiakkblanding og så malte jeg et strøk og så et nytt et så snart det første var tørt.
Myrthel Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Jeg pleier bare å pusse med sandpapir, (blir helt uvell av salmiakk ) før jeg maler. Mellom hvert malingsstrøk - pusser jeg med et veldig "fint" sandpapir. Men dette kjenner du etter første malestrøk. Når det har tørket - kjenner du over møblet, med hånden, og da kjenner du jo om du bør pusse... Lykketil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå