Gjest TS Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Hva hadde du tenkt om din mor fortalte deg når hun var full, at hun var sikker på at hun kom til å bli kjempe gammel og at hun følte på seg at hun kom til å overleve i alle fall et av sine barn. Dere er tre. Kan hende hun så for seg at hun ble over hundre og overlevde et gammelt "barn". Jeg kan alikevel ikke glemme at hun sa det. Hva er det som får noen til å si noe slikt. Hun kan ikke ha vist hva hun sa, eller glemt hvem hun pratet til?
Gjest Nordstjernen Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 jeg fant ikke fler sjokksmileyer, men jeg kunne ha puttet på mange fler, for dette var noe av det verste jeg har hørt!
onyx Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Hvorfor var det så skrekkelig ille ting å si da? Skjønner ikke helt problemet...
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Mødre er ikke alltid gode mødre.... Man trenger ikke like dem mere enn andre mennesker. Spesielt ikke mødre av denne typen..... Aghr!! Jeg er så drit lei av å skulle ha et forhold til min mor, så jeg tror ikke jeg har noe fornuftig å komme med her...
Gjest Pjusk Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 (endret) Hvorfor blir dere så sjokkert? Jeg kunne sikkert sagt noe lignende: "Hvis det er sant at en god latter forlenger livet, kommer jeg til å så stygg-gammel at jeg sikkert overlever alle i dette rommet! He he...". Sansynligvis ville jeg aldri sagt akkurat den setningen, men hvis f.eks. min mor hadde sagt det, ville jeg aldri ha tenkt/sagt: jeg fant ikke fler sjokksmileyer, men jeg kunne ha puttet på mange fler, for dette var noe av det verste jeg har hørt! ← Mødre er ikke alltid gode mødre.... Man trenger ikke like dem mere enn andre mennesker. Spesielt ikke mødre av denne typen..... Aghr!! Jeg er så drit lei av å skulle ha et forhold til min mor, så jeg tror ikke jeg har noe fornuftig å komme med her... ← Endret 16. april 2007 av Pjusk
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Om min mor hadde sagt det på en humoristisk måte hadde jeg ikke tenkt eller sagt det jeg heller... Mem jeg fikk inntrykk av at det ble sagt i fullt alvor....
Gjest =tentacle= Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 Hva hadde du tenkt om din mor fortalte deg når hun var full, at hun var sikker på at hun kom til å bli kjempe gammel og at hun følte på seg at hun kom til å overleve i alle fall et av sine barn. Dere er tre. Kan hende hun så for seg at hun ble over hundre og overlevde et gammelt "barn". Jeg kan alikevel ikke glemme at hun sa det. Hva er det som får noen til å si noe slikt. Hun kan ikke ha vist hva hun sa, eller glemt hvem hun pratet til? ← Du overreagerer. Hun har ikke sagt at hun håper at noen av barna hennes skal dø før henne. Hun har sagt at hun tror hun kommer til å måtte oppleve at et av barna hennes dør før henne. Mødre pleier ikke å ønske slikt, selv om unntak alltid finnes, er det de fleste foreldres angst å miste et av sine barn.
Thomas Andrè Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 (endret) kanskje hun er synsk? Det finnes faktisk mødre som overlever barna sine. Jeg kjenner flere. Endret 16. april 2007 av Thomas Andrè
Gjest TS Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Du overreagerer. Hun har ikke sagt at hun håper at noen av barna hennes skal dø før henne. Hun har sagt at hun tror hun kommer til å måtte oppleve at et av barna hennes dør før henne. Mødre pleier ikke å ønske slikt, selv om unntak alltid finnes, er det de fleste foreldres angst å miste et av sine barn. ← Hun mente det alvorlig. Jeg tolket det som at hun innerst inne håpet det på den måten at hun håper sånn at hun selv blir gammel, og om hun blir så gammel som hun ønsker, eller tror, så vil hun måtte oppleve å overleve noen av oss. Det gjorde i alle fall vondt når hun sa det. Jeg tok det til meg og er redd for at det er meg hun snakket om, jeg vet det er dumt, men det skjedde noe. Jeg har alltid syntes at hun er egoistisk, om jeg hadde konfrontert henne med det nå så tror jeg ikke hun husker det engang. Hun kan skifte personlighet når hun drikker. Jeg trodde ikke at hun håpet at noen av oss skulle dø altså, jeg synes bare det var guffent.
Gjest TS Skrevet 16. april 2007 #10 Skrevet 16. april 2007 kanskje hun er synsk? Det finnes faktisk mødre som overlever barna sine. Jeg kjenner flere. ← Hun sier noen ganger at hun er syns og sanndrømt. Da skjønner jeg overhode ikke vitsen med å si det.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2007 #11 Skrevet 16. april 2007 Jeg skjønner heller ikke vitsen med å si noe sånt........
Gjest Pax Skrevet 16. april 2007 #12 Skrevet 16. april 2007 Jeg synes ikke det var så galt, jeg. Her er det omvendt; Har "alltid" følt at mamma kommer til å overleve meg. Ser ikke noe skummelt med det, egentlig. Vi får leve som best vi kan.
Gjest Jytte Skrevet 16. april 2007 #13 Skrevet 16. april 2007 Min største skrekk er å overleve mine barn .. så hvis dette var en spøk, så var det en vanvittig dårlig spøk
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2007 #14 Skrevet 16. april 2007 Hvorfor var det så skrekkelig ille ting å si da? Skjønner ikke helt problemet... ← Det er ikke så mye det at hun sier hun kommer til å overleve ett av sine barn, men at hun er sikker på at ett av hennes barn kommer til å dø tidlig! I mine øyne setter hun seg selv på en pidestall. ("Jeg gjør alt riktig, og jeg blir gammel, det gjør ikke xxx...") La oss si at dette er en kvinne som forventer å bli rundt 80 år. Hun var 20 da hun fikk sitt første barn, og 25 da hun fikk sitt siste. Da er hun sikker på (les: venter) at ett av hennes barn vil dø før fylte 55-60 år! En ting er å tro det, en annen ting er å si det! Min største skrekk er å overleve mine barn .. så hvis dette var en spøk, så var det en vanvittig dårlig spøk ← Absolutt helt enig!
Gjest TS Skrevet 16. april 2007 #15 Skrevet 16. april 2007 Det er ikke så mye det at hun sier hun kommer til å overleve ett av sine barn, men at hun er sikker på at ett av hennes barn kommer til å dø tidlig! I mine øyne setter hun seg selv på en pidestall. ("Jeg gjør alt riktig, og jeg blir gammel, det gjør ikke xxx...") Jeg tror ikke det var det hun mente. Til og begynne med ble jeg redd for at hun mente når noen av oss var ung, meg av en eller annen grunn. Nå når jeg tenker mere over det så tror jeg nok hun mente akkurat det at hun tror hun blir så gammel at hun overlever noen av oss på eldre dager, håper jeg nå virkelig. Hun har både sagt og gjort mye dumt når hun drikker. Hun lever selv fryktelig usunt, røyker mye og drikker mye. Jeg lever sunnest av oss alle, min far også, alikevel mener hun at min far nok går før henne. Når jeg leser det jeg skriver nå så virker det ganske groteskt egentlig. Hun er vanligvis en snill mor.
Kosemose Skrevet 16. april 2007 #16 Skrevet 16. april 2007 Altså, hvis mamman din fikk sine barn da hun var 20, 23 og 26 og hun lever til hun er 103 år, da vil barna hennes være hhv 83, 80 og 77 år gamle. Jeg tror at det verste som kan skje en mor er å overleve sine barn. Kanskje med unntak hvis hun er 103 og barnet som dør er 83 år. Helt sikkert trist det og, men kanskje ikke helt det samme? Det virker som om hun er mer opptatt av at hun selv skal bli skikkelig gammel, så gammel at kanskje noen av hennes oldingbarn dør før henne. Sagt i fylla. Ease up! Tror ikke hun mente noe vondt med det eller at hun ønsker deg eller søsknene dine en tidlig død. Ikke på bakgrunn av dette i allefall
Gjest Corto Maltese Skrevet 16. april 2007 #17 Skrevet 16. april 2007 Da hadde jeg bare sakt det har du nok rett i.
rulve Skrevet 16. april 2007 #18 Skrevet 16. april 2007 (endret) Jeg tolker det som et "åpen" bemerkning. Hvordan det blir tolket bør vel kanskje si et og annet..? Jeg mener. Tolkning er en ting. Overtolke eller fortolke er noe annet. Jeg har forøvrig overlevd en av mine barn. Han ble bare 17. Men det er en annen story. Endret 16. april 2007 av rulve
Gjest Miss Guided Skrevet 17. april 2007 #19 Skrevet 17. april 2007 Jeg tror vi alle tolker ting våre foreldre sier ut fra hvordan vi har opplevd barndommen vår. Min mors mor og mormor døde begge i ung alder og min mor trodde derfor at hun også kom til å dø tidlig. Dette snakket hun mye om da jeg var barn, og tenk deg den følelsen et barn får når hun går og tror at mor kan dø hver dag som helst. Lever mamma når jeg kommer hjem? Men hun døde ikke, og lever fortsatt. Er mye syk og veldig opptatt av sykdommene sine. Jeg kommer aldri over den angsten jeg levde med om at mamma kom til å dø tidlig. Det er ikke alt man bør prate med sine barn om, i hvert fall ikke før de er så store at de forstår.
Gjest kkleppej Skrevet 17. april 2007 #20 Skrevet 17. april 2007 Hva hadde du tenkt om din mor fortalte deg når hun var full, at hun var sikker på at hun kom til å bli kjempe gammel og at hun følte på seg at hun kom til å overleve i alle fall et av sine barn. Dere er tre. Kan hende hun så for seg at hun ble over hundre og overlevde et gammelt "barn". Jeg kan alikevel ikke glemme at hun sa det. Hva er det som får noen til å si noe slikt. Hun kan ikke ha vist hva hun sa, eller glemt hvem hun pratet til? ← Kanskje fordi det på fredag var en forside i en større avis om at hennes generasjon kom til å bli eldre enn sine barn? Kanskje er hun redd for det og ønsker at dere skal begynne å ta mer hensyn til at ting en gjør kan ha effekt på hvor lenge en lever?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå