Gjest Gitte Skrevet 20. april 2007 #41 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg har ei venninne som av og til ikke tenker før hun snakker. Det er noen år siden nå, hvor vi kom av bussen en kveld. Det var ganske mørkt, men siden det er mange og store drivhus rundt omkring her, blir det aldri helt mørkt. Min venninne lurte på hvorfor himmelen var så gul, jeg sier at det er pga drivhusene, hvorpå hun utbryter: "ååh, er det det som er drivhuseffekten??" Den får hun høre enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endlessly Skrevet 20. april 2007 #42 Del Skrevet 20. april 2007 Venninnen min skulle på ungdommsskolen levere inn en Norskbok hun hadde lånt til kontordamen. Da damen skulle ta av bokbindet så jeg at hun ble litt muggen og sa "Du har teipet bokbindet fast i boken? " Min venninne så først litt trist ut men fikk så tenkt seg om et halvt sekund og utbrøt "Jaja, det gjør ikke noe om du river det litt. Jeg har mer bokbind hjemme jeg." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 20. april 2007 #43 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg har en tante i familien som er ekstrem (verre og helt annerledes enn meg). Hun har alltid vært en superlekker dame og det vet hun. Selv om hun er godt over 50 og har lagt litt på seg, er hun en sexbombe. Og det vet hun, jada. Hun kan uten å si ett ord, få masse oppmerksomhet og den hese latteren hennes etterpå er bare med på å understreke hennes vittigheter. Man kan vite hvor hun er i ett lokale har jeg hørt bare ved å høre hennes latter. Da hun var yngre, og jeg kjente de unge naboguttene, fortalte jeg ingenting, men hun visste likevel at de stirret på henne når hun gikk forbi. Hun trengte ikke vrikke på rumpa, men jeg tror hun gjorde det bevisst. Nå kan hun ikke gå på dans uten at kvinner skuler på henne mens hun danser med mannen deres. Jeg glemmer aldri da jeg var cirka 23 og jeg ble med henne hjem for å ta en drink etter en fest. Jeg tok fram hasj og begynte å lage en joint. Hun sa at det hadde hun aldri prøvd. Samtidig hadde hun utsikt til gata, og da hun så at mannen hennes kom (min onkel) sa hun at jeg måtte gjemme bort hasjen... Jeg er nesten sikker på at hun ville spurt mer og kanskje tatt et eller to trekk også. Hun er jo mye eldre enn meg så jeg kunne ikke nektet henne, og det var ikke røykepress fra min side, men jeg forutså at hun ikke ville være fordømmende. Nå vil hun kanskje ha en annen holdning siden ett av hennes barn begynte med stoff, men heldigvis kom seg ut av det igjen etter at barnevernet var innblandet osv. Men hun er morsom, så morsom at jeg ikke kan gjengi alt hun kan finne på å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 20. april 2007 #44 Del Skrevet 20. april 2007 En jeg kjenner som bor i utlandet snakket med venninna si som var på besøk. Det var snakk om hunder. Da sa han (som opprinnelig er norsk) at i Norge kan hunder vite forskjell på grønt og rødt lys, i Norge er de så veloppdratt. "Ja, det tror jeg nok" sa hun for her i landet er de alle idioter og skal sjefe over hundene sine nesten på samme måte som de behandler kvinner. Jeg var tilstede, men jeg sa ikke noe for han er sånn at man må tenke noen ganger før man forstår hva han mener, og mange ganger orker jeg ikke å kommentere... men hun var i sine egne tanker da hun svarte, og plutselig begynte han å le. Begge vi så på han, og kanskje hun mest. Han spurte om hun virkelig trodde på det? Og lo enda mer, og både jeg og henne begynte å le av han... (en av naboene vil ikke snakke med han mer for hun blir forvirret og hun er den typen som liker å sjefe. Han har sagt til henne at hun ligner på en som spiller i en James Bond film, da ble hun så sur at hun gikk) Han mente en gammel dame med en slags kniv i skoen (jeg har ikke sett så mye på de filmene, men... men nå tør hun ikke prate med han mer, for han sier ting som er litt rare (grunnen til at han sa det med J.Bond filmen var fordi hun hadde vært frekk) Nok nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fil Skrevet 20. april 2007 #45 Del Skrevet 20. april 2007 En bekjent hadde blitt operert for hemmorider. Mannen min var på besøk og spurte hvordan det gikk. "Jo" svarte han, "det går bra. Men det er litt styr for hver kveld må jeg sitte 5 minutter med baken i en balje med grønnsaksblanding." Det han selvfølgelig mente var en balje med grønnsåpeblanding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 20. april 2007 #46 Del Skrevet 20. april 2007 Grønnsaksblanding? Hvilket dop hadde han fått på sykehuset? Den var god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsRP Skrevet 20. april 2007 #47 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg og samme venninne har parkert bilen utenfor en kiosk midt på sommeren, vi blir enige om å la bilvinduet stå åpent mens vi er en snartur i kiosken siden det er så varmt. Når vi går mot kiosken bråsnur hun plutselig, stikker handa inn vinduet og låser bildøra. ← Utrolig bra!! En av de første gangene jeg var på besøk hos han som er kjæresten min nå, spurte han om jeg ville massere ham. Før "tenkførdusnakker"-sensuren min rakk å koble seg inn, presterte jeg å si: "Hva er det som skal masseres?" ......... Han så et øyeblikk litt forvirret (skremt? ) på meg, før han sa: "øøøh, jeg tenkte egentlig på ryggen, da..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 20. april 2007 #48 Del Skrevet 20. april 2007 Måløy? ← Det samme lurte jeg på da jeg las innlegget... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Jones Skrevet 24. april 2007 #49 Del Skrevet 24. april 2007 Hi Hi Hi Dette var morsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 24. april 2007 #50 Del Skrevet 24. april 2007 Utrolig festlig tråd! Har ett par sånne venninner. Da en av dem gikk på ungdomsskolen, fant følgende sted: Læreren har undervist i noe landbruksrelatert, og snakket om kyr og melking. Venninna mi har vært stille og konsentrert hele timen. Da det kommer en pause i undervisningen rekker hun opp handa og spør i fullt alvor: "Melker man ikke oksen da?" Dette er mange år siden, men episoden følger henne enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjenglemt sykkellås Skrevet 24. april 2007 #51 Del Skrevet 24. april 2007 ...Eller hva med hun i klassen min på ungdomsskolen som lurte på om folk tørket klærne sine med hårføner i gamle dager da det ikke fantes tørketrumler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 25. april 2007 #52 Del Skrevet 25. april 2007 Utrolig festlig tråd! Har ett par sånne venninner. Da en av dem gikk på ungdomsskolen, fant følgende sted: Læreren har undervist i noe landbruksrelatert, og snakket om kyr og melking. Venninna mi har vært stille og konsentrert hele timen. Da det kommer en pause i undervisningen rekker hun opp handa og spør i fullt alvor: "Melker man ikke oksen da?" Dette er mange år siden, men episoden følger henne enda ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 25. april 2007 #53 Del Skrevet 25. april 2007 (...) "Melker man ikke oksen da?" ← Du kunne jo bedt henne prøve, men da hadde hun vel lurt fælt på hvorfor den bare har en spene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronica Mars Skrevet 25. april 2007 #54 Del Skrevet 25. april 2007 Ei jente min bror bodde sammen med satt og studerte et glass med melk, og sa så ettertenksomt: "Lurer på hvor melk egentlig kommer fra, jeg?" Min bror vantro: "Eh, den kommer fra kua." Bærta: "Å ja, jeg trodde de lagde den på et vis, jeg." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majabeth Skrevet 25. april 2007 #55 Del Skrevet 25. april 2007 En gang strømmen hadde gått sa jeg til søstra mi at vi kan ikke koke tevann pga strømmen var borte. Da ser hun på meg et lite øyeblikk før hun utbryter: Hvis ikke komfyren funker kan vi jo bare bruke microbølgeovnen! Samme tøtta sa også en gang vi sa akkurat det samme i munnen på hverandre: To tanker; en hjerne...Hun mente selvsagt omvendt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 25. april 2007 #56 Del Skrevet 25. april 2007 Vi hadde sexuaundervisning i 7. klasse, og etter denne ene timen hvor vi snakket om kjønnsorganer og slikt, så spør en av guttene i klassen en anna gutt om de skal spille klinkekuler. Da denne gutten svarer "Nei, jeg har bare pen'isen igjen". Veldig dårlig svar akkurat da. Kanskje ikke helt under tema, men litt morsomt fordet. Jeg skulle legge kusina mi på 3 år i vinter, og skulle synge nattasang for henne. Visste at faren sto på rommet ved siden av og døra var åpen, så jeg fikk litt prestasjonsangst. (Han har sunget i Nidardomen Guttekor). Kommer i farten ikke på starten på sangen heller, så nynner for inni meg for å huske den. Så begynner jeg å synge da, lavt, bøyd godt ned over kusinen min for at ikke onkel skal høre: "Bæ, bæ lille lam, har du noe ull? Nei nei kjærebarn" "Cathrine" sier jenta da, "pappa pleier å synge JA". F**N! Nynne fort igjennom, jepp, det skal være ja. Da var det bare å begynne på nytt. Det gikk heldigvis greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 25. april 2007 #57 Del Skrevet 25. april 2007 Kanskje ikke helt under tema, men litt morsomt fordet. Jeg skulle legge kusina mi på 3 år i vinter, og skulle synge nattasang for henne. Visste at faren sto på rommet ved siden av og døra var åpen, så jeg fikk litt prestasjonsangst. (Han har sunget i Nidardomen Guttekor). Kommer i farten ikke på starten på sangen heller, så nynner for inni meg for å huske den. Så begynner jeg å synge da, lavt, bøyd godt ned over kusinen min for at ikke onkel skal høre: "Bæ, bæ lille lam, har du noe ull? Nei nei kjærebarn" "Cathrine" sier jenta da, "pappa pleier å synge JA". F**N! Nynne fort igjennom, jepp, det skal være ja. Da var det bare å begynne på nytt. Det gikk heldigvis greit. ← Ifølge barna i barnehagen eg jobbar i, heiter det visst ikkje "Ja ja, kjære barn" lenger. Den nye "Bæ bæ lille lam-hiten" går slik: Bæ bæ lille lam, har du noe ull? Nei nei, kjære barn, det er bare tull. Bonden kom i går, og klippet mine hår. Så nå får du vente, helt til neste år! Du får prøva denne versjonen, neste gang du skal leggja kusina di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 25. april 2007 #58 Del Skrevet 25. april 2007 Bæ bæ lille lam, har du noe ull? Nei nei, kjære barn, det er bare tull. Bonden kom i går, og klippet mine hår. Så nå får du vente, helt til neste år! ← Den var jo bra da! *skrive ned* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 25. april 2007 #59 Del Skrevet 25. april 2007 Det er jo utallige bæ bæ lille lam verjoner da :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 25. april 2007 #60 Del Skrevet 25. april 2007 Det er jo utallige bæ bæ lille lam verjoner da :-D ← Ja, men til og med orginalen har gått i glemmeboka etter mange år! Dessuten er mange av de versjonene så teite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå