Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale meg en sykkel/et sted å kjøpe sykkel til en seksåring?

Han er ikke spesielt forsiktig med sakene sine, og har nylig lært sykle uten støttehjul, så sykkelen må tåle litt. Samtidig har jeg ikke lyst til å betale i dyre dommer for en sykkel som må byttes ut etter to år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn.no har sikkert mange rimelige barnesykler til salgs.

Skrevet

Vi kjøpte sykkel på OBS.

Husker ikke helt hva vi betalte (kjøpte i fjor) men det var ikke dyrt.

Skrevet

Har kjøpt kjekke greie sykler til mine barn på OBS til ca. 12-1500 kr. Solgt fine barnesykler på finn.no til under halv pris. Lykke til :)

Gjest Mayamor
Skrevet

Vi har kjøpt alle syklene til våre barn (3-13 år) på Biltema. Rimelig reserveutstyr har de også om noe skulle bli ødelagt. Når de blir eldre og tar var vare på tingene skal de heller få det de virkelig ønsker seg. ;)

Skrevet

Smart Club, Obs og XXL har alle billige (7-800 kr) sykler i alle fall i 16 tommer-str.

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt sykkel til vår femåring som også må byttes etter et par år. Den kjøpte vi på Sportshuset på Billingstad (ved Ikea) og den kostet 1000,-.

Merida Fox heter den. De hadde den i jente og gutte-farger. Virket veldig ok. Det var 16 tommer. Størrelsen over tror jeg kostet 2000,- nesten (?), men den ble altfor stor til vår femåring - som er normal + på høyde. De har den på hjemmesiden (skal se om jeg får en link): http://www.sportshuset.no/ehandel/Detail.a...2101&GrpNo=4021

Gutteutgaven er blå.

Skrevet

Han må nok ha 20", er ganske høy for alderen.

Har sett noen av stedene dere nevner, og syklene der koster gjerne ca 1700-2000. Jeg syns fremdeles det er ganske dyrt, jeg, men da ser det kanskje ut som det er det jeg må gi.

Har også sett på finn.no, men fant ikke noe nå.

Tar gjerne imot flere tips!

Skrevet

Jeg har ikke sansen for å kjøpe sykkel på Obs, Biltema og Europris. Jeg tror ikke de har samme kvalitet på sine sykler som en sykkel kjøpt hos en autorisert sykkelforhandler. På enkelte av de stedene man får kjøpt billigsykler så må man vel også montere sykkelen selv, og da kan mye gå galt hvis man gjør noe feil.

Jeg har valgt kvalitet og sikkerthet til både barna og meg selv når det gjelder sykler, det koster litt mer, men det kommer an på hva man prioriterer.

Ts, hvis du vil ha en billig sykkel så anbefaler jeg deg å prøve å få tak i en bruktsykkel. Sportsforretninger og sykkelforhandlere selger også brukte sykler, å du kan være heldig å komme over en bra sykkel der.

Gjest Mayamor
Skrevet

Samboer har montert alle barna sykler like godt og bedre enn enkelte sportsbutikker har gjort med andre barns sykler. Han har skrudd på sykler kjøpt i sykkelbutikk også han... En kjøpt på sykkelsportsenteret ble levert med rattet feil vei. :overrasket:

Bør vel legge til at samboer har syklet mye og er flink å skru. Men med den bruksanvisningen som følger med skulle selv jeg klart å skru den sammen - det er ikke akkurat hjernekirurgi. ;)

Her er link til Biltema:

http://www.biltema.no/

Barnesykkel i 16# fra 649,-

Skrevet
Jeg har ikke sansen for å kjøpe sykkel på Obs, Biltema og Europris. Jeg tror ikke de har samme kvalitet på sine sykler som en sykkel kjøpt hos en autorisert sykkelforhandler. På enkelte av de stedene man får kjøpt billigsykler så må man vel også montere sykkelen selv, og da kan mye gå galt hvis man gjør noe feil.

Jeg har valgt kvalitet og sikkerthet til både barna og meg selv når det gjelder sykler, det koster litt mer, men det kommer an på hva man prioriterer.

Ts, hvis du vil ha en billig sykkel så anbefaler jeg deg å prøve å få tak i en bruktsykkel. Sportsforretninger og sykkelforhandlere selger også brukte sykler, å du kan være heldig å komme over en bra sykkel der.

Tenker det er like greit å kjøpe billig når ungene er små. Sikkerthet?? Når de er 6 år sykler de mest rundt huset. Ofte slenger de den fra seg. Noen venner av oss kjøpte merida ? sykkel til jenta si. Dyr og flott. Fikk ikke solgt den etterpå for ingen ville kjøpe en brukt sykkel for den prisen de skulle ha (halv pris av ny)

Skrevet (endret)
Tenker det er like greit å kjøpe billig når ungene er små. Sikkerthet?? Når de er 6 år sykler de mest rundt huset. Ofte slenger de den fra seg. Noen venner av oss kjøpte merida ? sykkel til jenta si. Dyr og flott. Fikk ikke solgt den etterpå for ingen ville kjøpe en brukt sykkel for den prisen de skulle ha (halv pris av ny)

jada det er mange som tenker pris istedenfor kvalitet og sikkerhet når de skal handle til barna sine :overrasket:

jeg prioriterer det motsatte, så får bare dere andre komme med spydige kommentarer for det hvis det hjelper på humøret deres ;)

å det er faktisk mange som bruker sykkelen til mer enn å sykle rundt huset med. vi sykler turer og kommer oss litt rundt med syklene. både sundt og koselig for alle.

Endret av eeeh...
Skrevet (endret)

Vi har nettopp kjøpt ny sykkel til vår 5-åring. Kjøpte en DBS 16¨ til kr 1100 og er veldig fornøyd!

Enig med eeeh...her blir ikke sykkelen brukt bare rundt huset, og når vi skal ut på tur prioriterer vi sikkerhet. På de billigeste syklene følger det sjelden med hverken refleks eller lys.

Endret av Dizzy
Skrevet

Men om nå ikke TS har behov for en sykkel til mer enn rundt veggene hjemme da... Hvorfor kjøpe en dyr sykkel til en som ikke tar vare på tingene sine.

Våre barn har fått sykler fra Obs og Biltema, like fine flere år etterpå er de også, og de har blitt herjet med. Biltema har mye ræl, men de begynner å komme seg. OBS har også masse bra merker, som de selger billig, fordi de kjøper inn til alle butikkene på en gang og får god pris inn.

Den ene sykkelen til datteren min overtok minstemann, vi snakker med støttehjul her, den andre sykkelen hun har hatt har nabojenta fått. Like stødige som da de ble kjøpt og noen få skrammer etter fall.

Man får jo ikke solgt så mye brukt i dag, så da ser jeg ingen grunn til å kjøpe DBS bare pga navnet.

Skrevet

Takk for alle innspill!

Vi fant faktisk en en kjempetøff Merida guttesykkel 20" på finn.no. -to år gammel, pent brukt. Den kostet 2000 ny, og vi fikk den for 500,-. Lillegutt var kjempefornøyd, og vi fikk en veldig bra sykkel for pengene.

Skrevet

de som monterer sykkler i sportsbutikken er bare vanlige mammaer og pappaer det også, de har ikke spesielundervisning i og montere noen ting så og si at de gjør en bedre jobb enn foreldrene er pisspreik, de fleste syklene fester du dekket foran, setter på styret og pedaler, så er sykelen klar.

hvorfor kjøpe dyrt? kunn for og skryte av penger (som ofte er lånt) de sier de har. en billig sykkel stopper like fort som en dyr når du bremser, den er like vanskelig og lære og sykkle på som en dyr, og alt det andre er likt.

kjøp billig du ts, du sparer penger, ungen kan herje lit uten at du besvimer og alle blit fornøyd.

Skrevet

Dyrt er jo ikek synonymt med sikkert da... det er synonymt med at gir og slitedeler holder lengre... Og da er jo ungene vokst ut av sykkelen..

Gjest Mayamor
Skrevet

Våre Biltema sykler er like sikre som andre. Naivt å tro at bare en betaler dyrt "nok" er sikkerheten bra. Noen velger merkeprodukter fordi de synes de er bedre enn annet, og pris er ikke viktig, andre mener billig er like bra og bryr seg ikke om merke. Vi er mye på sykkeltur med Biltema sykler og ingen har skadet seg selv om prisen er lavere enn på en dyr sykkel. Det handler ikke om å være snobb eller mene det ene er bedre/verre enn det andre. Skruer må strammes, kjeder smøres etc om en kjøper dyrt eller billig. ;)

Skrevet

Det eneste jeg ville sjekket var vekten, og om sykkelen var tilpasset ungen i forhold til avstand mellom styret og setet, og at den har gode bremser, helst navbrems bak.

Skrevet
de som monterer sykkler i sportsbutikken er bare vanlige mammaer og pappaer det også, de har ikke spesielundervisning i og montere noen ting så og si at de gjør en bedre jobb enn foreldrene er pisspreik, de fleste syklene fester du dekket foran, setter på styret og pedaler, så er sykelen klar.

hvorfor kjøpe dyrt? kunn for og skryte av penger (som ofte er lånt) de sier de har. en billig sykkel stopper like fort som en dyr når du bremser, den er like vanskelig og lære og sykkle på som en dyr, og alt det andre er likt.

kjøp billig du ts, du sparer penger, ungen kan herje lit uten at du besvimer og alle blit fornøyd.

:hoho::hoho::hoho:

du må jammen hatt en dårlig dag når du skreiv dette.

bare så det er sagt så har ikke jeg lånt penger til sykler, og jeg skryter ikke av syklene våre heller.

men jeg må da få lov å kjøpe merkevarer hvis det passer meg uten å få så masse utrolige teite kommentarer.

ts, så bra at det løste seg for dere å at dere fant en sykkel som gutten liker og er fornøy med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...