Gå til innhold

Sole seg toppløs

Nysgjerrig123

Anbefalte innlegg

Joo, det at de strutter ut hele tiden og ikke bare når de brukes til amming har definitivt kun en seksuell funksjon. Hvis det ikke var sånn hadde vi hatt pupper a la andre primater, altså at de var like flate som hos menn (eller kanskje som en tom hudfille med brystvorte på) når man ikke ammet.

Ok, men det er ikke deres primære funksjon uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida
Ok, men det er ikke deres primære funksjon uansett ;)

Vel, så langt har det vært det for meg i hvert fall. Hvordan rangerer man sånne funksjoner egentlig. F.eks. penis er den primært til å befrukte noen med, eller primært til å tisse med?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, så langt har det vært det for meg i hvert fall. Hvordan rangerer man sånne funksjoner egentlig. F.eks. penis er den primært til å befrukte noen med, eller primært til å tisse med?

Med pupper så synes det ganske klart at deres primære funksjon er amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Interessant. Skjønner jo godt at ikke alle er bekvem med å sole seg toppløs, men det er overraskende at så mange kvinner blir støtt av å se andres bryster?

De har jo ikke primært en seksuell funksjon. Skulle tro det var likestilling at kvinner på samme måte som menn gikk rundt i bar overkropp  ;)

Bryster har primært en funksjon for å gi mat til spedbarn, men det skal noe til å ikke ha fått med seg at de også har en seksuell funksjon/symbolverdi for så godt som alle, og også stor sosiokulturell betydning.

Pupper er statussymboler for kvinner, og regulerer ikke bare hvor attraktive de er for menn, men også rangordningen mellom kvinner (i likhet med hvordan de ellers ser ut). Mindreverdskomplekser, sjalusi, misunnelse osv, andre kvinners pupper kan være problematiske, akkurat som menn ikke er superkomfortable med andre menns peniser i tide og utide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Med pupper så synes det ganske klart at deres primære funksjon er amming.

Så for deg er det det samme å se på en manns bryst som på en kvinnes omtrent? Sånn bortsett fra at hennes bryster kan produsere melk når hun har et lite barn mener jeg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for deg er det det samme å se på en manns bryst som på en kvinnes omtrent? Sånn bortsett fra at hennes bryster kan produsere melk når hun har et lite barn mener jeg?

Neida, jeg er med på den seksuelle biten også.

Kanskje tentacle er inne på noe i innlegget over...mht rangordning, statussymbol etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg soler meg toppløs når forholdene/omgivelsene ligger til rette for det. Dvs. i "syden" på stranden, hjemme på verandaen,i båten etc.

Dette har ikke noe med å unngå skille, heller ikke er noe seksuelt. Eller for å vise seg frem.Kun for at det er så fint å slippe seletøyet av og til. Det føles fritt og naturlig.

Men igjen det er en vurdering fra gang til gang/sted til sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Neida, jeg er med på den seksuelle biten også.

Kanskje tentacle er inne på noe i innlegget over...mht rangordning, statussymbol etc?

ja, det var godt skrevet. Det er så klart i stor grad en kulturell greie, det fins jo kulturer der man ikke dekker til brystene. Lurer på hva slags mening pupper har der. Noen ganger er det leit man ikke er antropolog...

Edit: typo

Endret av Elfrida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som bisexuell kan jeg jo fortelle at jeg tenner like mye på en manns bare brystkasse som jeg gjør av kvinners bryster...dvs mye...men på stranda legger jeg ikke mere merke til toppløse jenter enn sjorteløse gutter, det er heller mere slik at begge kjønn kan ha tiltrekkende eksemplarer representert der. jeg er rett og slett ikke på stranda for å ha sex ergo er ikke det det jeg tenker primært på.

på samme måte som i dusjen på skolen, eller med veninner, jeg ser heller ikke på dem som sex objekt når vi er avkledde sammen...med mindre vi skal ha sex eller atmosferen er sexuell...

hvor vanskelig kan det være da... :sur:

og velger jeg å sole meg fordi jeg ikke vil ha skille (det er ikke pent med en del topper der det ser ut som man har et ekstra sett hvite stropper over skuldra) eller om jeg rett og slett liker frihetsfølelsen burde være ett fett...jeg er på stranda jo...blir du kåt eller støtt av å se meg så se bort da vel, ikke mitt problem det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...