Gå til innhold

Hvor lenge melk i puppen etter ammeslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga brå sykdom, ble det en brå puppeslutt her i huset. Da jeg ble frisk igjen ville ikke barnet ha, hadde da ikke fått pupp på seks dager. Den puppen som definitivt var brukt mest, var tørr. Den andre derimot, den lekket litt. Nå har den første igjen begynt å "avtørke" i dag lakk det i dusjen, melken er altså kommet tilbake. Etter tre uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne klemme ut litt melk fra puppen i mange måneder etter avsluttet amming.....

Skrevet

Jeg ga pupp for siste gang i september -06, og kan framdeles klemme ut noen dråper. Lurer på om det aldri gir seg? :sjenert:

Skrevet

Ja, det kan vare lenge. Jeg klemte ut noen dråper til datteren min var 2 1/2 år gammel.

Gjest Mayamor
Skrevet

Det tok flere måneder før all melken var helt borte. En venninne av meg tok noen tabletter som skulle stoppe produksjonen, men kan ikke si at det hjalp noe minneverdig: hun hadde melk i flere måneder hun også. :sjenert:

Skrevet (endret)

Jeg kan fremdeles klemme ut noen dråper og sønnen min er snart 4 år.

Sluttet å amme da han var 4 mnd.

Endret av trøll
Skrevet

Oj, nå fikk jeg litt hakeslepp. Og jeg som er redd for at jeg skal miste melken hvis jenta en kveld sovner i fra puppen... :rodme:

Skrevet

Det var godt å høre. Pumpet litt da jeg var syk for å unngå brystbetennelse (da hadde jeg skikkelig melkespreng, altså) men tenker nå at jeg ikke trenger å bekymre meg mer om det.

Skrevet

Jeg kan også klemme ut noen dråper fremdeles selv om jeg sluttet å amme sønnen da han var 10 mnd. Nå er han 2 år og 3 mnd...

Skrevet
:) Jeg "lekker" melk når jeg dusjer ennå - og det er 5 mnd siden jeg sluttet å amme. Virker ikke som det vil ta slutt... :ler:
Gjest Elastica
Skrevet

Konklusjon: Naturen er viselig innrettet...

Jeg kan huske at jeg kunne klemme ut noen dråper melk i lang tid etter endt amming.

Når jeg skulle slutte, syntes jeg imidlertid jeg hadde spreng lenge, og "pumpet meg ned". Til slutt ga ubehaget seg, og jeg kunne høre barnegråt uten å bli våt i bh'en...

Skrevet

...he he.. jeg kan fortsatt klemme melk ut av puppene, og det er 13 år siden...

Skrevet

Det har gått 6 år til meg, og det kommer noen dråper hvis jg klemmer enda ja.... :overrasket: pussig......men, sikkert "normalt" høres det ut som. Kjekt å høre at det er flere.......

Skrevet

Jeg kjenner en dame som mer enn 4 år etter at hun hadde sluttet å amme kjente at melken begynte å strømme på da hun hørte babygråt på TV. Det som var ekstra irriterende for henne var at hun fikk brystbetennelse...

Hos meg forsvant melken med en gang jeg sluttet å amme, og da var barnet mitt ett år. (Jeg vet imidlertid ikke om ammeslutten skyldtes at jeg ikke hadde mer melk (barnet mistet interessen, og sluttet "av seg selv"), eller om melken sluttet å komme fordi ammingen opphørte.)

Gjest Miss Guided
Skrevet

Etter ammeslutt med de to første så var det slutt på melken med en gang jeg sluttet, jeg merket ingenting til at jeg sluttet. Men så slet jeg med å amme også, ungene holdt på å sulte ihjel til tross for økeperioder osv. Da jeg sluttet å amme minsten etter 18 mnd. så hadde jeg melk i flere uker etterpå. Jeg måtte stå i dusjen og kna ut melkesprenget. Men det gjorde ingenting for endelig hadde også jeg lykkes med å amme et barn.

Skrevet
Da jeg sluttet å amme minsten etter 18 mnd. så hadde jeg melk i flere uker etterpå. Jeg måtte stå i dusjen og kna ut melkesprenget. Men det gjorde ingenting for endelig hadde også jeg lykkes med å amme et barn.

Et godt tips er å gradvis avvenne barnet med puppen - da slipper du melkespreng.

Fjern et og et "puppe" - måltid - bruk flere uker på avvenning.... :) Tilslutt lar du det gå en to - tre dager mellom hver gang du ammer.

Jeg hadde enormt mye melk, og jeg ammet alle mine tre til de var godt over 2 år - men ved å trappe ned over lang tid - unngikk jeg spreng når jeg sluttet :)

Jeg har fortsatt melk i puppene :ler:, men det er jo sprengen som er det værste :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...