womanpower Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Jeg er ikke så erfaren med husleiekontrakten, så lurer jeg på..... Det stod : Brensel - A konto i tillegg til leien for tiden er 700 kr. Særlige : Gårdens samlede utgifter til brensel og elektrisitet for varme og varmt vann utlignes på leieobjektene hver sommer. Det er utenom strøm på kontrakten ja. Brensel er vel sentralfyring + varmt vann? Man betaler litt strøm for varmt vann men billigere siden med brensel eller kan man bare dusje som f ? Det er sentralfyring så kan man bare bruke mye varme man vil, men må huske på at man må betale litt for strøm også? Flott at dere forteller litt av deres erfaring, hadde vært flott !
charlise Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 skjønte ikke spørsmålet ditt jeg, det var litt rotete...
Gjest Talula Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Jeg er ikke så erfaren med husleiekontrakten, så lurer jeg på..... Det stod : Brensel - A konto i tillegg til leien for tiden er 700 kr. Særlige : Gårdens samlede utgifter til brensel og elektrisitet for varme og varmt vann utlignes på leieobjektene hver sommer. Det er utenom strøm på kontrakten ja. Brensel er vel sentralfyring + varmt vann? Man betaler litt strøm for varmt vann men billigere siden med brensel eller kan man bare dusje som f ? Det er sentralfyring så kan man bare bruke mye varme man vil, men må huske på at man må betale litt for strøm også? Flott at dere forteller litt av deres erfaring, hadde vært flott ! ← Hva med å snakke med utleier og spørre? Eller med andre som bor i gården?
womanpower Skrevet 17. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2007 Når det er A-konto, betaler man et fast beløp i måneden (i ditt tilfelle 700kr) som er cirka så mye de tror du vil bruke. Hver sommer beregnes det hva du faktisk har brukt av varmtvann/brensel, og så får du enten tilbake det du har betalt for mye hvis du har brukt mindre, eller må betale ekstra hvis du har brukt mer. Ja. Det er ikke strøm du betaler. Og du må fremdeles betale for det varmtvannet du faktisk bruker. Det jeg sa over gjelder her også. Du betaler for det du bruker, for det avregnes en gang i året. ← tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå