Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min er verdens snilleste og mest omtenksomme, men det er noe jeg sliter skikkelig med. For noen år siden, rett før vi møttes, hadde han et kort forhold til ei jente. Hun er i samme vennegjeng som oss, og vi omgås mye. Jeg har prøvd å ikke tenke så mye på det, men jeg tar meg i å sammenlikne meg med henne, og lure på hva de egentlig hadde sammen, blir kvalm av tanken på at hun har vært så intim med ham. Jeg kan ikke unngå å se henne, selv om jeg gjerne ville. Da måtte vi i så fall bytte ut hele vennegjengen.

Tips, noen? Er dette fullstendig på jordet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Hvis ikke du har noen grunn til å tro at det er noe mer mellom dem så syns jeg ikke du trenger å bekymre deg.

Skrevet

Jeg bekymrer meg ikke. Blir bare kvalm av å tenke på dem sammen, og jeg får ikke de tankene ut av hodet.

Gjest *Tiril*
Skrevet

Jeg syns du burde snakke med kjæresten din om det, si du har problemer med det også kan dere løse det sammen med en god samtale. Bare si fra først at du er litt urimelig sjalu og trenger utløp for det, om du vet du kommer til å få noen reaksjoner under samtalen. Kjæresten din forstår sikkert om han eier empati.

Også kan du jo si at du muligens trenger litt ekstra oppmerksomhet når hun er i nærheten, hvertfall sånn i begynnelsen :) Kanskje det hjelper ?

Hver gang du tenker på det så kan du jo og snike inn tanken på at han er faktisk med deg, og det forholdet han hadde med henne var kort for en grunn.

Og om du syns hun er penere enn deg, så kan jeg nesten garantere at det syns ikke typen din :)

Skrevet

Jeg synes ikke du burde snakke med typen din om dette. Så lenge det ikke foregår noe mellom dem som er uakseptabelt for deg, så må du bare prøve å komme over det. Etter det du sier har det ikke vært noe "tull", bare et forhold før din tid. Du har vel ikke grunn til å være sjalu sånn sett, men selvsagt kan jeg forstå at man noen ganger føler en sjalusi på damer han hadde i fortiden. I ditt tilfelle kommer det vel av at du ser så mye til henne og blir minnet på det, samt at forholdet mellom hun og dere nå gjør det unaturlig å tenke på at det har vært noe intimt mellom dem.

Har vært borti en lignende situasjon, der typen min hadde et sexforhold til en dame i en periode som vi ikke fant ut av ting og hadde en "pause", så jeg vet akkurat hva du mener med kvalmende følelser når du tenker på det!

Men hold det inni deg, og kom over det. Jeg synes det ville blitt vondt verre om han og andre visste at jeg slet med det. Hev hodet og fremstå som skråsikker på deg og han. Det er det beste tror jeg.

Gjest Gjest_Robert_*
Skrevet
Jeg synes ikke du burde snakke med typen din om dette. Så lenge det ikke foregår noe mellom dem som er uakseptabelt for deg, så må du bare prøve å ........

Enig!

Det verste som fins er paranoide damer med dårlig selvtillit, som spaner på typen etter hint om evt utroskap!

Evt ta det opp med han og fjern all tvil! :ler:

Skrevet (endret)
Jeg synes ikke du burde snakke med typen din om dette.

(..)

Men hold det inni deg, og kom over det. Jeg synes det ville blitt vondt verre om han og andre visste at jeg slet med det. Hev hodet og fremstå som skråsikker på deg og han. Det er det beste tror jeg.

Tja, er dette den mest hensiktsmessige løsningen synes dere? Skal man ikke kunne snakke med partneren sin om ting som åpenbart plager en?

Jeg er helt uenig. Kommunikasjon er "alt" i et forhold, og da må det være rom for å ta opp saker som dette også. Til tross for at man ikke fremstår som perfekt etter samtalen! Å late som om man er mer vellykket enn man er, det er dømt til å mislykkes. I et forhold burde man ha tillit nok til å kunne fortelle om negative aspekter ved en selv også. Slik kommer man nærmere hverandre.

Til TS, sjalusi er nokså vanlig i starten av forholdet, men gjør et helhjertet forsøk på å ikke tenke for mye på dette. Tving deg selv til å tenke på andre ting når tvilen kommer gnagende, så vil det nok bli lettere etterhvert. Og som sagt, fortell hvordan du føler deg til kjæresten din. Som noen nevnte tidligere, litt ekstra oppmerksomhet fra han hjelper sikkert :)

Endret av venus*
Gjest =tentacle=
Skrevet

De to hadde noe sammen som ikke var levedyktig. Ikke vær redd :)

Gjest Gjest_olahv_*
Skrevet

Jeg har opplevd det samme,tok det opp,men til ingen nytte. Absolutt ingen empati,og nå blir det brukt mot meg... Skikkelig fortvilet om dagen... Hun er fullt oppmerksom på mine følelser ,men får besked om at dette får jeg bare tåle. Sjalusien er en ting ,men det å ikke bli hørt er verre ,mye verre .... :forvirret:

Skrevet

Husk at det er jo deg han velger å være sammen med, ikke henne :klem:

Skrevet
Jeg har opplevd det samme,tok det opp,men til ingen nytte. Absolutt ingen empati,og nå blir det brukt mot meg... Skikkelig fortvilet om dagen... Hun er fullt oppmerksom på mine følelser ,men får besked om at dette får jeg bare tåle. Sjalusien er en ting ,men det å ikke bli hørt er verre ,mye verre .... :forvirret:

kjipt å ha en slik kjæreste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...