Gå til innhold

Habibi

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s
Skrevet

Skal ut og spise med noen venner på Habibi (Storgt. Oslo) snart. Jeg er fryktelig glad i sterk mat, gjerne indisk og thai, og lurer på om noen her har spist der. Hvilke type mat (nasjonalitet) har kjøkkenet? Er maten god? Osv..

Videoannonse
Annonse
Gjest Anni.
Skrevet

Det er kjempegod mat på Habibi, vil absolutt anbefale stedet.

Det er en palestinsk restaurant.. Dere bør bestille bord, det er alltid stappfullt der.

De har egne nettsider:

http://www.habibi.no/

(Et lite tips: prøv ostekaken til dessert, nammenam!)

Skrevet

Stiller meg bak Anni's anbefaling.

Kjempegod mat og artig miljø - om enn noe støyende kanskje. Men det er jo slik det skal være. Magedanserinner har de også.

Men vær forsiktig med den libanesiske rødvinen. Den er god, men gir en fryktelig hodedunk dagen derpå :-?

Skrevet

Jeg har vært på habibi én gang. Maten var ok.

For en stund siden hadde jeg tenkt å gå dit for andre gang, men det var for mye røyk der. Vi gikk inn og spurte om de hadde ledige bord i ikke-røykavdelingen.

Svar: Vi har ikke ikke-røykavdeling.

Konklusjon: Habibi bør fryses ut fra restaurantkartet. Ikke gå dit!

Skrevet

Har vært på Habibi en gang. Går gjerne igjen. Veldig god mat, palestinsk. Hyggelig atmosfære. Ja, det er røykfylt der, så det må du være forberedt på. Plager ikke meg, så jeg trivdes der! :P

Gjest Nelle (ikke innlogget)
Skrevet

Danserinnen på Habibi er iallfall en av landets beste.

Nelle :briller:

Gjest Jamila
Skrevet

Næmen jøss, har de virkelig plass til magedanserinner der?

Lokalet er ikke så stort akkurat :lol:

Men maten der er kjempegod! Dersom dere er flere sammen så anbefaler jeg Meze, da får du en smak av det meste de har der. Kos deg!

Skrevet

Slutter meg til Jamila: Du BØR prøve meza, det er så nydelig! Og det står presentert som en forrett, men det er evig nok mat til å være en hovedrett. Ellers er dolmas (fylte vinblader) også godt. Ble misunnelig nå, også lyst til å spise ute i dag!

Amarone

Gjest gjeste-embla
Skrevet

Takk, takk!

Det høres virkelig ut som en god ide å dra dit. Vi har bestilt bord der til i morgen. Jeg og hun jeg skal sammen med går på magedansekurs hos hun som danser der på fredager, så det er derfor vi fant ut at vi ville dra dit. Jeg skal absolutt forsøke .. meza. (forstår det slik at det er en blanding av ulike retter eller?)

Skrevet

Meza er mange småretter servert i hver sin skål. F.eks. hummus og ulike salater og diper. Alle forsyner seg av alt. Kjempegodt. Veldig vanlig i Midt-Østen og Tyrkia som forrett, men er det mange nok av smårettene, så blir det en hovedrett.

Gjest Embla s
Skrevet

Ja, nå har jeg vært på Habibi!!

Der var det trangt. Vi skulle være 4 stk, men to kunne ikke og det var egentlig veldig bra å være kun 2 ved et firemansbord..

maten: god, men jeg liker det sterkere!! Vi bestilte en meny hvor det var meza til forret. Jeg ble mett av det, så hovedretten (kebabrull, lammekotelett, grillet kyllingspidd m/tilbehør) ble ikke spist opp.. :oops:

Michelle (hun som er læreren min på magedansekurset) kom og danset. Det var kjempegøy å se hvordan det skal se ut "på ordentlig"! Hun var kjempeflink!!

Tror ikke det er stedet å gå hvis man har snev av hodepine, som andre har skrevet var det fryktelig støyende der, men absolutt et trivelig sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...