Gå til innhold

Konfirmasjonspresang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor vanlig er det å gi presang til nabobarn som man kjenner, og hvor mye?

Er det noen "regel" for hvor godt man kjenner barnet får å gi gave?

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var vanlig å gi en oppmerksomhet til konf. fra naboer før i hvert fall. Jeg tror dette ligger på alt fra 100-300 kr. alt ettersom...

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg fikk en oppmerksomhet fra vledig mange naboer, noen ga blomster til meg og familien, andre ga 100-200 kroner. Dette er 11 år siden da, så mulig det har steget litt prismessig

Skrevet

Gir mellom 100-200 alt etter hvor godt jeg kjenner de

Skrevet

Ifjor var vi invitert til kaffe til nabosønnens konfirmasjon og gav 300,-.

Gjest Ballerina
Skrevet

Til "vanlige" naboer gir vi 200,-, mens vi gir litt mer når vi er invitert til kaffe og sånn... eller hvis vi kjenner dem ekstra godt!

Skrevet

Da jeg ble konfirmet var "standarden" en 50 lapp fra naboer. Men det begynner å bli noen år siden da, det var i -94. Tror egentlig det ligger på hundrelappen sånn i mitt nabolag jeg.

De man kjenner godt (eller er invitert, vi har aldri hatt naboer som gjester, mer enn nok med familien) får vel gjerne litt mer (en del av mine foreldres naboer er jo slekt, altså tanta til pappa, søskenbarnet han etc)

Skrevet

Vi git til de naboene vi har litt med og kjenner.. I år kommer vi til å gi 250 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...