Gjest j85 Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Jeg har hatt kløe/svie i underlivet ganske lenge nå - det kommer i perioder. I det siste har jeg merka at utfloden er gulaktig og lukter rart. I tillegg svir det veldig etter sex, men det går over etter en stund. Tok en soppkur (tre canestenpiller i kombinasjon med daktacort krem), men det er lenge siden nå, og symptomene har bare kommet igjen. Tenkte også på at det er mulig kjæresten min smitter meg tilbake hvis det er sopp jeg har? Merker gutter hvis de har det? Hvordan kan de behandles? Eller er det mer sannsynlig at det er bakteriell vaginose? Utfloden var litt hvitaktig før, men nå er den mer gul, og lukter som sagt litt merkelig. Håper noen har gode svar til meg!
Wildy Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Tror det kan være lurt at du tar deg en tur til legen og får fastslått hva det er slik at du får riktig behandling.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Når du har sopp så er utfloden tykk, klumpete og hvit, ikke gul. Den lukter ingenting. Jeg mener at når du har sopp, så VET du det.. For utfloden er så karakteristisk og for ikke å snakke om at det klør INTENST. Jeg tror altså det er bakteriell vaginose du har, så ta deg en tur til legen og få flagyl Og forresten, vær litt forsiktig med å ta canesten med mindre du virkelig VET at du har sopp. Det er ikke bra å ta det i hytt og pine, tørker ut skjeden noe enormt. Gutter behandles forøvrig ved å smøre canesten krem på penishodet.
Gjest j85 Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Ja, det blir nok en tur til legen uansett.. men jeg får ikke gjort det før om 1-2 uker, så jeg tenkte det var greit å få litt innspill herfra. Grunnen til at jeg tenker sopp er at det er kløen som er det verste.. den er uutholdelig til tider. Er det vanlig med mye kløe ved BV? Jeg har ikke merket noen uttørkning av skjeden ved bruk av canesten...tror dere det vil lønne seg å ta tre dager til med canestenpiller og daktacort krem, og se om det hjelper? Siden jeg ikke får dratt til legen på en stund uansett, mener jeg.. Skal reise bort, så da blir jeg ikke smittet av kjæresten de dagene heller (hvis han har sopp).
venus* Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 Ikke bruk Canesten hvis du ikke mistenker sopp. Enhver forstyrrelse i underlivet kan føre til litt kløe og ubehag- Hvis utfloden er gulaktig og lukter fisk, så er det nesten garantert BV. Da må du til legen for å få en salve mot det. Personlig ville jeg gjort det så fort som mulig...
Gjest j85 Skrevet 15. april 2007 #6 Skrevet 15. april 2007 Lukter mer metallaktig enn fisk egentlig...
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 Med bakertiell vaginose er utfloden helt tynn. Vannaktig liksom. har hatt det mange ganger og det var som om vann dryppet ut av skjeden. Og det luktet ja. Fisk! Forbanna herk!
Gjest j85 Skrevet 15. april 2007 #8 Skrevet 15. april 2007 Min er ganske tykk. Og etterhvert stivner den i trusa.. Rimelig ekkelt. Er det noe annet det kan være da? Æsj, det er så plagsomt.. Og en ting til; kan svien etter sex være et symptom? Hadde vært supert om det gikk bort etter en eventuell behandling..
venus* Skrevet 15. april 2007 #9 Skrevet 15. april 2007 Min er ganske tykk. Og etterhvert stivner den i trusa.. Rimelig ekkelt. Er det noe annet det kan være da? Æsj, det er så plagsomt.. Og en ting til; kan svien etter sex være et symptom? Hadde vært supert om det gikk bort etter en eventuell behandling.. ← Du må uansett til legen for å få det sjekket. Ville avstått fra sex inntil du har gjort det.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2007 #10 Skrevet 15. april 2007 Ja, er vel lurt det. Men jeg håper det bare er litt ubalanse som er ute og går, siden plagene ikke er der kontinuerlig. En legetime blir det uansett! Takk for svar alle sammen.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2007 #11 Skrevet 15. april 2007 Hvis jeg var deg ville jeg prøvd en liten kur med ecovag (melkesyretabletter) istedenfor soppkur. Det kan hjelpe hvis det bare er en mild forstyrrelse. Og ja, jeg klødde forferdelig da jeg hadde bakterell vaginose, men ikke like mye som da jeg hadde sopp.
iss Skrevet 15. april 2007 #12 Skrevet 15. april 2007 Ecovag eller Vivag er å anbefale ja Det er melkesyrebakterier i kapsler som gjennoppretter bakterie-balansen i underlivet Sopp har jeg aldri hatt, men Bakteriell Vaginose har jeg hatt. Det lukter vondt, er plagsomt mye utflod men svir ikke....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå