Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Var ute i går, og kom i snakk med en kompis av en bekjent. Han jobber samme sted som en veninne av meg jobbet før. Og han fortalte meg endel rykter som går om henne på arbeidsplassen, endel av ganske grov karakter.

Så nå lurer jeg på om jeg burde fortelle henne om ryktene (og da kommer hun antakeligvis til å bli veldig lei seg) eller bare holde kjeft....

Dilemma....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har venninnen din å tjene på å få høre at hun er offer for rykter og bakvaskelser? Det slarves og ryktes i mange miljøer, en fjær blir til fem høns eller folk har bakenforliggende motiver også settes det i gang. Hvis disse ryktene er noe hun har bruk for å vite om, hvis det gavner henne å få vite om de - da ville jeg fortalt. Hvis ikke ville jeg gjort som jeg vanligvis gjør - unnlatt å forholde meg til rykter og slarv. Og det innebærer også å ikke såre/sette venninnen i unødig forlegenhet. Trur eg..

Skrevet

jeg synes ikke du skal si noe, med mindre hun kan forandre oppførsel for å endre det.

de flest mennesker takler ikke å få slike opplysninger, de blir paranoide, og tenker på det hele tiden

Skrevet

Hvis det hadde gått stygge rykter om meg, særlig hvis de var usanne, så ville gjerne ha fått beskjed om det. Da hadde jeg kanskje hatt mulighet til å motbevise de eller forsvare meg på en eller annen måte. Jeg tror jeg faktisk hadde blitt såret og lei meg -og ikke minst forbannet- over at 1) folk tror sånt om meg, 2) at noen setter ut og sprer sånne rykter, og 3) at jeg er den siste som får høre disse ryktene.

Skrevet

jeg ville fortalt.

legg det frem på en fin måte, si at du selvfølgelig ikke er enig i dette her.

det bør være din mening som teller, ikke en haug med folk som tydeligvis ikke kjenner henne.

jeg vile ha blitt sur på deg dersom det kom frem at du hadde visst om ryktene og ikke fortalt de til meg, jeg ville ikke vært sistemann til å få vite.

Gjest Kaya83
Skrevet

Kommer an på hva ryktet er.. Temmelig situasjonsbetinget med andre ord!

Skrevet
Og han fortalte meg endel rykter som går om henne på arbeidsplassen, endel av ganske grov karakter.
Og du forholdt deg taus? :klø:
Skrevet

Moren min sa engang at "du kan ikke sloss mot baksnakking og rykter,for da har du ikke krefter til annet." Mmindre det er veldig grove greier,så må du la det fare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...