aimee Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Jeg trener ofte i sal, og hver gang vi kommer til utstrekningsdelen til slutt tenker jeg på dere som er intruktører. Hva synes dere om jobben deres? Hva tenker dere om oss som står og svetter og sliter foran dere? Har dere noen favoritter? Er det noen dere blir irritert over? Kjenner dere igjen gjengangerene? Jeg synes de aller fleste instuktørene gjør en flott jobb! Men jeg lurer altså litt på hva dere tenker når dere står foran der
murray Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Slenger meg på den her Instruktørene er alltid ekstremt glade og positive. Men kanskje dere raser på innsiden over folk som løfter feil selv etter at dere har sagt fra tusen ganger?
venus* Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 (endret) Slenger meg på den her Instruktørene er alltid ekstremt glade og positive. Men kanskje dere raser på innsiden over folk som løfter feil selv etter at dere har sagt fra tusen ganger? ← Raser og raser Jeg har vært spinning-instruktør tidligere. I starten ble jeg litt oppgitt over folk som vagget fra side til side til tross for instrukser om å ikke gjøre det, eller personer som hoppet på setet pga for lite belastning. Men etterhvert så sluttet jeg å tenke på det, men fortsatte med å oppmuntre til riktig teknikk. Og mange blir jo bedre etterhvert pga erfaring uansett. (Også er det nok av instruktører som gjør feil selv) Jeg likte alltid å se kjente fjes Jeg husker spesielt en veldig kjekk mann som ofte valgte en sykkel rett foran meg. Han skulle bare visst hvor mer effektiv treningseffekten ble for meg hver gang han var der Det eneste som har irritert meg er personer som ikke skriver seg på listen og sniker seg inn på full-bookede time. Jeg opplevde flere ganger at ingen meldte seg frivillig før etter at jeg hentet listen med navnene. En gang måtte jeg til og med ha navnopprop! Så unødvendig. Endret 15. april 2007 av venus*
aimee Skrevet 15. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2007 Slenger meg på den her Instruktørene er alltid ekstremt glade og positive. Men kanskje dere raser på innsiden over folk som løfter feil selv etter at dere har sagt fra tusen ganger? ← Det er akkurat slike ting jeg tenker på!!
aimee Skrevet 15. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2007 Jeg likte alltid å se kjente fjes Jeg husker spesielt en veldig kjekk mann som ofte valgte en sykkel rett foran meg. Han skulle bare visst hvor mer effektiv treningseffekten ble for meg hver gang han var der ← Hehehe, det hørtes koselig ut! Å ha en slik "hemmelig crush"... Hadde du andre saltimer også, eller bare spinning?
Gjest Marillia Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Raser og raser Jeg har vært spinning-instruktør tidligere. I starten ble jeg litt oppgitt over folk som vagget fra side til side til tross for instrukser om å ikke gjøre det, eller personer som hoppet på setet pga for lite belastning. Men etterhvert så sluttet jeg å tenke på det, men fortsatte med å oppmuntre til riktig teknikk. Og mange blir jo bedre etterhvert pga erfaring uansett. (Også er det nok av instruktører som gjør feil selv) ← På mitt treningssenter har vi fått beskjed om å vagge litt fra side til side!
MzS Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 (endret) Jeg er instruktør i aerobic, step og styrke. For meg gjør det absolutt nada og niks hvis folk ikke gjør som meg under kondisjonstrening, og det passer jeg på å si også: det er ikke så farlig om trinnene deres ikke ser nøyaktig ut som mine! Får dere ikke til armer, så sett dem i siden eller strekk dem bare vanlig fram og tilbake osv... Ser jeg noen som strever ekstra baki der så føler jeg bare med dem, og prøver å oppmuntre dem med smil osv. Forklarer/viser også litt grundigere hvis jeg ser det er noen som ikke får det med seg. Det viktigste for meg som instruktør er at jeg ser at folk blir svette, litt røde og andpustne, og at jeg klarer å lokke fram noen smil her og der. Mitt mål med timene mine er at folk skal synes det er morsomt å trene! Derfor strever jeg alltid hardt med å finne på morsomme kombinasjoner og fengende musikk også. Det eneste jeg blir litt lei meg/ irritert over er hvis jeg har vist og forklart styrkeøvelser mange ganger til en person og hun/han fortsatt gjør dem feil. Dette er ene og alene fordi jeg er redd for at det kan påføre dem skader eller smerter. Også blir jeg litt lei meg når folk slutter å komme på timene mine, da begynner jeg å tenke på hva jeg har gjort galt med en gang "Gjengangere" er kjempekoselig! Kjente fjes er alltid hyggelig - og da virker det jo også som de liker timene mine. Endret 16. april 2007 av MzS
venus* Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 På mitt treningssenter har vi fått beskjed om å vagge litt fra side til side! ← Man trenger ikke å sykle helt rett, så litt vagging er greit, men vagger man mye så bruker de fleste faktisk tyngdekraft og ikke muskelkraft til å tråkke rundt... Dette er hensiktsmessig ved sykling på ordentlig sykkel i harde motbakker, men i spinning er det litt bortkastet.
helenaa Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 (endret) Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, MzS. Jeg instruerer aerobic, og blir veldig glad når folk har det gøy. Kjenner igjen folk som går fast, og lurer på hvorfor folk slutter (men jeg tar meg ikke nær av det). Jeg blir ikke irritert når folk gjør rare/gale ting, men synes jo at det noen ganger er litt komisk når de ikke klarer de enkleste trinnene (noen vil f.eks. ha store problemer med V-steg, og det er jo egentlig bare høyre-venstre-høyre-venstre). Men grunnen til at jeg smiler er jo at jeg blir i godt humør av å trene. Endret 16. april 2007 av helenaa
Paladin Skrevet 16. april 2007 #10 Skrevet 16. april 2007 Man trenger ikke å sykle helt rett, så litt vagging er greit, men vagger man mye så bruker de fleste faktisk tyngdekraft og ikke muskelkraft til å tråkke rundt... Dette er hensiktsmessig ved sykling på ordentlig sykkel i harde motbakker, men i spinning er det litt bortkastet. ← En av spinninginstruktørene som jeg går i timene til forteller oss stadig vekk at dersom vi står så kan vi bruke tyngdeoverføringen og vagge LETT fra side til side. Dette for å få et mer effektivt tråkk. Men han passer også på at vi ikke vagger til side for mye fordi det gir dårligere teknikk og kanskje vondt i armer og overkropp om det overdrives. Han sier at en god balanse på sykkelen når man står er viktig. Tyngden skal være over bena og man skal i teorien kunne sykle stående uten å holde i styret i det hele tatt. Det han terper mest på er at vi prøve å tilstrebe et rundt tråkk. Jeg hører han stadig vekk nevner "press hælene ned og trekk opp i en sirkelbevegelse". Sittende er det viktig å ha belastning på skruen slik at det er bena som gjør arbeidet med å få pedalene til å gå rundt og ikke tyngden i svinghjulet. Nybegynnere som får beskjed om å spinne skrur av nesten all belastning og hopper og spretter opp og ned på setet. Det er ikke optimal måte å spinne på. Instruktøren vår pleier å hinte til nye folk om hvordan de kan spinne mer teknisk riktig eller hvordan sette setehøyde, styrehøyde etc. Men han fortalte meg at faktisk ganske mange som kommer til timene IKKE liker å få gode råd av instruktøren. De blir litt irritert og enkelte kan faktisk slutte å komme til timen. Så han har blitt mer forsiktig med å gi råd til dem som har en ikke optimal teknikk. Istedet oppfordrer han dem som vil å spørre ham om de ønsker tips. Da er det de som ønsker å høre hva de gjør feil som han kan rettlede. Da blir ingen snurt av å bli rettet på. Vår instruktør er veldig ærekjær og har store forhåpninger om at vi skal ha fremgang etc. Dette fordi han tidligere har vært semiprofesjonell sykkelrytter i utlandet. Han blir litt frustrert når noen slutter å komme eller kommer så sporadisk at fremgangen uteblir. Men han blir til gjengjeld desto gladere når noen tar seg ut skikkelig på hver trening og får god fremgang. Da føler han at han lykkes. Jeg har fortalt ham at han må ikke ta det så tungt om ikke alle oppnår de resultatene som han ønsker. Ikke alle har mål om å bli bedre og bedre. Noen spinner for å brenne kalorier, noen som variasjon til annen trening, noen fordi de liker å trene til suggerende musikk etc. Jeg er enig med deg at det viktigste er at folk som spinner har det gøy og blir litt slitne. Jeg tror absolutt at de fleste instruktørene ønsker at de som møter opp i timene får best mulig utbytte av timene og blir glade på "elevenes" vegne når de får god fremgang. De som blir erfarne instruktører innser at folks motivasjon for å trene er veldig forskjellig og man kan ikke forvente at alle blir bedre og bedre. Kunden bestemmer selv hvilket utbytte man har av timene og de forstår disse instruktørene. Mange helsestudioer er slik at instruktøren må rapportere inn antall personer som møtte til timen og hvis den over tid er lav så kan instruktøren miste timen. Dette gjør selvsagt at instruktøren er veldig keen på å lage timer som trekker folk. Jeg har inntrykk at de aller fleste som spinner tar i nok til at de får kjørt seg og svettet mye. Hvis instruktøren er god og musikken innbyr til ekstra innsats så tror jeg de aller fleste gir endel mer enn om de hadde syklet alene på en ergometersykkel. Uansett så er spinning veldig gøy og ikke minst sosialt. Spinning er skånsomt for bena og endel skikkelig overvektige er med i timene også. Det er en form for trening de kan utføre uten at belastningen blir for stor.
hypergirl Skrevet 22. april 2007 #11 Skrevet 22. april 2007 Jeg trener ofte i sal, og hver gang vi kommer til utstrekningsdelen til slutt tenker jeg på dere som er intruktører. Hva synes dere om jobben deres? Hva tenker dere om oss som står og svetter og sliter foran dere? Har dere noen favoritter? Er det noen dere blir irritert over? Kjenner dere igjen gjengangerene? Jeg synes de aller fleste instuktørene gjør en flott jobb! Men jeg lurer altså litt på hva dere tenker når dere står foran der ← Jeg elsker jobben min:-) De eneste jeg blir irritert over er de som prater i munnen på meg Det er frivillig å komme på min timer, jeg tvinger ingen til å være der, så da forventer jeg litt respekt tilbake, og at når timen starter slutter de å skravle og hører etter hva jeg har å si...... Andre ting irriterer meg ikke. Hvordan folk ser ut eller ikke er for meg likegyldig, og min jobb er å få alle til å føle seg velkommen og oppmuntre de. Kjenner som regel igjen gjengangere, og det er kjempe koselig med de:-) Spesielt glad blir jeg dersom jeg ser en litt overvektig, usikker person komme og jeg klarer å få den personen til å komme igjen. De prøver jeg å sende ekstra oppløftende blikk, fordi jeg synes de er tøffe som kommer og fordi jeg vet det koster de kanskje litt ekstra å komme. Men hva tenker dere som går på timer om instruktørene da:-)? Kan også være interessant å høre:-)
Gjest StoreSky Skrevet 22. april 2007 #12 Skrevet 22. april 2007 ..At intruktørene ser så freshe ut, masser av energi og SIKKERT synes sånne lubbne kløner med tre venstreføtter som meg, er teite og late...hehe! Har igrunn ikke noe særlig annet å si. De jeg liker er de som har litt humor, får oss til å slappe av og trives, men samtidig er flinke til å pushe slik at man yter max.
Gjest Hilde K S Skrevet 22. april 2007 #13 Skrevet 22. april 2007 Hva jeg tenker om instruktørene? Hehe. Det er jo veldig forskjellig, da. Noen instruktører har ufattelig kjedelige program, men jeg slutter for å få på timene til disse instruktørene. Jeg tenker at om man går på feks en time for de som har trent en stund, så skal timene være adskillig vanskeligere enn de som er for nybegynnere. Det er ikke alle instruktører som har oppfattet dette. Jeg har noen favorittinstruktører. Det er de som klarer å få salen med seg, som har fengende msikk og som gjerne kommer litt før timen og tar seg tid til å snakke med de som skal trene. Disse kjenner også igjen oss gjengangere og det er veldig hyggelig! :smil: Heldigvis er det jo forskjellig hvilke instruktører man liker, da.
aimee Skrevet 22. april 2007 Forfatter #14 Skrevet 22. april 2007 Jeg liker de instruktørene som er naturlig autoritære og som ser "kjernesunne ut". Det er noen av de som roper og hoier og blir litt for blide, og da mister de lit troverdigheten hos meg. Programmet har selvfølgelig mye å si, men jeg til dags dato ikke opplved det såå kjedelig at jeg har sluttet å gå på en time. Musikk derimot, har fått meg til å slutte. En fyr som bare spilte hard, gammel og slitsom eurotrance. Fytte rakkern - det var så vidt jeg holdt ut 55 minutter!! Jeg pleier å stå foran i salen, og får derfor ofte kontakt med instruktøren. Det liker jeg. Prøver å smile og vise at det er gøy. Jeg innbiller meg at det sikkert er inspierende for dere som faktisk jobber foran der Jeg har også en instruktør som bare er så herlig at jeg på et tidspunkt hadde lyst til å bli venninne med henne. Er det flere enn meg som har opplevd det??
Gjest Frances Skrevet 22. april 2007 #15 Skrevet 22. april 2007 Jeg har også en instruktør som bare er så herlig at jeg på et tidspunkt hadde lyst til å bli venninne med henne. Er det flere enn meg som har opplevd det?? ← Jeg har også en slik instruktør. Hun er bare utrolig kul og ser sterk og sunn ut. Merker at jeg gir mer på de timene hun har, fordi hun virker så ekte.
Gjest Tanita Skrevet 22. april 2007 #16 Skrevet 22. april 2007 Jeg syns musikken har mye å si på aerobictimene - og at de kan variere timene og er gode på å variere med litt mer avanserte trinn slik at timene blir mer interessante enn å bare gjøre det samme programmet hele tida. En gang hadde jeg time i en annen by, og instruktøren var helt utrolig dårlig og kjedelig. Bare de basics trinnene og det var ikke på en nybegynner-time. Jeg holdt på å kjede meg ihjel, og da hun satte på "Rumpa mi" av DDE, gikk jeg bare rett ut av salen - da gadd jeg ikke mer - jeg hater DDE!
Gjest Elastica Skrevet 22. april 2007 #18 Skrevet 22. april 2007 *ikke for tiden på grunn av vondt kne* Jeg syns det er kjempekoselig når folk kommer fast til timene mine. Jeg synes det er topp når det ser ut som folk har det fint og smiler mens de holder på. Da gjør det mindre om man ikke alltid klarer å følge med helt på alle trinnene. Dersom det er noen som er ekstra tykke og utrente tenker jeg stort sett "You go girl!" og prøver å muntre dem litt ekstra opp.
Grønt blad Skrevet 22. april 2007 #19 Skrevet 22. april 2007 Jeg er i utgangspunktet ikke så veldig glad i trene, så da har trener og musikk en del å si for meg. Spesielt spinningtimene synes jeg det er viktig. Har vært på spinningtime med ei som spilte afrikansk musikk, ei annen spilte jazz/blues o.l. Jeg kan ikke skjønne at slik musikk får noen til å gi det lille ekstra. Og nå i tillegg det eneste instruktøren sier er "Hold motivasjonen oppe.", så gir jeg nesten opp. Går derfor på en time med ei som har fengende musikk (noe techno/trance/hva det enn nå heter, ol.) og som klarer å motivere meg masse! Det liker jeg:) Prøver å smile og si "veldig bra time" (eller noe sånt) når jeg går... Aerobic-instruktørene har jeg stort sett vært veldig fornøyd med. Jeg går også på noen gruppetimer med styrke, og en gang kom instruktøren bort til meg og så at hun syntes det var gøy med sånne som meg, som virkelig tok i (tror jeg skar en del grimaser den timen, for det var tungt). Synes det var en kjempeflott tilbakemelding å få. Det skal også nevnes at hun også er veldig flink til å motivere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå