Tulipanpiken Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Har omsider kjøpt meg et par dressbukser, men er litt usikker på hvor mye de skal legges opp. Kommer stort sett til å bruke dem til støvletter eller pumps med 5-6 centimeter hæl. Hvor langt ned på skoen er det penest at buksen går? Spiller det noen rolle i det hele tatt? Det ser jo veldig forskjellig ut når buksen går nesten helt ned til gulvet og når den er en god del kortere. Håper dere med litt dressbukseerfaring kan komme med noen tips. Skal forsøke å legge opp en allerede i kveld! Spennende...
Saeria Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Er du lav eller har korte ben, sies det hvertfall at det er best at den dekker mye av hælen for da ser det ut som en har lange elegante ben.
Catzy Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Hvis du vet at du alltid kommer til å ha litt hæler når du bruker dem, så ville jeg lagt dem opp slik at kanten er ca 0,5 - 1 cm fra bakken når du har på slike sko. Jeg legger stadig opp buksene mine så de blir for korte, og det ser helt teit ut. (angrer hver gang jeg ser meg i speilet. )
Gjest Camma Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 En skredder legger visst nok opp dressbukser slik at de akkurat går i gulvet bak på hælen din når du har den på deg UTEN sko. Men har du veldig høye hæler på skoene dine KAN det tenkes dette blir litt kort... prøv å sette i nåler på denne lengden og prøv med skoene
OsloTwo Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 Når skreddenen legger opp dressbukser til flat sko eller sko med liten hæl, skal buksen ligge litt nedpå forfoten. Hvis du har høyere hæler, kan buksen være litt lenger. Men med høye hæler er det vel også ok hvis man ser litt av skoen? Er hælene 6 cm ville jeg tenkt 3 cm over gulvet.
Tulipanpiken Skrevet 16. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2007 Takk for gode råd:) Jeg la opp buksen i går, og det ble overraskende fint! Nå er den kanskje to centimeter over bakken når jeg har på høye hæler. Stilig med dressbukse egentlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå