Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om en bra en? Jeg har litt problemhud, ikke skrekkelig mye, men nok til at jeg gjerne vil bytte ut sminken min med mineralsminke :) For det har jeg hørt at er så sunt og godt for huden. ;)

Helst ikke en som er veldig dyr, men som dekker bra og ser naturlig ut. Og gjerne også hvor jeg kan få tak i den! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er plaget med en fetere hudtype som har en tendens til å gi meg kviser, ikke mange i ansiktet men dog. Jeg har prøvd I.D., KMM og GLo Minerals.

I.D. ble for skinnende for meg, selv med veil som skal absorbere en del av oljene huden produserer. Selv likte jeg best KMM og Glo. Nå bruker jeg det pressede fra Glo, men med KMM bare under, som er en (bedre, synes jeg) variant av veil.

Glo kjøpte jeg på Nikita relax, men det kan kjøpes hos enkelte hudepleiere og på nett. Damen på Nikita var veldig behjelpelig og testet ut flere farger på ansiktet mitt før hun fant den perfekte. KMM kjøpte jeg på www.kissme.no

Der kan du kjøpe prøver også, sånn at du ser hva som passer av farger.

Skrevet (endret)

Får trø til her da )

Jeg bruker selv kiss me minerals og er superfornøyd med det.

Det er billigere enn id, ca halve prisen og det er et norsk merke så du slipper å styre med toll og lang leveringstid.

Viktigst av alt er det kanskje at du kan kjøpe prøver på det meste.

Er spesielt glad i prøvene på øyenskygger. 10kr stykke og selv om det ser bittelite ut i boksen varer det faktisk lenge, lenger enn de 5-10 gangen det står på hjemmesiden.

Nettsiden er http://www.kissme.no

Kissme er nevnt i ganske mange tråder på forumet også i forbindelse med andre merker som id, purelux og glo. Av disse er det kun purelux som er kan sammenlignes med kissme prismessig.

Legger med denne tråden så du får litt flere meninger om merket.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=259194

Her er litt mer om hva forskjellige foretrekker

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=261177

Det finnes veldig mange tråder om mineralsminke så her har du mye lesestoff foran deg )

Endret av Chic' Wilma
Skrevet

Bestilte fra kissme.no nå! gleder meg til å få pakken min!!:D hehe

• 1 år senere...
Gjest Gjest_lillemeg_*
Skrevet

Vil anbefale Everyday Minerals.

Inneholder ikke Bismuth som mange andre merker, blant annet I.D.

Man kan bestille gratis prøver på foundation som man bare betaler ca. 35 kroner i frakt for.

Vi er flere på jobben som har skiftet til dette merket som er både bra og veldig billig.

Skrevet

^Henger meg på den! Mulig du er en av kollegene mine.... men hvis ikke har EM blitt fast leieboer hos flere av de kvinnelige hos oss også :)

Skrevet

Hvilke farge bruker du på foundation hilly? Jeg tror jeg omtrent samme farger som deg..

Skrevet
Hvilke farge bruker du på foundation hilly? Jeg tror jeg omtrent samme farger som deg..

Ikke fått det sample kittet mitt enda. de gratisprøvene kommer vel aldri:S bestilt to ganger nå og de sier de har sendt det men kommer jo aldri. irriterende :sukk:

Skrevet

Jeg bruker ganske enkelt L'oreal sin. Pleier ikke være veldig begeistret for L'oreal sine produkter, men denne er bra!!! De har både en foundation, og en som heter "Mattifyer".

Skrevet

Jeg har testet flere mineralsminkemerker og min favoritt er Meow sin foundation. http://meowcosmetics.com/Foundation.htm

Den dekker veldig bra og holder seg fin lenge. Likte Jane Iredale best før men etter å brukt Meow en stund kunne jeg ikke tenke meg å bruke noe annet!

Skrevet

Lucky, jag tror nog jag ska våga mig på att testa Meows foundation jag oxå. Jag är stort fan av Jane Iredale annars, det är ju relativt billigt på skin och enkelt att beställa samtidigt som man beställer sin övriga hudvård därifrån.

Jag har ett blush från Meow jag gillar (har det på dagens make up).

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet
Jeg har testet flere mineralsminkemerker og min favoritt er Meow sin foundation. http://meowcosmetics.com/Foundation.htm

Den dekker veldig bra og holder seg fin lenge. Likte Jane Iredale best før men etter å brukt Meow en stund kunne jeg ikke tenke meg å bruke noe annet!

lucky...kan jeg bestille små tester foundations på denne meowcosmeticks?:)

Skrevet
Lucky, jag tror nog jag ska våga mig på att testa Meows foundation jag oxå. Jag är stort fan av Jane Iredale annars, det är ju relativt billigt på skin och enkelt att beställa samtidigt som man beställer sin övriga hudvård därifrån.

Jag har ett blush från Meow jag gillar (har det på dagens make up).

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Ja den tror jeg du vil like:) Bestill prøver i alle de tre ulike "formlene, lett, middels og veldig dekkende. De er veldig ulike så det er verdt å teste alle. Min favoritt er flawless feline, den som dekker mest. Har ikke hatt mineralfoundation som holder seg fin så lenge før!

Skrevet
lucky...kan jeg bestille små tester foundations på denne meowcosmeticks?:)

Ja, velg hvilken farge du tror du passer til der en kan sammenlikne med ID sine farger så kommer du videre dit du kan bestille prøver.

Det jeg har funnet ut er at nyansen Frisky tilsvarer light i ID og Glo. Hvilken foundation/farge bruker du nå?

Gjest Deception
Skrevet

Jeg har hørt at Meow støver veldig, er det tilfelle?

Ellers får jeg hodepine av alle nyansene, men det er meg, da. :fnise:

Skrevet
Jeg har hørt at Meow støver veldig, er det tilfelle?

Ellers får jeg hodepine av alle nyansene, men det er meg, da. :fnise:

Nei det gjør ikke det, akkurat når det gjelder å støve er JI den verste!

Jeg bruker fairly light i ID og siamese sin frisky var hel treff for meg.

Men jeg hadde en haug med prøver til å begynne med bare så det er sagt:)

Bestill prøver utifra sammenlikningene med ID.

Er du en medium i ID vil nok medium/naughty passe deg.

Gjest Deception
Skrevet

Jeg sliter med undertonene, og vet ikke lenger om jeg er gul, oliven eller nøytral, så jeg får hodepine bare ved tanken. Den beste matchen for meg er Glo Natural Medium, men den er egentlig mer lys enn medium, og jeg synes også den har en gulaktig undertone.

Min "støvertopp" er Signature Minerals, men 7.0 der er den aller beste fargen. Men dekkevnen er fraværende. :forvirret:

så mange valg...

Skrevet

Da har du 13 valg hos Meow visst du skal ta en av hver. Det er jo egentlig ikke så mange, jeg hadde ca 10 stk når jeg testet. Du veit det kanskje men uansett, den beste måten å finne rett farge på er å sitte ute og ta den foundationen en har som passer best på håndleddet. Legg så prøvene ved siden av så ser du fort hvem som er lik!

Forståelig skrevet?:)

Kan du bruke Id sin fairly light så passer frisky men den er temmelig lys. Visst ikke så prøv naughty.

Skrevet
Da har du 13 valg hos Meow visst du skal ta en av hver. Det er jo egentlig ikke så mange, jeg hadde ca 10 stk når jeg testet. Du veit det kanskje men uansett, den beste måten å finne rett farge på er å sitte ute og ta den foundationen en har som passer best på håndleddet. Legg så prøvene på huden ved siden av så ser du fort hvem som er lik!

Forståelig skrevet?:)

Kan du bruke Id sin fairly light så passer frisky men den er temmelig lys. Visst ikke så prøv naughty.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...