Gå til innhold

FARESIGNALER-Hvor tidlig i forholdet kan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Ser jo av og til både på dette forumet og IRL at folk blir sammen, og etter en stund finner man ut at forholdet absolutt ikke er liv laga! Det kan være umodenhet, at partneren ikke er ferdig med eksen, avhengighetsproblematikk etc, etc...Har selv vært bort i dette en gang. Når man ser tilbake så ser man jo at faresignalene dukker opp ganske tidlig i forholdet, eller hva?

Lurer litt på hvilke erfaringer dere her på kvinneguiden gjør dere om dette temaet. Dere som har vært i forhold som absolutt ikke fungerte-hvor tidlig i forholdet begynte faresignalene å dukke opp? Det er vel ikke sånn at folk forandrer seg over natta og blir monstre... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faresignalene kommer ganske tidlig. Problemet er vel heller at den andre ikke evner/vil se de.

Skrevet
Hei! :)

Ser jo av og til både på dette forumet og IRL at folk blir sammen, og etter en stund finner man ut at forholdet absolutt ikke er liv laga! Det kan være umodenhet, at partneren ikke er ferdig med eksen, avhengighetsproblematikk etc, etc...Har selv vært bort i dette en gang. Når man ser tilbake så ser man jo at faresignalene dukker opp ganske tidlig i forholdet, eller hva?

Lurer litt på hvilke erfaringer dere her på kvinneguiden gjør dere om dette temaet. Dere som har vært i forhold som absolutt ikke fungerte-hvor tidlig i forholdet begynte faresignalene å dukke opp? Det er vel ikke sånn at folk forandrer seg over natta og blir monstre... :ler:

Min erfaring fra egne forhold er at jeg har sett faresignalene allerede før vi har blitt sammen, men ikke sett på dem som noe hinder fordi jeg har vært blindet av forelskelse.

Skrevet

Enig, faresignalene kommer som regel kjapt, men man merker det ikke med engang, eller man velger å overse dem fordi alt annet virker så flott.

Skrevet

Men hvilke faresignaler bør man være obs på?

Gjest Viktor
Skrevet
Men hvilke faresignaler bør man være obs på?

Hva du kan forholde deg til og ikke vet jo i grunnen bare du..

Skrevet

Det er vel gjerne sånn at man blir obs på dem når de dukker opp, men man bagatelliserer dem. Man forsvarer han med ting som hadde han vært sosiopat hadde han vel ikke vært sååå god, sagt ditt og datt osv og plutselig en dag sitter man der sjokkert og skjønner at han var helt motsatt av hva man trodde.

Skrevet

Det jeg tror du skal fokusere på er hvor mange faresignaler du ser. Et og annet hver for seg betyr ikke så mye mener jeg. Men flere ting sammen er ikke bra. Er det en 4-5 større ting som ikke stemmer så hadde jeg hvert skeptisk. Alle er vi litt på tå hev i begynnelsen men fremdeles greier vi ikke å skjule tendensene. Disse tendensene kan du fokusere på å gjøre de større. Da vil du kanskje få en formening om hvordan personen er når hemningene slippes/hverdagen kommer.

Caracal.

Skrevet

Men det er jo bare en og annen ting som kommer frem i begynnelsen, ikke alt på en gang. Synes ikke man skal ignorere noen ting jeg.

Skrevet

Det kommer jo veldig an på hva slags faresignaler det er snakk om.

Tenker du på personlige ting, altså dine preferanser for hvordan en mann skal være i et forhold med deg, så vet du jo selv hva du skal se etter. Og jeg tror faktisk at hvis man er veldig bevisst på det så går det an å se slike ting selv om man er veldig forelsket. Jeg har hvertfall erfart det selv, men det kan jo også være fordi jeg er "brent", og derfor litt skeptisk.

Er det mer generelle ting du er ute etter å se signaler på, som om mannen er voldelig, sykelig sjalu, psykopat og sånne kjipe ting, så kan du lett søke opp de forskjellige tingene på nettet og se om du kjenner igjen noen av tegnene.

Skrevet

Jeg tror en kan se varsel tidlig i forhold, men veldig ofte ser en ikke sammenhengen før langt senere.

Det er riktig at en bør være bevisst på ting en reagerer på, men for all del: ikke let etter feil og faresignaler! Du vil garantert finne noe "avvikende" hos alle om du leter hardt nok.

Om en person liker å ha rett, betyr ikke at alle andre alltid tar feil... :sjenert:

Om en person har vist seg sjalu i en enkelt setting, betyr ikke at h*n er sykelig sjalu i alle situasjoner...

Det eneste faren som ikke kan mistolkes, er vold (fysisk og psykisk)!

Gjest Gjest_Sulosi_*
Skrevet

Etter hvert som forskjellige personlige egenskaper (av den art man ofte karakteriserer som feil eller faresignaler) pleier jeg å vurdere dem nøye,- er denne noe jeg kan leve med og/eller finnes det en måte å omgås dette på.

Har et motto som jeg bruker når jeg er på sjekker`n: Kunsten er å finne en kjæreste som har feil man kan leve med, ikke å finne en feilfri kjæreste.

...men når det er sagt, så har jeg ikke lykkes så allverdens bra med mine forhold at det er så mye å skryte av.... :sjenert: Liker bare tanken på at alle mennesker i bunnen er gode, det er møtet med andre og deres personlighet som avgjør om de dårlige sidene kommer frem. :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...