Gå til innhold

Hvem skal jeg velge til forlover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går fort i svingene hos oss etter frieriet 13. april. Vi skal se om vi kan klare å holde bryllupet i august september i år. Det er flere årsaker til at vi ønsker et raskt bryllup, blant annet flere eldre familiemedlemmer. Vi er ikke fra samme kant av landet, og den ene slekten må reise fra nordnorge til Vestlandet. Dessuten har vi snakket om å gifte oss det siste halve året, var bare sambo som var litt treg med å fri! ;)

Og begge vil ha et sommerbryllup, så da blir det enten nå i ensommer, eller til neste sommer.

Jeg har tusenvis av spørsmål jeg lurer på. Som hvem velger jeg til å være forlover? Foreløpig står valget mellom 2 stk. Den ene er en barndomsvenninne. Hun har bodd mange år borte, men er nå nylig flyttet hjem igjen. Vi har god kontakt, hun kjenner meg godt, men vi sees ikke så ofte lengre. Som tenåringer hang vi sammen som erteris, men det begynner å bli en 10-15 år siden.

Venninne 2 er et nytt bekjentskap. Har kjent henne i 2 år, og tilbringt mye tid med henne. Trives veldig godt ilag. Hun ville ha tatt oppgaven med å være forlover på strak arm, og garantert gjort stor stas på meg. Men hun kjenner meg ikke fra oppveksten av.

Hvem ville dere ha valgt? Og hvorfor? Når spør jeg henne om hun vil være min forlover? Vi har ikke offentliggjort frieriet ennå da vi vil vente til vi har satt en endelig dato for brylluet vår.

Og hva er egentlig en forlover sin oppgave?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velg etter magefølelsen! Hvem av disse kjenner deg og brudgommen best, hvilken av jentene kan du prate om alt med, og hvem av dem er den best organisatoren? Utifra det du skriver høres det ut som at du allerede har en knapp på det nye bekjentskapet ;)

Jeg har spurt min venninne fra videregående og ikke barndomsvenninnen min. Jeg følte rett og slett at dette valget skulle ikke gå på annuitet men følelser, og første navnet som dukket opp i tankene mine var hennes. Hun er en som har fulgt meg de siste årene og kjenner meg på godt og vondt og kan holde en bra tale om det. Når det kommer til taler med minner fra barndommen får familie ta seg av den biten ;)

Skrevet

Glemte svare deg på når man skal spørre. Jeg tok min forlover med på cafe og spurte om hun ville bli min forlover i slutten av januar og vi gifter oss ikke før i august 2008. Overrasket henne med billetter til Bryllupsshowet på oslo plaza da hun svarte ja der vi satt. Var nesten som om jeg fridde til henne, :ler: Så tuslet vi ned på plaza og storkoste oss med brudekjolevisning og kakesmaking.

Men du kan jo spørre selv om datoen ikke er satt. Oppgaven hennes er å støtte deg gjennom hele planleggingen, være med på kjoleprøving, se på lokaler om du vil, bistå dere i valg av trykksaker etc, skrive under på papirene i kirken, og ikke minst organisere utdrikkingslag :) Er egentlig opp til deg hva du vil hun skal bidra med!

Skrevet

Først og fremst. Gratulerer! :)

(blir så misunnelig)! (åååå)

OK.. over til deg.

Tror jeg ville valgt barndomsvennen, for å friske opp vennskapet.

Men hadde også vurdert den som kjenner deg best for den du er nå...

Nei dette var ikke enkelt! (Du vet det sikkert best selv).

Lykke til!

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Du kan forøvrig ha begge to som forlovere, hvis du virkelig ikke greier å velge.

Skrevet

Jeg hadde samme problemet. Og jeg gikk for barndomsvennina mi.

Var glad i begge jentene, men ble til slutt barndomsvennina mi. Litt pga ho var vel mer "gifteklar" selv enn den "nye" vennina. Forsto meg mer, den andre spør enda om jeg faktisk skal gjennomføre dette, hehe!

Barndomsvenniner har ofte litt koselige historier de kan ha med i talen sin. Hørtes litt feil ut, den andre har også det selvfølgelig. Men barndomsvennina har fra første gutt, bursdager, leker osv.

Men det viktigste er hvem du føler passer best!

Skrevet

jeg hadde samm eproblemet faktisk og laget en tråd nesten lik din her:)

jeg fant ut at jeg valgte begge to:)

Skrevet

Jeg har også 2 forlovere, min beste kamerat og min søster :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg hadde samme valget som deg. Er like glad i dem begge,men endte opp med hun jeg hadde kjent lengst. Hovedgrunnene var at hun har kjent meg lengst, hun bor der hvor vi skal gifte oss (hun andre vil da bo på en annen kant av landet), hun kjenner familien min og de fleste av vennene mine. I tillegg ville hun nok forvente å bli spurt, og hun var den som ville blitt mest lei seg over å ikke bli valgt. Ulempen er at hun andre er superpraktisk anlagt og vet masse om bryllup, mens forloveren min ikke er noe av dette.

Men jeg er av den oppfatning av at man bør spørre den man helst vil ha, selv om en del sikkert forventer at man skal ha den man har kjent lengst. Hvis du har lite kontakt med barndomsvenninnen til vanlig, så ville jeg nok valgt det nyeste bekjentskapet. Jeg bor nå langt unna min forlover foreløpig, men vi har en del kontakt på telefon, og vi treffes en del ganger i året. Hadde det ikke vært for dette, ville det blitt unaturlig å velge henne.

Skrevet

Jeg hadde det samme problemet, og endte opp med å spørre min barndomsvenninne heller enn henne som egentlig var min bestevenninne. Det viste seg å være en dårlig idé for meg, i hvert fall, for vi hadde vokst veldig fra hverandre, og hun viste veldig lite interesse for bryllupet mitt og hadde aldri tid til å møte meg. Så da byttet jeg til min bestevenninne, og det er jeg veldig glad for.

Jeg ville tatt den som i bunn og grunn kjenner deg best, ikke nødvendigvis den som har kjent deg lengst. Hvem snakker du med om de mest intime ting? Hvem stoler du mest på? Hvem av dem interesserer seg mest for bryllup generelt? Det er også en viktig faktor; for om du velger en som overhodet ikke bryr seg om brylluper/ekteskap blir det vanskelig å få henne engasjert, tror jeg.

Lykke til med valget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...