Gjest **Evergood** Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 Vi har fått vite i dag, at en i slekten til min samboer har blitt pappa. Vi vil så gjerne kjøpe en liten ting til jenta, men vet ikke hva vi bør kjøpe. Noen gode forslag? Pris? Størrelse? Farge (er det rosa som fortsatt er in for jenter)? Vanskelig dette, når vi ikke har noen små selv.
fil Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Syns det er koselig å gi krabbeteppe til nyfødte. Det bruker de veldig lenge. Klær får man som regel masse av og de vokser fort ut av det. Så de hadde et kjempefint krabbeteppe på Princess til 149,-. Ville trodd det kostet mye mer hadde jeg ikke sett prisen.
koldbruna Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Babygym og myke bøker er også noe som man kan kjøpe.
Chelsea Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 Hvis man ikke vil kjøpe klær kan kanskje et barnesett i porselen eller plast være noe. Da har de noe eget å spise av når de begynner med grøt. Ellers kan man få tak i mange morsomme smekker. Eller en myk tøyleke eller rangle. Pris er vanskelig å si, spørs på nærhet til barnet. Jeg har kjøpt for alt fra 100-500 kroner i barselgave.
Gjest care Skrevet 15. april 2007 #6 Skrevet 15. april 2007 Pysjamas, husker jeg at det var kjekt å få.
Gjest **Evergood** Skrevet 17. april 2007 #7 Skrevet 17. april 2007 Pris er vanskelig å si, spørs på nærhet til barnet. Jeg har kjøpt for alt fra 100-500 kroner i barselgave. ← Samboeren min og den nybakte pappaen er søskenbarn.
Gjest Elastica Skrevet 17. april 2007 #8 Skrevet 17. april 2007 Det finnes mange ting man trenger i den perioden, og jeg er ikke enig i at det ikke er noe vits i å kjøpe klær. Pysj ble nevnt, og det er jeg helt enig i - forbruksvarer - noe man alltid trenger. Selv har jeg tre gutter - og benytter enhver anledning til å kjøpe og gi bort noe som er rosa, eller noe med høy jentefaktor. Kjøp helst i én størrelse større enn jenta er nå - kanskje jeg ville kjøpt 68? Ellers var det mange bra forslag - bøker, leker, servise - masse å velge mellom. Jeg husker jeg ble veldig glad for en barnesangbok da jeg fikk min første - plutselig skulle jeg begynne å synge barnesanger igjen, og jeg husket ikke en eneste tekst!
Frey Skrevet 17. april 2007 #9 Skrevet 17. april 2007 Medlemsskap i boligbyggerlag er favoritten min. Utrolig kjekt når den lile ikke er så liten lenger og skal stifte eget bo. Går da foran i køen i forhold til alle jevnaldrende på forkjøpsrett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå