Mrs B Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 Har hørt om folat, men noe mer bortsett fra å spise sunt? (Røyker ikke og drikker sjeldent) Litt skremmende, men gleder oss selvsagt
HMSP Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Folat er viktig. Det finnes et mulivitamin preparat (mener det heter Gravid) som du får kjøpt på apoteket. Det inneholder folat og alt annet du kan trenge. Det skal du i alle fall ta de første 3 månedene av et svangerskap. Bortsett fra det er det bare å leve normalt sundt - og kos deg ;-) HMSP
Catzy Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 De har også noe på apoteket som heter Gravitamin, men jeg tror alle apotekkjedene har forskjellige typer. Bare spør på nærmeste apotek. De kan sikkert gi deg enda flere råd enn det vi kan her inne. Ellers er det vel å spise sundt, sørge for å få litt mosjon hver dag, sove nok om nettene, eller generelt bare gjøre det man burde gjøre. Stress er ikke gunstig når man prøver, men med mindre det klaffer på første forsøk, så vil det nok bli litt stress. Jeg har pleid å være mer forsiktig med alkohol i ukene mellom eggløsning og evt. mens enn mellom mens og eggløsning. Noen synes at man skal gå på vannvogna fra den dagen man begynner å prøve, andre er ikke så nøye på det. Jeg synes at det å være deltidsavholds er greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå