Gå til innhold

Droppe kondomene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så du mener at menn som kommer etter to sekunder har stort utbytte av samleiet? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Igjen noe som er en fordel for kvinnen. Hva med mannens ønsker og behov?

Tja, de mennene jeg er borti har stort sett flere behov enn å få orgasme fortest mulig, og de behovene/ønskene kan variere med alt fra bondage og fotfetish til pisking og strap-on. Og ja, jeg er den dominante parten, om du ikke skjønte det.

Gjest Utlogget P
Skrevet
Jeg tar ansvar ved å holde meg til damer som bruker p-piller. Kvinner som insisterer på kondombruk er mindre interessante som partnere. Dette gjelder alle menn. Tenk på det, når dere forlanger kondom.

Hvilke bivirkninger kan p-piller gi?

Bivirkninger av p-piller kan deles inn i mindre alvorlige og alvorlige. Av de mindre alvorlige regnes kvalme, ømme bryster, vektøkning, psykiske påvirkninger, blødningsforstyrrelser og soppinfeksjoner. Dersom du merker noen av disse bivirkningene - og det plager deg, bør du oppsøke din lege for å diskutere dette nærmere. Ofte vil forandringen til et annet p-pilleslag kunne løse problemene.

Blodpropp og andre hjerte/kar-sykdommer er kjente alvorlige bivirkninger. Langvarig bruk av p-piller mistenkes å kunne øke risikoen for visse kreftformer som brystkreft og livmorhalskreft, mens risikoen for andre krefttyper i underlivet nedsettes av p-pillebruk. Sammenhengene mellom kreft og p-pillebruk er ennå ikke klarlagt, så synet på dette vil kunne forandre seg i tiden som kommer. Det er spesielt p-piller med høye doser av kjønnshormoner og langvarig bruk som kan gi alvorlige bivirkninger. Oppsøk alltid lege ved plutselige smerter i legg, mage, bryst eller hode. Tilsvarende gjelder akutt pustebesvær, synsutfall, taleforstyrrelser eller lammelser.

Link: Helsenett

Selv opplevde jeg disse bivirkningene da jeg gikk på p-piller:

- Soppinfeksjon

- Brystspreng (væske fra brystene)

- Humørsvingninger

- Kvalme

- Minsket sexlyst (Husker du forresten debatten i mediene angående det at forskningsresultater tyder på at p-piller ødelegger sexlysten permanent?)

Jeg forsøkte to ulike sorter p-piller.

Gjennom p-piller tilfører en kroppen hormoner unødvendig. Hormoner gjør som du ser mye rart.

Forresten håper jeg du bruker kondomer med tilfeldige eller nye partnere i det minste. Det finnes ingen annen måte å sikre seg mot hiv og kjønnssykdommer.

Skrevet

:overrasket: Denne tråden har virkelig tatt av, må jeg si. Det er kanskje på sin plass med en aldri så liten opprydning?

Valentino er jo underholdende, om ikke annet. :)

Skrevet

Jeg har ikke hatt sex med noen før det er over i alvorlig forhold, men jeg har alikevel forholdsvis mye erfaring med kondomer, og kommer trolig til å få mer videre i forholdet.

Det jeg/vi har forholdt oss til var følgende: I starten var kondom eneste alternativ pga at jeg ikke viste om andre alternativer, og fikk svært store bivirkninger av hormonene. Noen av problemene forsvant etter ca 1 år etter jeg sluttet, mens andre tok det 2-3 år før de gradvis forsvant. I tillegg er det å bruke prevensjon som forhindrer at et befruktet egg fester seg ikke noe jeg føler meg bekvem med å bruke som prevensjon rent etisk sett (jeg brukte aldri p-piller som prevensjon, jeg var ikke sexuelt aktiv i den perioden). Dette utelukket også spiral. Så et etisk syn kombinert med at jeg ikke våget en ny utprøvningsrunde på hormonfronten etterlot kondom som eneste alternativ, selv om smittefare aldri har vært et spørsmål. Bruker fortsatt kondom i perioder hvor jeg er usikker på om jeg er ufruktbar, men stort sett bruker vi ovusoft og enkelte ganger avbrutt samleie.

Så det er sikkert ikke noen overraskelse at jeg godt forstår at du ikke ønsker å utsette deg selv for bivirkninger (selv om jeg vil si de er forholdsvis moderate) på et såpass tynt grunnlag. Generelt vil jeg si at ikke gjør noe du er bekvem med, og vurder andre muligheter, for de finnes heldigvis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...