Gå til innhold

Droppe kondomene?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg tar ansvar ved å holde meg til damer som bruker p-piller. Kvinner som insisterer på kondombruk er mindre interessante som partnere. Dette gjelder alle menn. Tenk på det, når dere forlanger kondom.

Ja, du vet mye om ditt eget kjønn!

Kondomer har blitt brukt i flere årtusener for å unngå graviditet, i tidligere tider ble de laget av tarmer fra dyr.

Jeg for min del har null problemer med å finne flotte, attraktive menn som gladelig følger mine regler, selv om det betyr at utstyret deres aldri kommer i nærheten av mitt underliv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Menn som forlanger at kvinner skal bruke p-piller er mindre interessante som partnere for meg. :)

Er du en av "De"? Kvinner som inisterer på kondombruk selv i et fast forhold hvor ingen har sykdommer?

Kondom ødelegger gleden og nytelsen av sex så mye at poenget blir helt borte.

Skrevet

Ja, piller gjør i hvertfall meg kvisete, 4 kg tyngre og i tillegg er det jo den økte faren for brystkreft. Likevel synes jeg det er greit å gå på pillen dersom forholdet er såpass seriøst at jeg vet at vi kommer til å være sammen om tre måneder også liksom.

Det er der mitt problem ligger, jeg ønsker ikke å begynne på pillen for så å slutte igjen om to måneder, da jeg av erfaring vet at det kan fuck opp kroppen litt. Dette har selvsagt ingenting med feighet å gjøre Valentino, ei heller et ønske om å "nekte" ham bedre sex. Det handler om ansvar for egen kropp, føleleser,helse og forpliktelser i et forhold, som føles usikkert, og det på grunn av hans tvil og vegring for å "kaste seg ut i et nytt forhold", som han sier. Likevel startet jeg denne tråden for å få andre snspunkter på saken, kanskje andre har perspektiver eller meninger som kunne tilføre min avgjørelse noe.

Greit nok, sexen blir kanskje bedre for ham, for mi del medfører jo dropping av kondomene mye søl og mas uten at jeg lanserer dette som noe argument mot kondomer.

Skrevet
Hehehe, du klager over at damer er kyniske, og så sier du noe sånt?

Du er morsom ;)

Det er ikke kynisk. Det er snakk om å finne noen som passer til ens egne preferanser.

Skrevet
Er du en av "De"? Kvinner som inisterer på kondombruk selv i et fast forhold hvor ingen har sykdommer?

Kondom ødelegger gleden og nytelsen av sex så mye at poenget blir helt borte.

Nei, jeg er ikke en av "dem". Jeg bruker p-piller fordi jeg tåler dem ganske bra, og fordi jeg ikke liker kondomer noe særlig. Jeg ville imidlertid fått bakoversveis hvis kjæresten min forlangte at jeg skulle bruke hormonell prevensjon.

Skrevet
4 kg tyngre

sexen blir kanskje bedre for ham

Kanskje? Sex med og uten kondom kan ikke sammenlignes en gang.

Skrevet

..jeg kan jo legge til at dersom vi var kjærester ville det vært helt naturlig for meg å begynne på pillen, i og med vi da ville hatt et fundament, en felles intensjon om å holde sammen en stund.

Min tvil beror derfor kun på at vi i dag befinner oss i en liminalfase, der vi hverken er det ene eller det andre. Dette er for mitt vedkommende psykisk slitsomt, men det er vel egentlig ikke poenget her.

Selvsagt prøver han ikke å presse meg til å begynne på pillen, jeg har altfor god smak når det gjelder menn til å kunne ha noe med en slik person å gjøre :) Men jeg vil jo selvsagt at vårt sexliv skal være så bra som mulig, men for mitt vedkommende har det å begynne på pillen konsekvenser som jeg synes det er unødvendig å ta dersom vårt likevel ikke skal bli seriøst fra hans side.

Skrevet
Kanskje? Sex med og uten kondom kan ikke sammenlignes en gang.

Er de virkelig så stor forskjell?? Trodde ærlig talt det var mer stemningsdrepen som kommer når han må ta den på jeg..

Skrevet
Er de virkelig så stor forskjell?? Trodde ærlig talt det var mer stemningsdrepen som kommer når han må ta den på jeg..

Stemingsdreper er en ting. En annen ting er at man ikke kjenner lett berøring med kondom på.

Skrevet
Stemingsdreper er en ting. En annen ting er at man ikke kjenner lett berøring med kondom på.

Så du har en veldig ufølsom penis? Stakkars deg. :tristbla:

Skrevet
Så du har en veldig ufølsom penis? Stakkars deg.  :tristbla:

Du kan forsøke selv med å legge en kondom på hånda og berøre den lett. Denne berøringen fanges opp i plasten, og du kjenner den ikke.

Skrevet
Du kan forsøke selv med å legge en kondom på hånda og berøre den lett. Denne berøringen fanges opp i plasten, og du kjenner den ikke.

Så det er sånn du "vet" det med ufølsomhet, altså, :ler:

Skrevet
Så det er sånn du "vet" det med ufølsomhet, altså, :ler:

Ta deg sammen nå da. Du har jo ikke penis, derfor kan du teste det på den måten jeg forklarte.

Skrevet
Ta deg sammen nå da. Du har jo ikke penis.

Det har jeg vel.

Skrevet
Det har jeg vel.

Vil du forresten komme og se på den? Den er veldig fin. :ler:

Skrevet
Det har jeg vel.

Da bør du jo vite hvor mye førligheten blir redusert.

Skrevet

Et kondom kan jo være grei for menn som har ekstra følsom penis og dermed har vanskelig for å kontrollere seg for å holde ut lenge nok.

Det er jo ikke alle menn som klarer å kontrollere når de kommer, jeg har igrunnen bare vært borti én slik en (men så er heller ikke mitt utvalg så veldig stort når det gjelder samleie).

Men det ville jo vært en god idé for produsentene å finne på et kondom som faktisk øker følsomheten, for de av mennene som sliter med at de har lite følsomme peniser (og for de av oss damer som kunne hatt det veldig moro med en overfølsom penis) :sjarmor:

Skrevet
Et kondom kan jo være grei for menn som har ekstra følsom penis og dermed har vanskelig for å kontrollere seg for å holde ut lenge nok.

Det er jo ikke alle menn som klarer å kontrollere når de kommer, jeg har igrunnen bare vært borti én slik en (men så er heller ikke mitt utvalg så veldig stort når det gjelder samleie).

Igjen noe som er en fordel for kvinnen. Hva med mannens ønsker og behov?

Skrevet

Det er da fint for menn å klare å holde ut lengre, vel.

Få deg litt seksuell erfaring før du begynner å uttale deg om emnet.

Skrevet
Det er da fint for menn å klare å holde ut lengre, vel.

Det er klart, men det er utvilsomt kvinnen som får mest ut av dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...