Gå til innhold

Droppe kondomene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når gjør dere det? Bør det kun være i et veldig forpliktet forhold, eller er det ok selv om man ikke har nådd kjærestestadiet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke droppet kondom før jeg hadde begynt på et annet prevensjonsmiddel for å unngå graviditet OG visste at vedkommende jeg hadde sex med ikke hadde noen kjønnssykdommer.

Skrevet

Det er når det er blitt seriøst, p-pillen e.l. er i boks og man har vært hos legen for test.

Skrevet
Jeg vil ikke droppet kondom før jeg hadde begynt på et annet prevensjonsmiddel for å unngå graviditet OG visste at vedkommende jeg hadde sex med ikke hadde noen kjønnssykdommer.

Samme her!

Skrevet

Burde vært ok om man er sikre på hverandre...

Skrevet

Ja, kommer selvsagt ikke til å ha ubeskyttet sex, dvs jeg må jo evt begynne på pillen da. Har møtt denne mannen i to måneder, og vi treffer ikke andre. Likevel er ikke forholdet helt "formalisert" vil jeg si. Vi er ikke kjærester. Er p-piller og fravær av kondom noe som kun hører kjæresteforhold til, mener dere?

Vet at han kunne tenke seg å droppe kondomene (det er masete, ødelegger stemningen osv..), men selv synes jeg dette er en litt forpliktende greie.. Jeg kunne tenke meg å bli sammen med denne mannen etterhvert, for vi har det utrolig fint sammen, men han har trenger litt tid. Jeg har ikke noe ønske om å presse ham inn i et forpliktende forhold tidligere enn han ønsker, men samtidig ser jeg ikke poenget med at jeg begynner på pillen dersom forholdet vårt ikke er forpliktende, hvis dere skjønner hva jeg mener. Samtidig blir det kanskje teit å ha dette som prinsipp når vi likevel ikke treffer andre og jeg vet at han ike har noen kjønnssykdommer! Vil ikke bruke dette som pressmiddel, men samtidig synes jeg det blir feil å begynne på pillen hvis dersom vi ikke har uttalt ønske om å holde sammen fremover.

Når jeg ser hva jeg skriver går det vel litt opp for meg at problemet muligens ikke ligger i valg av prevensjon, men i selve relasjonen vår.. Uansett, vet ikke hva som er vanlig egentlig, ville bare høre deres syn på kondom/ikke kondom i et litt forpliktende, men likevel ikke så forpliktende forhold.. :forvirret:

Skrevet

Hmm, ja, det kan godt være at noen menn ser på overgang til annen prevansjon som et slags tegn på at man blir litt mer forpliktet. Men nå er det ikke sikkert de tenker det heller da... kommer vel an på personene... men det er jo et tegn på at man stoler på vedkommende og gjerne vil fortsette og hvertfall ha sex?

Uansett ville jeg ikke droppet de før emnet testing hadde kommet opp :)

Skrevet

Om han hadde testet seg og jeg visste at han ikke hadde noen kjønnsykdommer hadde jeg ikke hatt noe problem med å gå over til p-pille (eller bruke bare p-pille istedenfor kondom og p-pille)

Skrevet

Hm..ja. Det er vel jeg som ser på det som mer forpliktende. Eller ikke nødvendigvis forpliktende, men jeg er usikker på om jeg vil begynne å putte i meg masse hormoner dersom forholdet vårt skulle ta slutt i nær fremtid. Vet jo at det ikke er noen garantier, og et forhold kan jo ta slutt selv om en i utgansgpunktet har ønsket å prøve og få det til å funke.. For min del blir det vel bare litt rart at vi skal være single (men ikke treffe andre) og samtidig ha uneskyttet sex. Så lenge en er singel vil en vel alltid holde døra litt på gløtt uansett, og da løper jo partneren en risiko dersom den ene skulle frilanse litt i tillegg, mener jeg. Det hører vel med til historien at jeg ikke ønsker å treffe andre (og det gjør ikke han heller), men likevel, av prinsipp mener jeg at han ikke bør kunne kreve at jeg ikke skal treffe andre når han etter to måneder fortsatt trenger tid på å bestemme seg for om han vil ha et kjæresteforhold eller ikke, ergo vil han i teorien løpe en riskiko dersom jeg skulle hatt sex uten kondom med en annen (noe jeh sannsyneligvis ikke ville hatt, men rare ting har jo skjedd, så da..) Huff, blir litt kronglete dette, mye prinsipper og teorier..

Men, jeg har i utgangspunktet tenkt at ubeskyttet sex hører et kjæresteforhold til. Samtidig ser jeg at dersom jeg fremstiller det slik kan det virke som om jeg bruker det som et pressmiddel, "ja, jeg kan begynne på pillen hvis du giider å bli kjæresten min", liksom :) Vet at han har testet seg, så da er det vel egentlig bare testing av meg og

Skrevet

Gjør det du føler deg mest komfortabel med. Ikke gå med på noe du ikke føler er helt greit for deg.

Det er slettes ikke noe pressmiddel å si at du ikke vil begynne med p-pillen med mindre du er i et forpliktende forhold. For min del er det rett og slett bare fornuftig. Dessuten er det mange forpliktede par som foretrekker kondom av forskjellige årsaker. En venninne av meg er slik, og de har brukt mye tid og penger på å finne de beste kondomene. Hun kan ikke bruke hormonbehandling av div. årsaker.

Skrevet
Hun kan ikke bruke hormonbehandling av div. årsaker.

Dette er vanligvis sprøyt. Og kan hun ikke bruke det finnes det spiral.

Skrevet

Spiral har jo hormoner de og ;)

Skrevet

Hverken hun eller søsteren kan bruke p-pillen av medisinske årsaker som gjør at de får bivirkninger som ikke er særlig hyggelige.

Og så vidt meg bekjent frarådes det å sette inn spiral før man har fått barn, min stemor måtte overbevise legen om at hun ikke hadde planer om å få barn i det hele tatt før hun fikk spiral.

Skrevet

Du, slapp av i svingene da. Det er ikke "sprøyt". Mange opplever svært uheldige bivirkninger av hormonprevansjon. Og å få spiral er ikke bare gjort på en flekk heller. De fleste opplever det som ganske smertefullt og er skeptisk fordi det gjør menstruasjonene vondere og lengre.

Skjønner at du maler bildet basert på subjektiv forståelse om at kvinnfolk er djevler (som tvinger den stakkars mannen til å bruke kondom fordi de nyter å se at han misliker det) men det får da være måte på...

Det har vært utrbredd lenge en forståelse av at kvinner "bare kan ta p-piller så er de kvitt bli-gravid-problemet". Det er ikke fullt så enkelt, skjønner du.

Skrevet
Du, slapp av i svingene da. Det er ikke "sprøyt". Mange opplever svært uheldige bivirkninger av hormonprevansjon.

Når kvinnen er for feig til å bruke piller, går dette utover mannen som får redusert glede av sexen på grunn av kondombruk.

Skrevet
Når kvinnen er for feig til å bruke piller, går dette utover mannen som får redusert glede av sexen på grunn av kondombruk.

Du liker kanskje at dama har null lyst eller vilje til å ha noen form for sex, ikke tåler at han ser på henne, snakker med henne, tar på henne, etc? At hun blir et hormonmonster som blir sint, såret, griner for absolutt ingenting og det er ingenting hun kan gjøre med de problemene utenom å slutte på pillen?

Alt det for at du skal slippe kondom? Er du ikke mann nok til å ta ansvar for egen seksualitet?

Skrevet
Er du ikke mann nok til å ta ansvar for egen seksualitet?

Jeg tar ansvar ved å holde meg til damer som bruker p-piller. Kvinner som insisterer på kondombruk er mindre interessante som partnere. Dette gjelder alle menn. Tenk på det, når dere forlanger kondom.

Skrevet
Er du ikke mann nok til å ta ansvar for egen seksualitet?

Jeg tror at han aldri har hatt sex, og at han derfor aldri har vært borti problemstillingen.

Skrevet
Kvinner som insisterer på kondombruk er mindre interessante som partnere. Dette gjelder alle menn. Tenk på det, når dere forlanger kondom.

Menn som forlanger at kvinner skal bruke p-piller er mindre interessante som partnere for meg. :)

Skrevet
Jeg tar ansvar ved å holde meg til damer som bruker p-piller. Kvinner som insisterer på kondombruk er mindre interessante som partnere. Dette gjelder alle menn. Tenk på det, når dere forlanger kondom.

Hehehe, du klager over at damer er kyniske, og så sier du noe sånt?

Du er morsom ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...