eeeh... Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 nå om dagen har vi mange fremmedspråklige i samfunnet. de skal tilpasse seg vår verden, og vi skal tilpasse oss deres. men jeg reagerer på ar alle fremmedspråklige barn har krav på morsmålsopplæring på skolen, selv om de er født og oppvokst i norge. jeg har forståelse for at det kan være kjekt å kunne det språket fra det landet foreldrene kommer fra, men er det den norske stats oppgave å sørge for det? her skjæres det ned på bl.a kroppsøvning mens barna blir stadig mindre aktive, og de blir fetere. mer kroppsøvning vil gagne alle barna, å ikke bare en liten gruppe mennesker. barn som har spesielle behov og krav på tilrettelagt undervisning får ikke det de har krav på, og den undervisningen de burde hatt. er det flere enn meg som synes at staten/ skolesystemet feilprioriterer her?
Gjest care Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 (endret) Jeg vet om flere kommuner som har en 3 års regel. Dvs. har barnet bodd i mer en 3 år i Norge så får de ikke morsmålundervisning. Endret 14. april 2007 av care
eeeh... Skrevet 14. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2007 Jeg vet om flere kommuner som har en 3 års regel. Dvs. har barnet bodd i mer en 3 år i Norge så får de ikke morsmålundervisning. ← hadde vært fint om alle kommuner hadde hatt sånne regler. morsmålsopplæring er ikke noe man må ha, og ihvertfall ikke om man er født i norge. tilrettelagt undervisning for barn med spesielle behov er noe de barna må ha, men er man så heldig å få det så har veien dit ofte vært lang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå