Devana Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 Jeg kjøpte med en selvbruningskrem, piz buin, og prøvde den igår..Fikk ikke skjolder, men følte meg litt "gul"...Er det noe jeg kan gjøre for å få det litt mindre gult?
linky Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 (endret) Tror ikke det er så mye du kan gjøre med det, bytte til en annen selvbruningskrem neste gang kanskje?!? Endret 14. april 2007 av linky
Gjest Alou Skrevet 14. april 2007 #3 Skrevet 14. april 2007 Jeg synes en del selvbruninger har en tendens til å gå en gul fargetone som kan se unaturlig ut. Har selv gode erfaringer med Piz Buin (skum), og kan ikke huske jeg ble gul av den. Men det er vel ikke noe man kan gjøre...annet enn å finne en annen selvbruning. Etter at jeg oppdaget Shiseido har jeg ikke kjøpt noe annet. Den koster en del, men varer lenge. Blir ihvertfall ikke gul.
Devana Skrevet 14. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2007 Jeg synes en del selvbruninger har en tendens til å gå en gul fargetone som kan se unaturlig ut. Har selv gode erfaringer med Piz Buin (skum), og kan ikke huske jeg ble gul av den. Men det er vel ikke noe man kan gjøre...annet enn å finne en annen selvbruning. Etter at jeg oppdaget Shiseido har jeg ikke kjøpt noe annet. Den koster en del, men varer lenge. Blir ihvertfall ikke gul. ← Er det flere typer av Shiseido?
Gjest Alou Skrevet 14. april 2007 #5 Skrevet 14. april 2007 Du, det er jeg ikke helt sikker på. Jeg synes å huske at jeg har sett flere fra merket, men den jeg forguder er gelen på pumpeflaske. Den er på hele 150ml og prisen ligger på det samme som 50- 75 ml fra f.eks: Chanel og Dior, så man får mye for pengene. Den heter Brilliant Bronze Quick Self- Tanning Gel. Jeg bruker det som oftest bare i ansiktet og halsen og da varer flasken leeeenge. Den gir en naturlig fin farge, har ingen typisk selvbruningslukt og i tillegg trekker den fort inn i huden. Jeg liker også Clarins Liquid Bronze Self Tanning som heller ikke har en ekkel lukt eller gir unaturlig farge. Minuset ved denne er at den koster nokså mye pr. ml og at man må ha flere lag for å oppnå farge. Siden du har kjøpt denne fra Piz Buin som du syntes gav en litt for gul farge; kanskje det kan være et tips å blande den litt ut med bodylotion for å ikke få så konsentrert farge?! At den da ikke blir så gul? Det var bare noe jeg kom på i farten...ikke sikkert det hjelper.
Devana Skrevet 14. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. april 2007 Du, det er jeg ikke helt sikker på. Jeg synes å huske at jeg har sett flere fra merket, men den jeg forguder er gelen på pumpeflaske. Den er på hele 150ml og prisen ligger på det samme som 50- 75 ml fra f.eks: Chanel og Dior, så man får mye for pengene. Den heter Brilliant Bronze Quick Self- Tanning Gel. Jeg bruker det som oftest bare i ansiktet og halsen og da varer flasken leeeenge. Den gir en naturlig fin farge, har ingen typisk selvbruningslukt og i tillegg trekker den fort inn i huden. Jeg liker også Clarins Liquid Bronze Self Tanning som heller ikke har en ekkel lukt eller gir unaturlig farge. Minuset ved denne er at den koster nokså mye pr. ml og at man må ha flere lag for å oppnå farge. Siden du har kjøpt denne fra Piz Buin som du syntes gav en litt for gul farge; kanskje det kan være et tips å blande den litt ut med bodylotion for å ikke få så konsentrert farge?! At den da ikke blir så gul? Det var bare noe jeg kom på i farten...ikke sikkert det hjelper. ← Takk for tipsene Da blir det med neste kjøp ihvertfall, så får jeg i mellomtiden prøve å blande med litt bodylotion
~white lady~ Skrevet 15. april 2007 #8 Skrevet 15. april 2007 Jeg har hørt at man kan gni sitron på de stedene det er blitt skjoldet, det jevner ut. Ellers så er det viktig å ikke være tørr i huden når man påfører selvbruningskremen, og bruke godt med bodylotion etterpå.
Vildemor Skrevet 15. april 2007 #9 Skrevet 15. april 2007 Det jeg lurer på, er når man bruker selvbruningskrem i ansiktet.. Hvordan holder det da, på en måte? For man fjerner jo sminke hver kveld, og renser og peeler huden, og alt sånt, hvertfall gjør jeg det. Blir ikke det skjoldete og vaska vekk og alt mulig rart da, a? Har ikke turt å prøve enda jeg, nettopp fordi jeg er redd for resultatet.. Og ansiktet er ikke det letteste å skjule, hvis selvbruningen gikk galt
Gjest Alou Skrevet 15. april 2007 #10 Skrevet 15. april 2007 Det jeg lurer på, er når man bruker selvbruningskrem i ansiktet.. Hvordan holder det da, på en måte? For man fjerner jo sminke hver kveld, og renser og peeler huden, og alt sånt, hvertfall gjør jeg det. Blir ikke det skjoldete og vaska vekk og alt mulig rart da, a? Har ikke turt å prøve enda jeg, nettopp fordi jeg er redd for resultatet.. Og ansiktet er ikke det letteste å skjule, hvis selvbruningen gikk galt ← På meg blir fargen gradevis lysere, kanskje etter 2- 3 dager(men det er nok fordi jeg bruker glykolprodukter), men ikke skjoldete, heldigvis. Det vanlige er at fargen sitter noen dager, men hvis man bruker mange sterke renseprodukter kan fargen vare noe kortere. Hvis du kjøper en du ikke vet om er god, kan du prøve på et mindre synlig sted først. Husk peeling og krem først. Ta heller flere tynne lag enn ett tjukt lag. Masser godt inn. Bland gjerne med fuktighetskrem. Som sagt så kan jeg anbefale Shiseido og Clarins.
Devana Skrevet 16. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 16. april 2007 Nå er jeg gyllen Det gule varte visst ikke så lenge...Men nå har jeg et annet problem da, hehe...det blir ikke noe farge på halsen Har det noen med pigmenter å gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå