Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen skal snart i konfirmasjon til hans søster, hun ønsker seg bare penger og vi er litt usikre på hvor mye som er vanlig å gi til søsken? kan nevne at vi for tiden ikke har så veeldig god råd. tenkte å gi 300 kr, eller er det for lite mon tro?

Videoannonse
Annonse
Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Vi ville nok gitt ein del meir til eit søsken, men det avhenger sjølvsagt av økonomi. Vi gav 300 til mannens søskenbarn for eit par år sidan, då var eg student.

Gjest Ballerina
Skrevet

Vi ville nok også gitt mer enn det... men det avhenger alltid av økonomi! Har man ikke råd til mer, så er det fint :) Jeg har ei lillesøster og vi gir henne for kanskje mer enn 300,- til bursdag og jul... til hans søsken ligger det på rundt 200,- (de er eldre og min lillesøs er bare ti...). Når lillesøs skal konfirmeres tenker jeg rundt 1000,-, men det spørs jo litt på hva ønskene hennes kommer til å være også!

Gjest Mayamor
Skrevet

Har en kun mulighet til å gi 300,- - så gi 300,- :klem:

For enkelte er dette "lommerusk", for andre "en ukes matbudskjett".

Men jeg tror jeg ville heller kjøpt noe til den summen enn rene penger som er mer "gjennomsiktig". Mye fint en kan få hos gullsmeden til den summen. Noe konfirmanten har etter pengene er brukt opp. ;)

Skrevet

Jeg er ikke så glad i å gi penger i konfirmasjonsgave til tante/onkelunger. Dette fordi jeg ikke syns noe om å føle at vi gir for mye eller for lite. Har til nå vært i 8 konfirmasjoner til tante/onkelunger og det da har vi gitt dem enten smykkeskrin med smykke i eller flotte turkniver.

Skrevet

Takk for svar, det skal ikke være lett ;) hun har sagt at hun ikke vil ha smykker o.l så vi føler vel på en måte at vi må gi penger. jeg liker heller ikke å gi penger til konfirmasjon nettopp av dette om en har gitt for mye eller for lite.

Skrevet

Det er ikke alle som har like mye penger.Gi det dere føler dere klarer dere.

Når mannens lillesøster blir konfirmert neste år kommer vi til å gi 750.- kr.

Skrevet

Vi gir 1000,- til tante- og onkelunger, dette har vi begynt med for lenge siden så da må vi fortsette med det for ellers blir det urettferdig.

I år skal både broren min og en onkelunge av mannen konfirmerers, de kommer til å få 1000,- hver, vet jeg burde gi litt mer til broren min men jeg har selv en konfirmant i år så dette blir veldig dyrt for oss så derfor må det bli slik.

Vi har også 3 andre vi skal gi gave/penger til, men det er ikke slekt så derfor får ikke de så mye, tror de skal få for 2-300,- hver.

Skrevet (endret)

Vi skal i konfirmasjon til min søster nå i vår, og da gir samboer 500 kr fra seg selv, mens jeg spleiser med min bror på noe fint (1000 kr hver tenker jeg)

Endret av Lib
Skrevet

Jeg ville nok i hvert fall slengt på 200kr til. Men har dere ikke råd så har dere ikke råd. Det finnes kanskje noe annet fint dere kan kjøpe som IKKE er smykke? Billett til en kul konsert kanskje?

Skrevet

Jeg har også et søsken som skal stå til konfirmasjon, og jeg og min ene bror skal kjøpe en gave sammen, evt. gave+penger. Mest sannsynlig blir det rundt 300 kroner på hver. Vi er begge studenter.

Skrevet
Jeg og mannen skal snart i konfirmasjon til hans søster, hun ønsker seg bare penger og vi er litt usikre på hvor mye som er vanlig å gi til søsken? kan nevne at vi for tiden ikke har så veeldig god råd. tenkte å gi 300 kr, eller er det for lite mon tro?

Synes dette er for snaut når det er hans egen søster. Jeg ville hvertfall strukket meg til 500. Det beste ville vært 1000 kroner.

Skrevet

Kan du ikke bare ta et par hundre av USA-budsjettet deres da, så blir det iallfall 500 kr...? :ironi:

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg ville gitt for 1000 eller over. Min søster konfirmeres til høsten, da tenker jeg å gi henne stort smykkeskrin fra gullsmeden (de er ganske dyre) + et smykke oppi, trolig en liten diamant

Skrevet

Lillebroren min skal også konfirmeres i år. Med tanke på at jeg har termin snart kommer ikke vi (hele familien) til å reise i konfirmasjonen (lang flyreise) men vi sender jenta vår (ilag med min tante) som "representant" for familien. Siden flyreisa i seg selv koster litt kommer vi til å gå litt ned på selve gaven til broren min, men jeg tenkte å gi 500,- i kontant + et fint smykke, slipsnål e.lign. Han ønsker seg penger ja - men jeg ønsker også å gi en gave til ham slik at han har et skikkelig minne fra konfirmasjonen.

Skrevet

Hm, når broren min konfirmeres kommer jeg til å være 20. Tror nok ikke jeg kommer til å ha spesielt god råd da, og kommer vel heller ikke til å gi penger. Han får få en kul gave og en flau tale :-D

Skrevet
Har en kun mulighet til å gi 300,- - så gi 300,-  :klem:

For enkelte er dette "lommerusk", for andre "en ukes matbudskjett".

Men jeg tror jeg ville heller kjøpt noe til den summen enn rene penger som er mer "gjennomsiktig". Mye fint en kan få hos gullsmeden til den summen. Noe konfirmanten har etter pengene er brukt opp.  ;)

Støtter denne.

Skrevet

Vi kommer til å gi 1500 til tantebarn i konfirmasjon i år. Har gitt 1000 tidligere år men nå får de ca 500 til jul og bursdag så det må jo stå litt i forhold.

Gjest Yoghurt
Skrevet
Jeg ville nok i hvert fall slengt på 200kr til. Men har dere ikke råd så har dere ikke råd. Det finnes kanskje noe annet fint dere kan kjøpe som IKKE er smykke? Billett til en kul konsert kanskje?

Veldig enig med dette, billett til konsert, dagspass på festival e.l. ville vært en flott gave om man ikke "kan" gi smykker, men ikke vil gi penger.. Om hun ikke er "musikk typen", så kanskje en annen opplevelses gave, f. eks spa? Vet hver fall selv at en opplevelse som konsert er ubetalelig, så ja.

Skrevet

Ser mange av dere gir opp mot 1000 kr og mer i gave til søsken :overrasket: det er IKKE vanlig her omkring. har snakket med familie og andre og hørt litt hva de skal gi og det ligger på 500 kr for familiene. Da jeg konfirmerte meg fikk jeg foreks. 500 kr av tanter og onkler med deres barn(pr.familie) og rundt 1000-2000 av besteforeldre. dette her er ikke snakk om at vi er gnine(frekt sagt) :overrasket: men her er det ikke så vanlig å gi så mye mer enn 500 kr. ivertfall i våres familier. men alt avhenger av økonomien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...