Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var idag og prøvde noen bukser på vero moda/only og det var bare en av 4 bukser jeg prøvde som passa. har flere bukser derfra som jeg fortsatt bruker i størrelse 38, men i dag var det til og med en i størrelse 40 som var litt trang :sur:

det jeg lurer på er og det er flere enn meg som synes at størrelsene har blitt mindre?

er dumt, men er ikke mer som skal til for selvbildet asså! dro på butikken i dag, temmelig fornøyd egentlig - for har vært kjempeflink til å trene (og spise sunnere) i det siste. så det ga en skikkelig knekk i selvtilliten min når jeg måtte opp en størrelse i bukser da.. ikke veldig motiverende akkurat :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke bare deg ;) Jeg synes størrelsene på buksene til vero moda varierer fælt. Jeg bruker vanligvis 32, men har opplevd flere ganger at selv 34 ble for trang.

Gjest StockDama
Skrevet

Var også på vara moda for et par dager siden...det er som om de har gjort alt som er str 38 om til str 34 ellerno...noe har de gjort.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg også har merket, men tenkte at det kanskje er bar enoen av de som er nå som er litt små i størrelsen? - prøvde noen olabukser der for litt siden. Bruker vanligvis str 36 - men alle de jeg prøvd i 36 var for små. Og alle klærne jeg har hjemme i skapet passer helt fint, så det er ikke vekta mi som har gått opp.

Gjest Kitten
Skrevet

Jeg trodde det var fordi buksene skal være trange om dagen jeg? Er toppene også blitt mindre?

Skrevet

Buksene har hvertfall blitt mindre... Har bukser i 36 derfra hjemme, men må prøve 38-40 nå... Har gitt opp VM buksene jeg. Får ikke fin rumpe i dem... syns HM er mye bedre.

Skrevet

Har lagt merke til dette jeg også. Jeg har bukser i 34 der, men når jeg skulle prøve bukser så kunne jeg se at 34 ikke ville passe. Skuffelsen var stor når 36 heller ikke passet :forvirret:

Men hakket verre er Benetton. Prøvde et skjørt der i går, og 38 var nesten for lite! Ærlig talt, jeg veier omtrent 50 kilo og må bruke 40 i størrelse? Dette er for teit.

Skrevet

Men hakket verre er Benetton. Prøvde et skjørt der i går, og 38 var nesten for lite! Ærlig talt, jeg veier omtrent 50 kilo og må bruke 40 i størrelse? Dette er for teit.

Men kjære deg, på Benetton er det jo italienske størrelser.. du må jo opp minst 2 størrelser for at det skal tilsvare norske størrelsser :) Så du har nok ingenting å frykte!

Skrevet

Jeg husker jeg kjøpte et skjørt på Benetton da jeg var 17 og tynn som ei flis. Jeg kjøpte italiensk str. 40 og det tilsvarte en norsk 32.

Skrevet (endret)
Jeg husker jeg kjøpte et skjørt på Benetton da jeg var 17 og tynn som ei flis. Jeg kjøpte italiensk str. 40 og det tilsvarte en norsk 32.

Det er jo helt tragisk. Spesielt med tanke på at de dermed bare fører klær til kvinner som bruker 38 eller mindre i norske størrelser (dvs 44 i italienske str).

Endret av venus*
Skrevet

:) var godt å høre at det ikke bare var meg!!!

men.. det er ikke kult fordet.

hvorfor i all verden skal de gjøre størrelsene mindre?

jeg føler meg ikke som en størrelse 40, og er heller ikke det i andre butikker - så da lar jeg heller være å kjøpe bukser derfra! BOIKOTT :sjarmor:

Skrevet

Takk og pris!

Jeg synes det var litt ille at jeg trengte 42-44 i bukser. Da er jeg ikke så stor da. For jeg har en bukse som er 42 hjemme fra Dublin, og den er for stor :) Mens 42 på VM er dritttrang og fæl.

Gjest ElCaramba
Skrevet (endret)

Ære være H&M som frir til kvinner med å gå NED på str i navn, det gir litt boost til selvfølelsen. Dvs en normal 40, ble konvertert til en 38, 38 til 36 osv . Motsatt av de andre.

Husker jeg prøvde en bukse der, i sedvanlige 36, "åh, har jeg gått ned i vekt...?" Det var da de hadde omgjort på strkartet sitt, og jeg ble herved en 34. Det høres lite ut, men jeg var fremdeles en 36 ellers altså.

Synes det er helt forferdelig å prøve klær i enkelte butikker der de tenker motsatt, der man opplever at man ikke passer "sin"str, men må opp et hakk for at det skal passe.

Skulle ønske alle var som H&M :klappe:

(I Vero Modabukser må jeg opp i 38/40. Tror de at jeg gidder å handle der, når de gir meg signal om at jeg har blitt litt rundere over rompa? Neeeeeh.)

Måtte føye til at jeg er en liten pygme, så ikke la dere henge opp i 34/36 str min. Leste selv at det kunne tolkes litt arrogant. Er ikke syltynn.

Endret av ElCaramba
Gjest Miss_alexandria
Skrevet

*Jeg har irritert meg over dem lenge og jeg har boikottet dem.... helt til jeg fant en fin jakke for 2 mnd siden...og den var faktisk størrelse 40 og var romslig. Bare det var jo veldig shocking for meg :overrasket:

Ellers synes jeg at det er mange butikker som har minsket størrelsene sine. På Lene V er størrelse 40 en L :overrasket:

Skrevet

Kjøpte nettopp en bukse fra Vero Moda, etter å ha prøvd alt som var, og jeg svømmer fremdeles i str. 34, så jeg kan desverre ikke se at de har gått ned på str, nei. :(

Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)

Har dem? Jeg vet ikke helt, men har lurt på det samme.

Bruker 38 i "vanlige" jeans da, men må opp i 40 i sigarettjeansene derfra, men er ikke det på grunn av modellen da? De er jo veldig smale.

Har toppene blitt mindre og?

Endret av Frøken Titt
Skrevet

Jeg har tynne bein, og frem til nå har jeg ikke kunnet kjøpe bukser på vero moda og h&m for de har vært for store. Men nå har det tydeligvis blitt marked for oss pipestilker der ute. Så ja, buksene har blitt mindre i størrelsen.

Gjest Catwoman
Skrevet
Ære være H&M som frir til kvinner med å gå NED på str i navn, det gir litt boost til selvfølelsen. Dvs en normal 40, ble konvertert til en 38, 38 til 36 osv . Motsatt av de andre.

De har det ja. Kjøpte nettopp to piratbukser der - og følgte meg nemlig ultraslank da jeg måtte ned i en xs :overrasket: Så tynn er jeg jo ikke.

Skrevet

Oi, nå ble jeg glad. Jeg har vært deprimert siden jul pga av dette.. Skulle handle på salg, og jeg bruker størrelse 36 i buksene deres til vanlig. Eller 27/28 i andre bukser. Men så ble til og med 40 for trang.. Siden har jeg ikke vært innom VM :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...