Gjest Lund Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 (endret) Hvilke hvit vin og rød vin er best til et bryllup?For en billig penge? Foretten blir laks eller spekeskinke Vi skal ha lammekjøtt til middagen og is med skogsbær ......Til desert :kaffe: :smile: Endret 14. april 2007 av Lund
Sun Mei Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 Den vinen som passer til maten dere skal ha, vil jeg tro. Spør Vinmonopolet.
linky Skrevet 14. april 2007 #3 Skrevet 14. april 2007 I vårt bryllup hadde vi en hvitvin som heter dr.loosen, kan annbefales den er kjempegod, er ikke så sur som andre hvitviner er føler jeg, og nesten garantert en vin de fleste vil like. rødvinen vi hadde husker jeg ikke navnet på. men hør gjerne med vinmonopolet, det har jo god peiling lykke til
Bjarne Brudgom Skrevet 14. april 2007 #4 Skrevet 14. april 2007 åååå hva den heter nå igjen... en gammel mann utenpå.. ahhh husker ikke........
Gjest lillelou Skrevet 14. april 2007 #5 Skrevet 14. april 2007 Dr.Loosen har kjempegode,men nokså søte viner. Riesling er deres minst søte, og veldig god. Til såpass fet fisk som laks er jeg derimot usikker. Jeg ville tatt med meg menyen og gått en tur på polet,jeg,som Sunnis foreslår, der bør det finnes kunnskapsrike folk som kan komme med gode forslag. Jeg vil heller ikke gå med innstillingen om at vinene skal være billigst mulig, hvis mat og vin kræsjer kan man like gjerne servere sur saft til maten.
Gjest bada Skrevet 15. april 2007 #6 Skrevet 15. april 2007 Det er stort sett mulig å finne viner i alle prisklasser som matcher en bestemt rett, så det at vinen ikke skal koste for mye trenger ikke å være noe problem. Til lammet ville jeg vurdert Moulin de Laussac, som er en forbløffende god vin til prisen. Den har dessuten en forholdsvis pen flaske, noe som jo også er en fordel i et bryllup.
Gjest Lund Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 Det er stort sett mulig å finne viner i alle prisklasser som matcher en bestemt rett, så det at vinen ikke skal koste for mye trenger ikke å være noe problem. Til lammet ville jeg vurdert Moulin de Laussac, som er en forbløffende god vin til prisen. Den har dessuten en forholdsvis pen flaske, noe som jo også er en fordel i et bryllup. ← Tusen takk
Gjest bada Skrevet 15. april 2007 #9 Skrevet 15. april 2007 Jeg har ikke flere tips til hovedretten, men det er det kanskje andre som har? Jeg har kanskje vintips til forretten, men da må jeg vite hva slags lakserett det er, om det er røkelaks, kokt laks, osv.
Gjest Lund Skrevet 15. april 2007 #10 Skrevet 15. april 2007 Jeg har ikke flere tips til hovedretten, men det er det kanskje andre som har? Jeg har kanskje vintips til forretten, men da må jeg vite hva slags lakserett det er, om det er røkelaks, kokt laks, osv. ← røkelaks eller spekesinke
Gjest Frysepulver Skrevet 15. april 2007 #11 Skrevet 15. april 2007 Ettersom dere skal ha kjøtt til hovedrett er det mest vanlig å da ha fisk til forrett - bare et lite tips
Gjest care Skrevet 15. april 2007 #12 Skrevet 15. april 2007 Skal du har bryllup så burde du forhøre deg med en på polet om hva som passer til middagen. Å kommer til en middag der vinen passer perfekt til maten gjør underverket.
Gjest Lund Skrevet 15. april 2007 #13 Skrevet 15. april 2007 (endret) Ettersom dere skal ha kjøtt til hovedrett er det mest vanlig å da ha fisk til forrett - bare et lite tips ← tusen takk Endret 15. april 2007 av Lund
Gjest bada Skrevet 15. april 2007 #14 Skrevet 15. april 2007 (endret) røkelaks eller spekesinke ← Viner som er laget på druen Gewurztraminer, og særlig fra Alsace, blir ofte brukt sammen med røkelaks. Alsace-viner er imidlertid som regel ganske kostbare. Det finnes en Gewurztraminer-vin fra Ungarn som er veldig rimelig, og som har fått ganske gode kritikker (Dunavár Gewurztraminer). Jeg har ikke smakt den selv, men dere kan jo kjøpe inn en flaske, prøve den sammen med litt røkelaks og se hva dere synes? Det kan jo sikkert bli litt morsomt også. Endret 15. april 2007 av bada
Gjest bada Skrevet 15. april 2007 #15 Skrevet 15. april 2007 Skal du har bryllup så burde du forhøre deg med en på polet om hva som passer til middagen. Å kommer til en middag der vinen passer perfekt til maten gjør underverket. ← Jeg er enig i det. Samtidig er det slik på polet som på alle andre arbeidsplasser, at noen er flinke i jobben sin, mens andre er det ikke. Det er derfor lurt å forhøre seg litt rundt på forskjellige steder, som for eksempel her. Og så er det lurt å prøve ut kombinasjonene man vurderer på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå