Frujuli Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 Jeg har krypmistel iet stort bed. De foregående år har de vert vintergrønn,men i år er alle greine bare brune blader. Vil den komme seg? Jeg plantet mynte i fjor,men er ikke den flerårig? Klipte den ned,men det er ikke tegn til liv i den så langt.
dront Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Krypmispelen har jeg ikke erfaring med, men vi har en annen type mispel som gjerne blir litt brun om vinteren (tror det kan ha med sol og frost å gjøre), men som kommer seg greit om sommeren. Spesielt pen er den riktignok ikke når den er brun halve året... Hva slags mynte har du plantet? Mynte er stort sett veldig hardfør - i hagen til moren min har den spredd seg over alt, men den er nok litt avhengig av ok jord, i hvert fall til den har fått etablert seg. Dessuten er det forskjell på planter man kjøper i matbutikken og "skikkelige" urter. De førstnevnte kan man ikke regne med overlever vinteren. Ellers kan det jo hende den ikke har rukket å spire ennå, det kommer an på hvor i landet du bor. Hos oss er det mange planter som ikke har kommet igang ennå, i hvert fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå