Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

huden min er scitzofren, og jeg er lei :frustrert:

For det først har jeg røde merker etter tidligere kviser som tydeligvis aldri går vekk, men greit, de kan jeg vel leve med. Ellers har som regel alltid en eller flere kviser som bruker en evighet på å forsvinne, noe som sikkert er min feil og, siden jeg ikke klarer å la dem være i fred.. Men dette var ikke problemet, dette var bare lufting av frustrasjon. Problemet er at jeg ikke vet hvilken fuktighetskrem jeg skal bruke?

Huden min er vel ung, jeg er 21 år og føler jeg har tenåringshud. Den kan se fet ut, føles normal, men allikavel flasser jeg, men bare noen steder.. Jeg har også litt nupper her og der. Jeg har prøvd å bruke rens for tørr hud, sensitiv hud, fet hud, blandingshud..alt. Men har enda ikke funnet vidunderkuren..

Huden min forandrer seg ganske mye, sikkert alt ettersom hvilke kremer jeg bruker. Huden min nå kan beskrives slik: fet hake, blank panne og kinn, pannen er også tørr, det samme er deler av kinn.

Noen som kan gi meg et råd om en passende fuktighetskrem? Jeg renser huden morgen og kveld med Avene-rens for senstiv hud..

Har jeg blandingshud? trenger jeg fuktighet?

Jeg har prøvd alle dr. hauscha kremene, rosekrem, flytende dagkrem og kvedekrem. ikke spesielt fornøyd med noen av dem.

Har dessverre ikke råd til hudpleier, og igrunn ikke så veldig dyre kremer heller :forvirret:

Trenger bare noen som peker meg i rett retning mtp fuktighetskremer

Endret av fuerza
Videoannonse
Annonse
Gjest Blanca
Skrevet

Vil tro huden din først og fremst behøver fukt og ikke så mye fett. Dermalogica Active Moist er en klassiker i så måte, og ikke uten grunn. Den er ganske dyr, men kremen er drøy.

Skrevet

Jeg har også både blank/fet og tørr hud. Jeg bruker Vichy Thermal Mat lotion, og den gir nok fukt,men tetter ikke porene. Koster ikke mye heller.

Skrevet

Takk for tips, skal se om jeg for tak i en av kremene til uken. Akkurat nå gjør huden min meg gal.

Skrevet

Har du prøvd Avene light hydrating creme? Denne gir mye fukt, lite fett og er bra hvis man har litt sensitiv hud. Koster rundt 150 kr for en tube på apoteket.

Skrevet
Har du prøvd Avene light hydrating creme? Denne gir mye fukt, lite fett og er bra hvis man har litt sensitiv hud. Koster rundt 150 kr for en tube på apoteket.

Kanskje jeg burde prøve den, ettersom jeg bruker Avenes rens. Er jo en fordel å bruke samme merke vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...