Gå til innhold

Puerto Rico

Skusla

Anbefalte innlegg

Hurra vi skal på ferie...

Vår første utenlandsferie sammen.... :hjerter:

Vi skal til Puerto Rico, reiser 26.april. Er det noen som har vært der og som kan fortelle meg hvordan det er der???

Vi har planlagt en stille og rolig ferie, ikke festing eller noe. Jeg har vært syk så lenge og dette er en tur for å lade batteriene og komme til hektene igjen.....

Så planen er å ligge på stranden, spise god mat og shoppe litt....... :sjarmor:

Er dette plassen da???? Har aldri vært på Grand Canaria jeg så jeg vet ingenting, så jeg tar mot alle svar med takk.... :D

Skusla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puerto Rico er BRATT!

Var der for seneset en mnd siden, men bodde ikke der.

Været/klimaet er supert på hele Gran Canaria, nesten hele året.

Søk på nettet, så finner du masse stoff om stedet.

Det er ganske store avstander i Puerto Rico, stedet er bygget rundt en havn og hoteller ligger oppover "fjellene". Regn med å ta mye taxi (som er BILLIG).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (bamsemums83)

Heisann!

jeg var i pureto rico sommeren 2002, første sydenturen med kjæresten..... det var så herlig der, vi bodde på et leilighets kompleks som lå ganske fint til, med god utsikt og rolig område. Vi lå på stranden om dagen og nøt livet, og om kvelden koste vi oss på terassen til leiligheten vår eller ved bassengkanten. Ta en tur til Puerto de'mogan, det er kjempe koselig der og masse fine og koselig resturanter og cafeer. Vi tok en ferge der, som er med glassbund som en kan se havbunden med osv, spennende. Så var vi i palmitos park i maspalomas, kjempe fin park, med dyr og fugler osv...Ellers en tiur til et kjempe badeland som heter AquaSur som ligger i maspalomas kan også anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som skal til Puerto Rico!

Klimaet på sydspissen av Gran Canaria er fantastisk, og det er flotte strender der. I selve Puerto Rico er der en helt OK strand, men det er også en kjempeflott ny strand, Amadores, ikke langt å gå fra Puerto Rico.

Her er også mange små restauranter, så det går an å få seg en matbit i løpet av dagen.

Noen minutter i taxi, til fantastiske Anfi Del Mar (Bjørn Lyng senteret), og du kan kose deg på Anfi Beach, som er åpen for alle, uansett om du bor på Anfi eller ikke. Her er også flere spisesteder, norsk bakeri og SPAR butikk, tapasrestaurant nesten på stranden, og karibisk sand - som faktisk blir "støvsuget" / silt for å være ren!!!

Puerto Mogan er en idyllisk liten fiskerlandsby med kjempegode restauranter langs hele strandpromenaden, og med små, koselige butikker innimellom alle smau og gater. Bussturen hit kan være en nervepirrende opplevelse, særlig hvis bussjåføren glemmer tiden og skal ta igjen ruta si :o Og særlig på vei FRA Puerto Mogan, da det går i en rivende fart mot Puerto Rico, høyt, høyt oppe langs fjellsiden og man ser rett ned i havet rimelig langt der nede... *hjertet i halsen*

Skal dere være en eller to uker? En kanskje? Da blir det kan hende litt for kort tid til å låne bil for å se seg rundt. Skal dere være to uker, ville jeg vurdert dette. En tur over øya - som er temmelig sammensatt i naturen. Alt fra hvite strender til ville, bratte klipper, svære furuskoger og idylliske landsbyer høyest oppe på øya.

Å dra til Gran Canaria bare for å sole seg, slappe av og ha ferie er noe du bare kan GLEDE deg til! Dere kommer garantert til å få en kjempeferie!

GOD TUR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Heisann!

Så du var interesert i å shoppe litt. Da vil jeg anbefale deg å dra til Vecindario, en by like sør for flyplassen. Der er det et stort kjøpesenter (anbefaler også å handle mat her, sikkert halve prisen i forhold til turiststedene...) med ordentlige klær/sko/vesker ol. Ikke piratkopier som du finner på marked og sånt. Kjøpesenteret liker like ved GC-1, motorveien på Gran Canaria, og heter Atlantico. Det er også ei bra shoppinggate i Vecindario, på oversiden av shoppingsenteret.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy så mye informasjon

Tusen tusen takk alle sammen

Vi skal være der i to uker Væren, så vi har vurdert å leie bil.. Du anbefaler dette altså??

Ja jeg gleder meg noe enormt til å komme bort herfra og ned å sooooole og koooose oss enormt....

MÅ shoppe vesker og sko ( min store lidenskap, dessverre for lommeboka :ler: ) så jeg skal dra til de kjøpesentrene..

Må huske og skrive ned alle tipsene deres, så skal jeg fortelle om turen når vi er tilbake.

Er jo enda en stund til vi drar da men........ :D

Noe å se fram til ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chica

Jeg og vil anbefale og leie bil! Det er kjempegreit å finne fram, veiene er godt skiltet, og trafikken er ikke så ille som man kan få inntrykk av.

Ok, midt i Las Palmas lurte vi litt på hvor veien ut var, men vi kom da oss ut, fikk jo sett litt av byen på veien rundt og:-)

Dere MÅ kjøre på nordsiden, det er noe helt annet enn turiststrøkene i sør. Maten er utrolig billig, vi betalte ca 1/3 av prisen på lunsjen vi hadde der, enn på sørsiden av øyen. Det kan være kjekt å ha med bil hvis dere skal shoppe på Atlantico, for det blir litt langt og ta taxi fra Puerto Rico, og du kommer til å shoppe så mye at du sliter med å få det med på bussen... :-) Jeg måtte kjøpe med en ekstra koffert første gangen jeg var der, for jeg skjønte at jeg ikke fikk plass til alt i den kofferten jeg hadde med fra Norge.. Med er flere butikker med vesker og sko der, så du kommer til å kose deg!

Åhh, litt misunnelig jeg... Har jo ikke vært der siden august... Skulle helst vært en tur pr årstid for å oppdatere garderoben!

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten kom hjem fra Gran Canaria på søndag, der var det 30 grader og deilig og varmt! Sukk! Puerto Rico er helt OK, synes ikke det er særlig sjarmerende der, men det er jo en badeby med masse hotell-komplekser, så hva kan man forvente...

Deilig å bade på Amadores-stranden, med kritthvit sand og lyseblått hav.

Hvis dere vil bade fra svaberg eller hva det nå kalles på Gran Canaria, gå ned den vindeltrappen som er mellom Amadores og Puerto Rico. Hvis det er rolig sjø, er det kjempefint å bade der og ikke så trangt som på strendene.

Vi dro på en seiltur med katamaran (arrangert av reiseselskapet), det var veldig fint og avslappende. Anbefaler også en kjøretur langs vestkysten! Stopp i Puerto de Mogan, som er en veldig koselig by, med blomsteralleer og et koselig lite torg. Veien nordover er bratt og smal, men veistandarden er helt fin. Man kjører på en hyllekant og ser rett ned i havet. Utrolig flott!

Hvis dere vil ha god mat (nå vet ikke jeg hva dere liker å spise, men det er veldig mange restauranter som serverer grilla kjøtt/fisk/kylling m7pommes frites og ett salatblad, og det blir man ganske lei), kan jeg anbefale restauranten "Guantanamo" halvveis mellom Amadores og Playa del Cura (ta bussen, f.eks, eller en taxi). De har vanvittig god mat, jeg og kjæresten måtte bare hjem og ligge med magen i været og puste forspist etter besøk der. Mange av restaurantene i Puerto Rico ligger i et slags kjøpesenter, synes ikke det var særlig koselig, egentlig.

Dere får det helt sikkert kjempefint, så lenge du tar Gran Canaria for det det er og ikke forventer deg en fiskerlandsby med smale brolagte gater og pittoreske bygninger. I Puerto Rico er det forresten en båthavn med masse seilbåter, det er jo litt koselig, forresten. God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...