Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har endelig somla meg til å få sett "Saving Private Ryan" - en film jeg selv likte veldig godt.

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke den største Spielberg-fan, men den filmen er bra. Hvis du får anledning, bør du også se "Solens rike", som er etter min mening hans beste, utenom Minority report

menig Ryan har kort og godt den jævligste åpning jeg har sett på film noen gang.....det er rett og slett imponerende hvor stort sjokk man får..........

Skrevet

Et absolutt must er serien som Spielberg laget sammen med Tom Hanks i 2001. Det er verdens dyreste miniserie til nå og den har vunnet en rekke priser.

Band of Brothers heter den, og den er nå å få tak i som leiedvd i videoutleiebutikker. Den har vært til salgs i velassorterte musikk/dvd/videobutikker lenge, i et dvd-boxset.

Dette er en fantastisk bra serie som skildrer krig i all sin grusomhet, her er all vanlig Hollywoodstafasje og klisjeer lagt vekk. Med andre ord, dette er ingen glansbildeversjon av 2. verdenskrig, it's the real thing or as close as you get.

Skrevet
menig Ryan har kort og godt den jævligste åpning jeg har sett på film noen gang.....det er rett og slett imponerende hvor stort sjokk man får..........

Ja - hvor er det?!?! Jeg har hørt så mye om det, men fant det aldri.

Er det en scene "før teksten" eller noe?

Orakel,

tusen takk for tips!

Band of Brothers skal jeg helt klart se.

Gjest Liten
Skrevet
Ja - hvor er det?!?! Jeg har hørt så mye om det, men fant det aldri.

Er det en scene "før teksten" eller noe?

Den første halvtimen med landgangen, det er den siktes til. Syntes du ikke at den gjorde inntrykk?? :o

Skrevet

Jeg så denne filmen på kino i New York City, og det som skremte meg mest var at publikum "heia" under filmen, og applauderte når tyske soldater blei drept :o

Filmen er bra (og de 20 minuttene med gørr i begynnelsen mangler sidestykke), men jeg synes den er litt for amerikansk i sin framstilling av krigens siste år. Husker godt den scena med den unge tyske soldaten som skulle skytes... Jeg fikk helt vont inni meg, og blei kvalm da kinopublikum ropte, heia og klappa :cry:

Synes egentlig Forrest Gump er en bedre Tom Hanks film (selvom den ikke bare handler om krig...)

Skrevet

Den første halvtimen med landgangen, det er den siktes til. Syntes du ikke at den gjorde inntrykk?? :o

:oops: Eh, jo den scenen fikk jeg med meg.

Nei, jeg syntes ikke den var så forferdelig å se på egentlig.

Det var èn ting - fyren som mistet armen, som gikk litt rundt og tok i de andre, løftet opp restene av armen osv.

I tillegg var det litt interessant å se scenen i sammenheng med utførelse av lederskap i en krisesituasjon.

Men for all del, scenen var selvsagt ikke vakker. Jeg ventet meg bare mer gørr etter alle kommentarene ang. akkurat dette.

Gjest Liten
Skrevet

Kan jeg få litt av hardhudetheten din, Tiqa? Ble fysisk dårlig av den jeg og var uttafor hele neste dag.... :(

Skrevet

Jepps - any time!

Men jeg vil tro, etter andres reaksjoner, at det er du som er den normale av oss to. ;)

Gjest Liten
Skrevet

Normal og normal.... hadde bare vært ok å være litt mindre pinglete når det gjelder film enn hva jeg er! Hadde mareritt hele natta etter å ha sett Ringenes herre jeg, og har ennå ikke våget meg avgårde for å se To Tårn.... :oops:

Skrevet

Liten, så søt du er. :D

Jeg pleier å sovne på skrekkfilmer.

Men, egentlig synes jeg blod & gørr er skikkelig ekkelt jeg også, så det var vel heller at jeg hadde forberedt meg så mentalt på den scenen, at det nesten ble nedtur. :o

Gjest Liten
Skrevet

Liten og søt! :rodme:

Fordelen med å være så fryktelig pysete er at jeg med stor legitimitet kan rekvirere en armkrok å krype inn i når skumle filmer skal beskues. Verre var det en gang jeg var alene på kino og idet en veldig skummel scene var over, så oppdaget jeg at jammen meg satt jeg ikke der og krampeholdt i en hånd - og et kjapt blikk til høyre, så så jeg rett inn i øynene på sidemannen som holdt på å le seg skakk.... :hoho:

Skrevet

:hoho:

Det der kunne faktisk vært meg også, altså.

Føler jeg fikk litt mer tøft image enn jeg fortjener her nå... :ler:

Blir automatisk å krype litt ned i setet, inntil en av sidene, og lete frem en hånd (helst) - og, som du tydeligvis har prøvd ut, så tager man det man haver når det gjelder! ;)

Gjest Nefertiti
Skrevet

Jeg syntes det var en dårlig film. Storyen var elendig. Det at noen soldater blir sendt ut for å redde en soldat fordi alle brødrene hans var død og moren ikke hadde noen andre? Hm... jeg syns det ødela hele filmen. Filmen var bra laget og alt det der, men poenget var meningsløst.

Skrevet

Jeg synes ikke det ødela filmen.

Lite sannsynlig at slikt hadde skjedd i virkeligheten, men jeg velger å se slik på det;

det viser litt om mentalitet, holdninger og hvordan det faktisk er å være soldat i strid.

Det kan peke på poenget med å få tilsynelatende meningsløse ordre - men likevel måtte utføre.

Å måtte gi alt, ofre seg selv, for et oppdrag du ikke vet hvorfor du skal løse.

Det er ganske sterkt.

Gjest Nivvy
Skrevet

Krigsfilmer har aldri vært helt min greie, er som med countrysanger;

har du hørt en, har du hørt dem alle, men finnes såklart unntak.

Sjelden jeg blir skremt, eller kvepper. Er morsomt å sitte i en fullstappet kinosal, med ca 500 andre mennesker når det "plutselig" kommer en "kveppescene", hele salen bokstavelig talt hopper i setene, mens jeg sitter og ler av dem istedenfor å hoppe med dem. DET er et tegn på at man har sett for mange filmer!! :D

Nei, seriøst, jeg har faktisk ikke sett så mange filmer, er bare det at de fleste filmene som blir laget allerede har blitt laget fra før. Skjer aldri noe nytt. DET er kjipt. Usj.

Den scenen ved Titanic som har festet seg hos meg, er da den stakkers mannen treffer "propellen" med et stort "dunk", hehe, DET var morsomt :)

Husker at akkurat den scenen ble for sterk for en del inne i salen. Uff, enda en sånn episode hvor jeg følte meg ille til mote pga min "fantastiske" "filmforståelse".

Jeg får med meg poenget bak de fleste filmer ganske fort, er nok derfor jeg konsentrerer meg mer om andre ting. Det er alltid de samme poengene som har blitt poengtert så mange ganger før!! GRRrrr....men blir vel slik, alt er brukt opp, osv.

Skrevet

He-he, kjenner igjen den Birthe.

Jeg pleier å henge meg opp i "dumme" detaljer, som egentlig ødelegger hele film-opplevelsen.

Som f.eks. at hovedpersonen hadde vært drept - med den måten han "stormer" et hus alene på, våpenføring, og masse slike totalt idiotiske ting. Så jeg også sitter og flirer når andre kvepper til - liten syking midt i salen som sikkert er litt av et irritasjonsmoment. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...