Gå til innhold

Anbefal treningsenter

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som har litt peiling på treningsentere (sentrum/vest) i Oslo?

Jeg flytter dit til høsten og må skaffe meg et medlemsskap.

Vil gjerne ha et treningssenter med et godt utvalg av timer(spinning/sal) og som har svømmesal. Hvordan er det der du trener, og hva betaler du?

Noen som har erfaringer med noen av disse stedene? Tenkte det kunne vært greit å trent et sted Studentsamskipnaden har avtale med. Det kan vel lønne seg?!

Endret av Alou
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sentrene du hadde linket til er SiOs egne treningssentre, de drives av samskipnaden. Hvis du kjøper medlemsskap kan du trene på alle sentrene deres. Jeg prøvde meg en periode, og var egentlig ikke så veldig fornøyd. Domus ligger for langt unna sentrum (der jeg bor), det blir styrete å ta banen opp for å trene, selv om det er fint der oppe (svømmebassenget er faktisk helt supert, siden det er så få der som gjør noe annet enn å faktisk svømme). Jeg likte heller ikke timene de tilbød så godt, og på mitt nærmeste senter (Centrum) var det ALLTID kø ved apparater, tredemøller og sykler. Hadde følelsen av å stå mer i kø enn jeg fikk trent. Men jeg kjenner også mange som synes studentidretten er helt topp, så det er vel litt smak og behag (mye avhengig av hva slags timer man liker, tror jeg). Men jeg tror det er det desidert billigste tilbudet i byen, og det er jo ikke så dumt når man er student!

Jeg var lenge på Sats, men har nå meldt meg inn på Oxigeno og er kjempefornøyd. Mange timer av den typen jeg liker - dans og yoga spesielt - samt nye, fine apparater. Og flotte garderober! ;) Betaler ca 450 kr i mnd.

Skrevet

Takk for et informerende svar. Treningssenteret ditt så bra ut, men dessverre er det et stykke unna der jeg skal bo. Er 450,- studentprisen?

Hvordan likte du SATS da?

Skrevet

Jeg betaler studentpris på Oxigeno, ja. Sats er allright det også, hovedgrunnen til at jeg byttet var at Oxigeno ligger nærmere der jeg bor - ergo blir det lavere terskel for å faktisk komme seg avgårde og trene. Dog tror jeg det kan variere hvordan Sats-sentrene er. Jeg likte meg f.eks. ikke på det i Spektrum, ei heller på Majorstua/Bogstadveien. Det er noe med at stemningen varierer utfra både ansatte og brukere. Noe av det jeg likte best med Sats var at det er en "folkelig" kjede som er åpen for alle. De prøver ikke å tiltrekke seg en spesiell type mennesker.

Jeg har også så vidt testet Elixia, hatt prøvetimer i Asker og på Sjølyst. Likte meg ingen av stedene, det ble rett og slett for "snobbete" for meg. Dette går vel igjen på hvordan sentrene ønsker å fremstå.

Skrevet

Sats Majorstuen/Bogstadveien hadde passet ypperlig for meg da, siden det er nesten der jeg skal bo. Jeg få teste litt når jeg flytter...

Igjen; takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...