Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på ferie neste uke, og da kommer det nok til å bli en del restaurantbesøk. Jeg har begynt å leve et sunnere og bedre liv, i håp om å ta av noen kilo. Nå i begynnelsen teller jeg kaloriinntaket mitt, men kommer til å gå slipp på det når jeg får litt bedre innsikt i kosthold, matvarer osv.

Spørsmålet mitt er: Hvordan kan jeg unngå de store fellene når jeg er ute å reiser? På restauranter står det jo ikke kaloriinnholdet i de forskjellige rettene. Pizza, hamburgere, lasange osv. er vel ikke det mest gunstige. Når det gjelder salater, inneholder disse mye olje?

Hva bør jeg bestille, og hva bør jeg unngå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du spiser salat på resturant så er det aller fleste salatene like sunne osm dem du lager selv. Men kan jo være lurt å bestille mindre/ingenting olje/dressing..

Gjest Marie81
Skrevet

Det går an å be om å få saus, dressinger etc ved siden av, på den måten kan du begrense inntak av fett/kalorier. Det er jo også mulig å be om ekstra grønnsaker i stedenfor pomme f. ++ Kanskje benytte muligheten til å spise noen gode fiskeretter som du ikke lager hjemme, så får du i deg sundt fett?

Velg retter som er bakt/kokt, fremfor stekt eller fritert.

Restauranter har som regel sunne alterantiver - salater, wok, fiskeretter og supper. Drikk masse vann fremfor kaloririke drikker (brus, alkohol etc).

Forøvrig er det jo viktig å kose seg av og til :)

God tur, kos deg ! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Spis normal mat du, men hold porsjonene små.

Å telle kalorier er ikke spessielt produktivt.

Hold deg til et standard kostholdsprogram og legg heller til et par hundre kalorier for hvert måltid spist ute - simple as that.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...