Cæsar Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 Er det noen som har tips og ideer til aktiviteter osv. til en 7-årsdag? Blir flest gutter, men også noen jenter... Tips mottaes med takk!
Kosemose Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 Noen ting jeg syns funker bra: * Lage sin egen pizza: bruke Pitabrød som bunn, sette fram skåler med diverse garnityr, saus (eller ketchup) og ost. * Gaveutdeling: Flasketuten peker på. : Alle barna sitter med sin gave i fanget, i en ring. Så snurrer dere flaske og den som flasken peker på, gir gaven sin. (da er det viktig at du er med og styrer og passer på at hver eneste gave (og kort!) blir kommentert og takket for. * Stolleken; den gode gamle stolleken der man går rundt stolene til musikk, og når musikken stopper skal alle sette seg, også tar man bort en stol for hver runde slik at det alltid er en ny som må "ut". * Dansekonkurranse (faktisk gøy for gutter og!): Fengende musikk, når musikken pluttselig slås av må alle "fryse". Den som rører seg må "ut". (og kan få styre musikken neste runde?) *Rødt og grønt lys: En står med ansiktet mot en vegg. De andre barna står ved motsatt vegg. Når den som "står" ikke ser, skal barna gå mot ham. Når den som står pluttselig snur seg, må de han ser at rører seg gå tilbake til start. Den som først kommer fram og tar han som står i ryggen skal stå i neste runde.
Cæsar Skrevet 16. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2007 Takk for mange fine tips! Flere ideer noen?
Gjest silkesvarten Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 når min 7 åring har bursdag til sommeren så skal vi ha skattejakt med skattekart for å finne godteposer.. det pleier alltid å være stas...
kamela Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 Danseleken er gjenganger her i huset. Vi har også hatt tampen brenner når de skal finne godteposer, men den er også populær uten godteposene. Lykke til!
liv Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 Har dere mulighet til å være ute i det fine været så aktiviserer de seg mye selv også!
Brunhilde Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Adjektivhistorie! Ingen bursdag uten. Du skriver en historie og passer på at alle barna er nevnt. Så sier alle barne adjektiv til historien er ferdig. Du leser høyt og barna får (som regel) en god latter. Bare pass på at ingen av barna blir "dumme", "teite", "feite" eller lignende.
Mini_me Skrevet 18. april 2007 #8 Skrevet 18. april 2007 Hva med spørsmålsleken? Du lager like mange spørsmål som det er godteposer, noen enkle og noen litt vanskeligere. La den som svarer riktig få velge seg ut en pose, på posen står et navn, den som heter det eier posen. På den måten er det ikke de flinke og frampå gjestene som får posen først. Hatteleken, men hatter, men lik stolleken. ungene sitter på gulvet i ring etter hverandre, og skal ta hatten til den personen som sitter foran dem. Musikk spilles...
Gjest silkesvarten Skrevet 19. april 2007 #9 Skrevet 19. april 2007 Hva med spørsmålsleken? Hatteleken, men hatter, men lik stolleken. ungene sitter på gulvet i ring etter hverandre, og skal ta hatten til den personen som sitter foran dem. Musikk spilles... ← hørtes gøy ut.. men sikkert ingen god ide i disse lusetider..
Gjest Elastica Skrevet 19. april 2007 #10 Skrevet 19. april 2007 Min erfaring er at gutter i denne alderen er veeeeldig flinke til å aktivisere seg selv. Våre bursdager består av en del spising, en del gaveoverrekking ved hjelp av flasketuten, en del spising igjen, og til slutt en del fiske-pose-leken. Innimellom har det vært mye god lek, med dertil hørende lydnivå. De har kost seg, noen liker å leke med de nye tingene bursdagsbarnet har fått, noen løper rundt, noen spiser litt mer og overraskende mange liker å komme inn på kjøkkenet til meg å bare prate. Det har ikke vært noe problem å fylle to timer på denne måten. Pappaen er fiskemester, og de siste gangene har vi byttet ut snop med små ting, for eksempel da eldstemann feiret sist i november hadde jeg pyntet med halloween-ting og hadde selvlysende hoggtenner i posen. 9,90 på Nille.
Cæsar Skrevet 20. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 20. april 2007 Takk for de fine tipsene alle sammen! når min 7 åring har bursdag til sommeren så skal vi ha skattejakt med skattekart for å finne godteposer.. det pleier alltid å være stas... ← ... kan du (eller andre som har gjort dette) si noe mer detaljert om hvordan du gjennomfører dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå