Gjest Ballerina Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 Vi bor i et leilighetskompleks fra 1970-tallet... derfor har vi lineoliumsgulv (var det rett navn??) Uansett hva jeg gjør med dette gulvet er det alltid like svart... kan vaske det hver dag og likevel så er kluten eller hva jeg bruker kullsort etter bare et sveip! Det er jo ikke skittent hos oss, men jeg får følelsen av det når det liksom aldri blir rent på kluten. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Jeg vasker jo ikke hver dag, men har prøvd på dette nå en stund bare for å se om det hjelper! Har også prøvd forskjellige vaskemidler, tom skuremidler, forskjellige filler... og tar gjerne imot nye tips
Gjest StoreSky Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 Tror man må bone gulvet... Linolium (??) må vedlikeholdes. Men hvordan man gjør det aaaner jeg ikke!
Gjest bada Skrevet 14. april 2007 #3 Skrevet 14. april 2007 lineoliumsgulv ← Linolium (??) ← Hehe, LINOLEUM Det spiller en rolle hvorvidt det virkelig er linoleum, eller om det er vinyl. Linoleumsgulv må bones, ja. Da blir de lette å rengjøre. De skal for øvrig ikke vaskes med grønnsåpe.
kamela Skrevet 14. april 2007 #4 Skrevet 14. april 2007 Mener å huske noe som het vinylpolish som jeg brukte da jeg hadde sånne gulv. Legges ut i 1-2 strøk, og så skal det gå greit å bare bruke fuktet mopp. Såpe vil etterhvert ta vekk den blanke hinnen, så styr unna det!
Gjest Ballerina Skrevet 14. april 2007 #5 Skrevet 14. april 2007 Takk for tips! Pleier ikke bruke såpe når jeg vasker, men følte liksom jeg måtte prøve det her... nei, bra vi ikke skal bo her så altfor lenge (savner parkett/laminat...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå