Gå til innhold

Vi skal gifte oss! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo fridde til meg i går kveld, på fredag 13. Han visste at det var min lykkedag, så da slo han like gjerne til han! :) Vi har pratet om å gite oss en stund, men jeg har ventet på frieriet.

Litt om oss: Jeg er 31, han 36. Vært samboere i 3 år til høsten.

Nå er jeg bare glad! :)

Vi tenkte å prøve å holde bryllupet i august/september i år, så nå er det bare å sette igang å planlegge ja. Bor i Bergen, så håper vi klarer å lage et bryllup på så kort tid. Vi har alt satt opp gjestelisten (gjorde faktisk det for en stund siden ;) ), og ser ut til å bli rundt 50 stk.

Hva blir neaste skritt nå? Finne kirke? Lokale? Noen som har noen gode tips til dette i Bergen? Sambo vil helst ikke gifte seg i en kirke, men jeg vil det. Finnesdet noe som ikke minner så mye om en kirke evt. en annen måte å bli viet på enn i kirken som vil være en mellomting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

ha en fin dag

Endret av B2B
Skrevet (endret)

gratulerer med frieri! :)

nå synes jeg det var litt kjapt etter frieri, men nå vet jeg ikke hvilke planer du har for bryllupet, hvor mye du vil legge i det..

men først og fremst må du bestille lokale, kirke,fotograf, kjole (noen kjoler er det mer enn et halvt års bestillingstid på..)

lykke til! :)

Endret av ^me^
Skrevet

Hei

gratulerer så mye med frieri og giftemål..

er ingen problemå sette i stand et bryllup på 4 mnd... ville først ringt å hørt nårlokal og kirke er ledig(siden det ikke er så lenge til kan du ikek være for kresen på datoen)

jeg skal selv gifte meg i bergen, bestemte oss ganske sent og hadde 6 mnd planlegging, jeg føler jeg har godt med tid..

anbefaler deg å ta en titt på gamle hansa bryggeri.. der skal vi holde selskapet og så langt er vi super fornøyd med servicen..de er herlig..og ikke så dyrt syns jeg..lokalene er nydelige... og jeg får det akkurat som jeg vil..

www.kalfartebrygghus.no

lykke til :)

Skrevet

Hei. Gratulerer så mye med frieriet og giftermålet.

Steder i Bergen som jeg liker godt er Kronstad hovedgår og Galleri Nygaten. Hvis din kjære ikke ønsker kirkebryllup så er jo HEF vielse et godt alternativ. De kan vie dere hvor som helst. Min svigerinne ble viet i samme lokale som festen skulle være, men i et annet rom bare.

Her kan du se litt av Kronstad og her kan du se på Galleri Nygaten.

I tillegg kan kanskje kommandantboligen i Gravdal være et alternativ, eller Fagernes Yacht Club?

Uansett, lykke til med planleggingen og det kommende bryllup. :)

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar! :)

Ja, jeg er enig at det blir litt raskt å gifte seg bare 4-5 måneder etter frieriet, men vi har lkt med tanken om å gifte oss siste halve året, og hele tiden snakket om at et evt brylup skal være på sommeren.

Jeg ønsker et standard bryllup. Har begynt å prate om lokaler, og ser at den på Laksevåg kan være et spennende alternativ! :) (Tusen takk for forslaget, vi skal sjekke det ut nå til uka). Evt. Gamle hansa bryggeri! :)

Kirken vi skal gifte oss i (hvis det blir i en kirke da), er ikke så viktig. Jeg har ikke noe spesielt forhold til noen av kirkene i Bergen, og det har ikke han heller. Vi holder også øynene åpne for alternative vigsler.

Min søster har en NYDELIG brudekjole hun giftet seg i for noen år siden. Jeg kan låne den hvis jeg vil, men jeg vet ikke helt hvordan det vil bli. Vil alle da sammenligne oss i den kjolen? Noen betenkeligheter med å bruke søsteren sin brudekjole? Kjolen er helt fantastisk flott! Vi er like av størrelse både i bredden og høyden, så den skal nok passe fint.

Skrevet

Er jo ikke sikkert at andre enn deres familie vil vite at det er hennes kjole, så om du også kombinerer din egen stil på smykker og tilbehør blir det nok et vakkert resultat! Er jo mange som bruker sin mors gamle kjole, så hvorfor ikke starte en ny tradisjon på at søstre deler kjoler ;)

Skrevet

Først og fremst, gratulerer!!

Lykke til med all planlegging, kan gå veldig bra med den tiden dere har! Jeg hadde ca 9 mnd, men jeg har ikke planlagt konstant i denne tiden. Kunne godt klart med meg med mindre tid, men det som er viktig å få fort på plass er:

Kirke/evt HEF

Lokale til festen

Fotograf om dere skal ha det

Bestille blomsterbukett

Evt musikk til kvelden

bestille frisør

Finne kjole

Disse tingene kan være booka den dagen dere vil ha, så det er lurt å sende rundt anbud hos de forskjellige aktørene for å høre om de har noe ledig.

Er det det at dere vil ha kirke som ikke ser ut som kirke, eller er det mer det at dere ikke vil ha det kristne innholdet? For om det går på utseende er jo for eksempel Fyllingsdalen kirke, eller Åsane nye kirke moderne av utseende, og er ikke typisk kirke-kirke.

Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

hei

dere kan gifte dere ut på en strand eller lignende???

Skrevet

Gratulerer!

Kjæresten min fridde til meg d. 23. mars og vi skal gifte oss d. 22. september, så vi har ikke så mye mere tid enn dere. Mitt beste råd er å gå igang fort, ikke minst i forhold til å finne sted for vielse og fest. August er BRYLLUPSMÅNEDEN (ihvertfall her i DK) og det kan være vanskelig og finne sted som har plass, ikke minst hvis dere skal ha mange gjester. Husk også å informere gjestene fort, da mange kan planlegge ferie i august. Jeg skal ut og se på kjole i helgen og mange sier at det haster litt, så det bør du også komme igang med.

Fordelen med å ha kort tid er at man bare MÅ få besluttet ting og dermed slipper for masse overveielser og diskusjoner. Se gjerne i dagboken min for hvordan vi har gått frem.

Piglet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...