Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har hatt et forhold til en kvinne i omtrent to år. Det har vært utrolig turbulent. Jeg har opplevet en kvinne med stadige aggresjonsutbrudd både til meg og til sin datter. Det er ofte at naboene har hørt hyling og skriking.For meg en familiekultur breddfull av aggresjon. En gang så rømte datteren hjemmenfra fordi hun ikke ville bo hos sin mor. Datteren ble hentet hjem igjen og i den forbindelsen knuste moren sin datters 2 mobiler med en hammer på spisestue bordet.

Min x har også kommet med de mest sårende beskyldninger. Det har vært devaluering og idealisering. Og hun har fremvist en hevngjerrighet uten like. Og til tider en meget hatsk holdning i mange av sine mailer.Når det har stått på som værst med grunnløse påstander og beskyldninger og full aggresjon har jeg trukket meg unna fordi jeg ser at jeg ikke når frem til henne. Tatt bilen og kjørt. Det ble tettere og tettere mellom bruddene efterhvert. Ofte har hun da kommet ydmyk og innsmigrende tilbake. Hun har løftet meg opp. Hun har da stadig sagt at hun har sett seg, fått en ny innsikt selv osv.

Hun har psyket meg ned. Hun forlangte etter omtrent ett års tid at jeg skulle gå til en teraput fordi jeg hadde dårling samhandling med mine medmennesker. Hun har stadig anklaget meg for projeksjoner og manglende internalisering. Jeg har ofte opplevet at min virkelighet ikke er gyldig. Ei heller mine argumenter og meninger. Denne damen er spesialist innenfor psykisk helsearbeid.

Den siste tiden gikk det kun uker før hun eksploderte og gjorde det slutt.

Sist gang 2. juledag efter at jeg kjøpe en dyr og ekslusiv diamantbesatt klokke til henne i julepresent for å vise henne hvor høyt jeg verdsatte henne og elsket henne.

Siste gangen la hun seg virkelig i selen efter å få meg tilbake igjen. Sendte meg sms daglig og skrev noen betagende vakre og rørende mailer til meg. Jobbet iherdig med å få meg tilbake igjen.

Og tok meg med på en tur med Danskebåten. Vi har det veldig hyggelig.

Vi er på et dansested ombord. Jeg kommer i prat med en trailesjåfør fra Belgia.

Vi alle har det fint prater og ler. Plutselig så spør denne sjåføren meg om det var greit at han ga sitt telefon nummer til min elskede fordi hun hadde spurt han om det.

Hun sa senere at hun ga sin datters telefonummer

Neste episode samme kveld.

Jeg og min kjæreste beveger oss over på en pub. Vi kommer i prat med andre. Registrer at hun kommer i prat med en mann og plutselig så går det en lapp over bordet..... Hun har utvekslet telefon nummer med mann nummer to. ... Og hun sa senere hun ga sin sønns telefon nummer..

Min kjæreste ble rasende i etterkant når jeg prøvde å snakke om det.

I senere telefon samtale så ga jeg henne det glatte lag. Hun gråt og var utrolig lei seg. Erkjente at hun var full og sjalu.

Nå er bruddet endelig.

Hun er møkkforbannet og oppfører seg som om at alt er min feil.

Min psyke er kraftig redusert. Livsgnisten er borte.

Jeg har mistet meg selv.

Denne historien er kraftig forkortet.

Noen som kan fortelle meg hva slags kvinne dette er?

Og hva som var hennes hensikt med å utveksle telefon nummer med 2 mannfolk ombord?

Endret av rulve
Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Uffda, nå tror jeg du skal være glad for at bruddet er endelig. Og ikke gå tilbake til henne, hun vil nok ikke plutselig endre seg til det bedre.

Jeg tror det er hun som trenger terapi, hun har åpenbart problemer med aggresjon (og mye annet virker det som).

Utveksle telefonnummer: siden det var så åpenlyst var det nok ene og alene for å såre deg, eller vise at hun kunne få andre hvis hun ville. Ikke særlig ålreit.

Skrevet
Uffda, nå tror jeg du skal være glad for at bruddet er endelig. Og ikke gå tilbake til henne, hun vil nok ikke plutselig endre seg til det bedre.

Jeg tror det er hun som trenger terapi, hun har åpenbart problemer med aggresjon (og mye annet virker det som).

Utveksle telefonnummer: siden det var så åpenlyst var det nok ene og alene for å såre deg, eller vise at hun kunne få andre hvis hun ville. Ikke særlig ålreit.

Jeg tror at det var en glipp fra hennes side at denne trailersjåføren spurte meg om det var greit.

Jeg tror ikke hun hadde forutsett det. Jeg var ikke tilstede akkurat da de utvekslet telefon nummer. Så jeg vet ikke.

Skrevet

Jeg ser du benytter mye psykologisk terminologi her, er dette et språk du selv benytter mye, eller kommer det fra denne spesialisten innen psykisk helsearbeid?

Jeg vil minne om at det ikke er alle kokker som lager mat hjemme...

Syns det videre er forståelig hvordan du føler deg nå, etter en sånn behandling over tid. Noen av begrepene som er benyttet om deg som person, syns jeg burde komme fra en eventuell terapeut, og ikke fra kjæresten. Jeg vil kalle dette hersketeknikk og maktmisbruk, siden dette er hennes spesiale. Vær så inderlig glad for at det nå er slutt med denne personen, og håper du får være i fred nå i ettertid. Kan skjønne om du tenker på barna hennes i ettertid, dette er kanskje radikalt, men en snakk med barnevernet hadde kanskje vært på sin plass?

Etter å ha vært sammen med et så manipulerende menneske som du har, tror jeg det er et godt tips å snakke med en behandler, det være seg psykolog eller sosionom, for å finne tilbake til deg selv, og bearbeide alle ydmykelsene hun har utsatt deg for. Jeg sier ikke dette fordi jeg tror hun hadde rett da hun anbefalte deg terapi, men fordi jeg tror du kan ha godt av å bli minnet på og gjenoppta ditt eget verdisystem, og få luket ut hennes påvirkning på din tankegang.

Håper det går bra med deg.

Skrevet
Jeg ser du benytter mye psykologisk terminologi her, er dette et språk du selv benytter mye, eller kommer det fra denne spesialisten innen psykisk helsearbeid?

Jeg vil minne om at det ikke er alle kokker som lager mat hjemme...

Syns det videre er forståelig hvordan du føler deg nå, etter en sånn behandling over tid. Noen av begrepene som er benyttet om deg som person, syns jeg burde komme fra en eventuell terapeut, og ikke fra kjæresten. Jeg vil kalle dette hersketeknikk og maktmisbruk, siden dette er hennes spesiale. Vær så inderlig glad for at det nå er slutt med denne personen, og håper du får være i fred nå i ettertid. Kan skjønne om du tenker på barna hennes i ettertid, dette er kanskje radikalt, men en snakk med barnevernet hadde kanskje vært på sin plass?

Etter å ha vært sammen med et så manipulerende menneske som du har, tror jeg det er et godt tips å snakke med en behandler, det være seg psykolog eller sosionom, for å finne tilbake til deg selv, og bearbeide alle ydmykelsene hun har utsatt deg for. Jeg sier ikke dette fordi jeg tror hun hadde rett da hun anbefalte deg terapi, men fordi jeg tror du kan ha godt av å bli minnet på og gjenoppta ditt eget verdisystem, og få luket ut hennes påvirkning på din tankegang.

Håper det går bra med deg.

denne terminilogien er det hun som har anført. Når det gjelder datteren så har hjelpeapparatet vært i bildet 2 ganger. Og det grunnet datterens oppførsel på skole men også fordi at min x har en diagnose som tilsier at hun blir fort sliten. Datteren kan være krevende til tider.

Det er 3 mndr siden det skjedde og jeg er fortsatt i sjokk.

Men jeg er i systemet og venter på profesjonell hjelp nå.

Takk for omtanken :)

Skrevet

Virker som du har reflektert mye over dette og evner å faktisk se mye av det som foregår, trass i at du står oppe i det med begge bena. Vil bare ønske deg lykke til videre. Av og til krysser mennesker som skaker opp livene våre vår vår vei. jeg tror du forstår at dette er en kvinne med store personlige problemer og du at du var svært uheldig i valg av partner. Hennes oppførsel har vel neppe noe med deg å gjøre, men deter trist at hennes problemer skulle få så store negative konsekvenser for deg. Likevel er du mange erfaringer rikere, og de erfaringene kan komme til å bli nyttige den dagen du møter en kvinne som du kan bygge opp et meningsfullt forhold med.

Gjest vimselot
Skrevet

Når jeg leste headingen måtte jeg nesten le, men jeg leste innlegget også og det var ikke mye å le av. Du har fått svar og nå er alt opp til deg. Du skrev som om du var en skuespiller i Hotell Cæsar, men bortsett fra det vet du at du selv er ansvarlig for resten av ditt liv og velger selv dine handlinger.

Headingen: en kvinne som var vanskelig å elske. Da lurte jeg på om hun ikke ville ha sex...

Skrevet
Virker som du har reflektert mye over dette og evner å faktisk se mye av det som foregår, trass i at du står oppe i det med begge bena. Vil bare ønske deg lykke til videre. Av og til krysser mennesker som skaker opp livene våre vår vår vei. jeg tror du forstår at dette er en kvinne med store personlige problemer og du at du var svært uheldig i valg av partner. Hennes oppførsel har vel neppe noe med deg å gjøre, men deter trist at hennes problemer skulle få så store negative konsekvenser for deg. Likevel er du mange erfaringer rikere, og de erfaringene kan komme til å bli nyttige den dagen du møter en kvinne som du kan bygge opp et meningsfullt forhold med.

Takk for lykkeønske på veien videre.

Men jeg må si jeg har problemer med å ta innover meg hennes oppførsel. Det er for meg uvirkelig. Mitt begrepsapparat klarer ikke å fatte at det nå er hun som oppfører seg dem forsmådde part. Jeg hadde en hel del spørsmål efter den siste hendelse så jeg ringte henne og sendte henne sms. Jeg kunne overhodet ikke forstå hvorfor hun måtte utveksle tlf med disse mannfolkene når hun hadde jobbet ganske iherdig med å få meg tilbake igjen. Hun nektet å svare meg konstruktivt.Jeg trodde hun skulle ta ansvar. Enden på den visa var at hun prøvde å ilegge meg besøksforbud.... Noe som ble frafalt av tingretten i eftertid.

Er jeg gal som fortsatt har ømhet og omtanke for denne kvinnen og syntes det er trist at hun efter mitt skjønn har blamert seg ganske kraftig med sin hevngjerrighet?

Skrevet
Når jeg leste headingen måtte jeg nesten le, men jeg leste innlegget også og det var ikke mye å le av. Du har fått svar og nå er alt opp til deg. Du skrev som om du var en skuespiller i Hotell Cæsar, men bortsett fra det vet du at du selv er ansvarlig for resten av ditt liv og velger selv dine handlinger.

Headingen: en kvinne som var vanskelig å elske. Da lurte jeg på om hun ikke ville ha sex...

Jo. Svar har jeg forsåvidt fått men erkjennelsen sitter meget langt inne.

En smretefull prosess. Men man lærer og man vokser forhåpentligvis på det.

Med tank på Hotell Cæsar. Du mener handlingen og historien i seg selv?

Gjest vimselot
Skrevet

Handlingen i Hotel Cæsar i seg selv? Jeg har bare sett på programmet cirka ti ganger, og da har jeg sett på det pga. at jeg har vært på besøk hos folk som følger med på denne såpegreia...

De kan si hva de vil i såpeverden, av og til er livet hardt og mye verre enn oppdiktet tull.

Alle brudd er tøffe og man mister liksom ikke bare seg selv, men "alt man trodde på"... Det er brutalt, men man overlever. Det er ikke det verste som kan skje. Du ville vel aldri ønsket deg f.eks. tilbake til Danskebåten igjen med alt som skjedde der?

Gå videre.

Skrevet

Jeg var selv i et slikt forhold som du beskriver. Han kalte meg dum, for at jeg var psykisk sjalu, dårlig mor, dårlig til å gjøre husarbeid. Han fikk også meg til å gå til psykolog, fordi han mente at jeg var scisofren. Psykologen lo da jeg kom til ham, og ba meg flytte fra ham fortest mulig. Jeg ble, jeg ble med ham i 10 år. Mine værste år.. Han psyket meg ned, og i dag er jeg litt bundet, er så redd for å igjen bli såret... Så kom jeg meg unna, jeg flyktet en ettermiddag, meg og barna. Da hadde han noen kvelder tidligere ropt at han skulle spise meg levende. Så fri jeg følte meg, jeg følte meg endelig ute i friheten. Og jeg har aldri hatt noe savn etter det livet. Så godt det er å være alene.

Håper du kan få denne følelsen, for det fortjener du. Hun var psyk, og prøvde å kontrollere deg. Vær takknemelig for at det nå er slutt, og ikke slipp henne inn igjen. Vent med å få ny partner, til du får samlet deg, da først vil du kunne være i stand til å se faresignalene til din potensielle partner, og velge riktg

Skrevet
Jeg var selv i et slikt forhold som du beskriver. Han kalte meg dum, for at jeg var psykisk sjalu, dårlig mor, dårlig til å gjøre husarbeid. Han fikk også meg til å gå til psykolog, fordi han mente at jeg var scisofren. Psykologen lo da jeg kom til ham, og ba meg flytte fra ham fortest mulig. Jeg ble, jeg ble med ham i 10 år. Mine værste år.. Han psyket meg ned, og i dag er jeg litt bundet, er så redd for å igjen bli såret... Så kom jeg meg unna, jeg flyktet en ettermiddag, meg og barna. Da hadde han noen kvelder tidligere ropt at han skulle spise meg levende. Så fri jeg følte meg, jeg følte meg endelig ute i friheten. Og jeg har aldri hatt noe savn etter det livet. Så godt det er å være alene.

Håper du kan få denne følelsen, for det fortjener du. Hun var psyk, og prøvde å kontrollere deg. Vær takknemelig for at det nå er slutt, og ikke slipp henne inn igjen. Vent med å få ny partner, til du får samlet deg, da først vil du kunne være i stand til å se faresignalene til din potensielle partner, og velge riktg

Jeg må si det er ille å se hva slags erfaringer enkelte har gjort seg.

Hvor lang tid tar det å komme frem til den form for erkjennelse om at det virkelig har skjedd? Jeg sliter litt med å erkjenne alle aspekter i denne saken her. En kvinne som jeg beundret og elsket. Har problemer med å¨ta innover meg hennes handling på dankebåten med utveksling av div. tlf nummere.

Skrevet

Jeg er fortsatt undrende på hvorfor en kvinne som stadig har hevdet at hun elsker meg i større og mindre grad kan få seg til å utveksle tlf. nummer med de hun treffer på en danskebåt-tur som hun tar inniativet til for å redde forholdet og vinne meg tilbake igjen efter at det var slutt. (Hun slo opp uten at hun egentlig mente det...)

Noen som har synspunkter.

Anyone?

Jeg er rimelig forvirret for å si det pent. :icon_question:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...