Gjest senora Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Sitter og skal bestille noe via nettet, og blir bedt om å oppgi kortnr på visakortet mitt + et kontrollnr. har nå prøvd to ganger og dblsjekket personaliaopplysninger og numrene. Likevel kommer det opp p å skjermen at opplysningene ikke stemmer. Regner med at kortnr er den tallrekken som på framsiden av kortet, og at alle 16 sifrene skal brukes? Har forresten ikke handlet med kort på nettet før..Hvor trygt er det egentlig? Bruker jo nettbank, så kortnr er jo "på nett" likevel?
ToveM Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 kan det være kontrollnummer som er feil, slet litt jeg med det første gang jeg skulle bruke det
Gjest senora Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Kontrollnr ble oppgitt til å være 3-4 tall. det ble ikke nevnt noe om bokstavene som står foran tallene..
La Luna Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Det er ikke dét kontrollnummeret du skal oppgi. Hvis du ser i feltet der signaturen din er, skal det være 4+3 tall (som regel), de siste tre der skal du bruke.
Eføy Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Du gjør i allefall riktig i å taste de 16 sifrene som står frempå kortet. Du må derimot ikke bruke mellomrom, selv om det er det på kortet. Kontrollnummeret er som la Luna sier. Du får det sikkert til nå!
Gjest senora Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 Ja! Da gikk det! Takk Luna, det var det som skulle til. Hvem kunne vite at kontrnr ikke var kontrnr, men et annet.. Da kan jeg glede meg til å få fotobok fra Japan Photo i posten om kort tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå