Gå til innhold

Kan hunder få omgangssyke?

Anbefalte innlegg

Gjest Elastica
Skrevet

Boxeren min har kastet opp flere ganger i natt, vil ikke spise eller drikke og ser i det hele tatt nokså pjusk ut.

Dette samtidig med at tre av familiens medlemmer har hatt omgangssyke med oppkast. Noen som vet om det kan være noen sammenheng?

Hva skal jeg gjøre? Han har aldri vært syk før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror at oppkast og diare kan smittes fra mennesker til dyr eller motsatt. Det er jo slemme bakterier og bakterier velger ikke utfra art, bare de har en mage de kan bo i... Men det går over. Det er viktig at hunden drikker vann. Hvis det ikke bedrer seg i løpet av natten, ville jeg ringt dyrlegen og spurt om tips. Mennesker vet at de må drikke vann når de kaster opp eller har diare, og det vet ville dyr også, mens en tamhund (eller en tam hest) ikke alltid klarer å huske det som burde være nedarvet.

Jeg ville egentlig ringt dyrlegen i dag, og spurt om råd for har hunden ikke drukket på et døgn og i tillegg kastet opp, står den i fare for å bli dehydrert (miste væske).

Endret av Odny
Gjest Elastica
Skrevet

Jeg ser han drikker, men kaster det opp igjen. Ringer nok dyrlegen i morgen.

Skrevet

Hvis ikke hunden er veldig kresen, kan du prøve biolayoghurt med blåbær. Jeg vet om hunder som liker det, og det vil være bra for magen både pga. blåbærene og biolaen.

Skrevet

Hvis hunden kaster opp like etter han har drukket ville jeg ringt dyrlegen med det sammen.

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg spurte om det samme her inne for en liten stund siden, da det samme skjedde her hos oss. Da fikk jeg til svar at det er mulig at hunder kan smittes med menneskers omgangssyke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...