Cecca Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Har en valp på 8 mnd., en berner sennen. Han har beg. og miste så mye hår nå. Har ikke gjort det før. Når er det vanlig at hundene mister valpe pelsen sin? Også mister de vel hår nå til sommeren? Er svarte hår overalt. Gjør ikke annet enn og koste. Og jammen er ikke vaskemaskinen full også, slik at klærne blir fulle av hår etter vasking. Har vasket maskinen inni, men får liksom ikke vekk noe særlig med hår.. Noen som har gode råd? Blir litt oppgitt av dette, men det er jo sånt man må regne med da!
Helen Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Slik er det å ha en Berner, den røyter temmelig mye til tider Her har vi hår overalt, tror jeg ikke har laget et måltid uten å ha funnet hår i maten. Skjønner ikke hvor alle hårene kommer fra, for pelsen er da like tykk :klø: Har ingen annen råd til deg enn å børste hunden ofte, helst utendørs. Ha en klesrull tilgjengelig hele tiden så du får tatt mesteparten av håren etter at du har kost og lekt med hunden. Hunden vår er veldig kosete og vil helst ligge på fanget, skal love deg at jeg er hårete når hun endelig er ferdig med å kose (og nesten tatt livet av meg), da er klesrullen god å ha. Tørketommel fjerner det meste av hår på klærne, så det kan du prøve på det som tåler det, hvis du har tørketrommel da..... Når man har en så stor og pelsrik hund må man bare regne med at det blir mye hår og ikke minst grus, sand og møkk inne. Gulvene kan vaskes flere ganger om dagen uten at det synes at de har blitt vasket. Men det er verdens fineste hunder da..
Trillrund Skrevet 14. april 2007 #3 Skrevet 14. april 2007 Gi hunden en skikkelig dusj! Hvis du i tillegg kan føne den tørr etterpå, regner jeg med at det meste av pelsen forsvinner. Du trenger ikke bruke shampo, bare sørg for at hunden blir skikkelig våt, og masser den våte pelsen godt. Ang vaskemaskin så tøm lofilteret og vask uten noen i. Tøm så lofilter på nytt.
Cecca Skrevet 14. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2007 Tusen takk for svar og gode råd! Kjøpte meg en sånn klesrulle i dag, genialt! Får vel bare venne meg til det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå