Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er bare tre måneder, så vi tenker ikke at han skal over i sportsvogn riktig enda. Men vi ser også at han nok "snart" ville ha stor glede av det, ettersom han fort kjeder seg i dypvogna, når han ikke sover. Han vil liksom opp og følge med. ;)

Så når sa dere andre takk og farvel til dypvogna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oliver var vel 8 måneder, men han "satt" en stund i dypvogna støttet av en dyne i ryggen.

Skrevet

Vesla var ca 7 mnd, da vi gikk helt over til sportsdelen. Hun elsket å se seg omkring og var ikke særlig fornøyd når hun måtte ligge nede i bagen samtidig som hun var våken!

Skrevet

Vi böt nu när Lillasyster blev 5 månader. Hon vill sitta upp och den har också ett bra liggläge. I dypvognsdelen gled hon bara ner hela tiden när vi satte upp ryggstödet

Skrevet (endret)

Det er vel veldig forskjellig fra barn til barn, og vogn til vogn.

Har du en vogn hvor barnet kan sitte vendt mot den som triller, så er det ikke noe problem å sette opp barnet. (Bør ikke snus bort fra den som triller før barnet er blitt 1-1,5 år).

Mange er skeptiske til å sette barn opp i vogner med bare en pute ol. som støtte, før barnet kan sitte selv.

Men kanskje det hjelper å legge h*n på magen med hode i sportsdelen, slik at h*n ser mer..

Endret av IsaCathrine
Skrevet

Vi har Emmaljunga med diger plass i baggen, byttet når hun var litt over ni mnd. Vi bruker vogna kun til å sove i og til litt turer i nabolaget, på shopping og bytur bruker jeg sjal/andre bære-anretninger. Hadde jeg brukt vogna mer på slike steder er det mulig vi hadde byttet før.

Skrevet

Jenta vår var litt over fem måneder da vi tok ut bag-delen av kombivogna. Da hadde hun begynt å snu seg over på magen og slenge armer og ben over kanten av bagen, så jeg var redd for at hun skulle falle ut i et ubemerksomt øyeblikk.

(Ingen mulighet for å bruke seler i bag-delen, bare i sportsvognen).

Skrevet

Vi brukte løse seler i baggen de siste tre månedene. Ellers hadde Propellen vært alle andre steder enn oppi der ja!

Skrevet
Så når sa dere andre takk og farvel til dypvogna?

Hvilken vogn har du?

Skrevet

Vi hadde Simo kombivogn til tøtta vår. Bag-delen ble brukt til hun var ca 3 mndr da tok vi den ut og satte bare voksiposen direkte ned i vogna. Seler måtte på henne når hun var rundt 6 mndr - da var hun nesten på vei ut av vogna.... Kombivogna ble så brukt fram til hun var rundt 2-3 år (hadde også paraplytrille som vi bytta på) Sportsvogn ble kjøpt når hun var vel 3 år og den brukte hun fram til hun var ca 4 år. Antar vi gjør samme "regime" denne gangen også :)

Skrevet

Vi bytta til sportsvogndelen i kombivogna da han var ca 6 mnd. Da han var 9 mnd kjøpte vi sportsvogn. Nå er han 2 1/2 år og vogn har vi slutta med så fremt vi ikke skal på lange turer.

Skrevet

Jenta var vel 6-7 mnd da hun begynte å bruke sportsvogn!

Skrevet
TFK Joggster Twist

Da ville jeg brukt bag'en lengst mulig.

Gjerne til h*n er rundt året.

Men sitte i bag'en da.

Skrevet

Vi byttet i 5-6 mnd. alder, men vi bygde opp vesla i vogna før det. Jeg kjøpte en pyte som jeg la bak ryggen hennes slik at hun kunne sitte litt i baggen. Ville ikke slutte med den så tidlig.

Skrevet
Da ville jeg brukt bag'en lengst mulig.

Gjerne til h*n er rundt året.

Men sitte i bag'en da.

Hmmm...det blir nok helt uaktuelt. Å bygge opp med puter høres delvis ok ut, men også nokså usikkert. Må sjekke om det er mulig å feste seler i den i så fall.

Skrevet
Jenta var vel 6-7 mnd da hun begynte å bruke sportsvogn!

Samme her

Skrevet
Hmmm...det blir nok helt uaktuelt. Å bygge opp med puter høres delvis ok ut, men også nokså usikkert. Må sjekke om det er mulig å feste seler i den i så fall.

Ja, man må jo ha seler i tilfelle.

Skrevet

Vi byttet fra bag til sittedel i mai i fjor. Da var hun 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...